בזכות הצילומים הנהדרים והמשחק המשובח הקומדיה הזו היא אחת הטובות בטלוויזיה

גיבורת הקומדיה האוסטרלית "אצלי הכול בסדר" היא צעירה אבודה שירשה מסבא שלה בית גדול על קצה צוק • עד מהרה היא מגלה שאל המצוק מגיעים אנשים כדי לקפוץ ולסיים את חייהם • הסדרה מצליחה לעסוק בנושא מורכב כמו התמודדויות נפש באופן משעשע ושנון

תומאסין מקנזי (בתפקיד ויויאן קנינגהם) ב''אצלי הכול בסדר'' / צילום: נטפליקס
תומאסין מקנזי (בתפקיד ויויאן קנינגהם) ב''אצלי הכול בסדר'' / צילום: נטפליקס

על "אצלי הכל בסדר"

זמינה לצפייה: יס, הוט, סלקום טי.וי, נקסט טי.וי
ז'אנר: קומדיה
עונות: 1
פרקים: 6
משך פרק: 50 דקות
יוצרים: גרטל ולה
שחקנים: תומאסין מקנזי, קונטסה טרפון, ברנדון מקלילנד, רואן וויט, דבון טרל
שפה: אנגלית
ציון IMDB:
7.1/10 (1100 מצביעים)
ציון Rotten Tomatoes:
מבקרים 100%, קהל 95%

לא מעט סרטים וסדרות בעשור האחרון עסקו בהתמודדות נפשית, דיכאון ואובדנות. הקומדיה האוסטרלית החדשה "אצלי הכול בסדר", שזמינה לצפייה ב־VOD של מרבית הספקיות בארץ, מבקשת גם היא לעסוק באובדנות, אך היא עושה זאת בצבעוניות ובהומור.

תקציר העלילה

ויויאן קנינגהם (תומאסין מקנזי) ושני אחיה הגדולים איבדו את הוריהם בתאונה כשהיו ילדים, וגדלו אצל סבם וולט. בתחילת הסדרה הסב נפטר בשיבה טובה, ומוריש בית גדול על קצה צוק הצופה לים לויויאן, צעירה בשנות ה־20 לחייה ללא עבודה או כיוון בחיים. עד מהרה מגלה ויויאן שאל המצוק שמאחורי הבית מגיעים אנשים כדי לקפוץ ולסיים את חייהם. לפני מותו, סבה מנע ממאות אנשים להתאבד. ויויאן, נשמה אבודה בעצמה, מתקשה לקבל את התפקיד החדש, והמחויבות שסבה הוריש לה מעבירה אותה מסע התבגרות.

ביקורת מהעולם

"'אצלי הכול בסדר' היא אחת הסדרות האוסטרליות השאפתניות בעידן הסטרימינג הנוכחי. היא מנסה להגיע לתובנות ולגאולה אמיתית, באמצעות שנינות חריפה, עלילות משנה מהנות והתמודדויות כנות ואמיתיות"
(קרייג מת'יסון, "סידני מורנינג הארלד", 26.4)

ההקשר למציאות

על פי נתוני משרד הבריאות האוסטרלי, ב־2021 נטלו את חייהם 3,144 איש (מתוך אוכלוסייה המונה 25 מיליון איש), מתוכם 2,358 גברים והיתר נשים. שיעור המתאבדים הגבוה הוא בקרב צעירים בגילאי 15-24, בייחוד בני מיעוטים אוסטרליים ולהט"בים.

2 דברים שכדאי לדעת

● בריאיון לאתר האוסטרלי 9Entertainment סיפרה היוצרת גרטל ולה כי היא מאובחנת עם דיכאון וחרדה מאז שהייתה בת 14. בזמן מגפת הקורונה והסגרים שבאו בעקבותיה, היא הייתה עדה לשני ניסיונות התאבדות בשבוע אחד, וחשה שהיקום מדבר אליה ושהיא חייבת לעשות משהו. בריאיון למגזין "וראייטי" שיתפה ולה כי בחדר הכותבים של הסדרה נכחו אנשים שחוו דיכאון והתמודדויות נפש, וכן מומחים שעוסקים במניעת התאבדויות.

● השחקנית הראשית, תומאסין מקנזי, 23, היא נצר לשושלת ידועה בתעשיית הבידור והקולנוע בניו זילנד. אמה שחקנית ואביה הוא במאי קולנוע. סבה וסבתה מצד אמה, היו אף הם שחקנים. ב- 2018 זכתה מקנזי בפרס על משחקה בסרט של דברה גרניק, "ללא עקבות", ומאז 2019 היא משחקת בסרטים בולטים באוסטרליה ובארה"ב, ביניהם "המלך", "ג'וג'ו ראביט" ו"כוחו של הכלב".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

למה בחרנו בה

"אצלי הכול בסדר" מצליחה להאיר באור אופטימי ומחמם לב גם את הרגעים הקשים והנמוכים ביותר בחיי הדמויות. הסדרה מצליחה להראות שהתמודדות נפש היא חלק בלתי נפרד מהחיים, ולא משהו להתבייש בו. הצילומים נהדרים, העריכה קלילה וזורמת, הכתיבה מלאת חן ושנינות עוקצנית, והמשחק של תומאסין מקנזי, רואן וויט וברנדון מקלילנד, השחקנים הראשיים, יוצא מן הכלל.

סדרה לחזור אליה

הם קוראים לי מג'יק (2022)
זמינה לצפייה: אפל טי.וי+
עונות: 1
פרקים: 4

סדרת דוקו בת ארבעה פרקים הפורשת את סיפור חייו של אגדת הכדורסל האמריקאית אירווין "מג'יק" ג'ונסון - מהילדות, דרך קריירת הכדורסל המפוארת, הפרישה מהספורט בגלל נגיף ה-HIV שנדבק בו, ועד פעילותו למניעת התפשטותו. הדוקו המקיף פותח צוהר לחייו של הספורטאי, לאחר שיוצרי הסדרה זכו לגישה בלתי מוגבלת לארכיון המשפחתי. הסדרה כוללת ראיונות עם ג'ונסון ואשתו, ברק אובמה, מייקל ג'ורדן, סמואל ל. ג'קסון, לארי בירד ועוד רבים.

סדרה לחכות לה 

ילדה יקרה 
תהיה זמינה לצפייה: נטפליקס
ממתי: 7.9
עונות: 1
פרקים: 6

סדרת פעולה גרמנית המבוססת על רב המכר באותו שם של הסופרת הגרמניה רומי האוסמן. לאחר שנים שהיו שבויות במרתף, לנה ובתה הקטנה האנה מצליחות לברוח ממנו ומתגלות על ידי המשטרה בזירת תאונה. בעוד שלנה מחוסרת הכרה, השוטרים חוקרים את הילדה הקטנה וחושפים אמת מטרידה וקשרים חשודים לתיק פתוח מלפני 13 שנה. במהרה מתגלה שהבריחה של השתיים לא בהכרח תעניק להן את הגאולה והביטחון להם ציפו. עם ג'וליה ג'נקינס, ניילה שוברט, קים רידל והנס לו.