"הפרקליטה וו": הלהיט הקוריאני על עורכת דין שעל הספקטרום האוטיסטי שובר את נטפליקס

במרכז הדרמה המשפטית עורכת דין מבריקה המתמודדת עם אוטיזם • היא מצוידת בחדות מחשבה וזיכרון פנומנלי, אך נטולת כישורים חברתיים • בדרכה הייחודית היא מנסה לנווט את דרכה בעולם המשפטים, תוך כדי שהיא מתמודדת עם הדעות הקדומות של הלקוחות, הקולגות שלא מבינים אותה וחבריה לעבודה

פארק און־בין ב''הפרקליטה וו'' / צילום: נטפליקס
פארק און־בין ב''הפרקליטה וו'' / צילום: נטפליקס

על "הפרקליטה וו"

זמינה לצפייה: נטפליקס
ז'אנר: דרמה משפטית
מספר עונות: 1 (חודשה לעונה שנייה שתעלה במהלך 2024)
משך פרק: כ־70 דקות
תסריט: מון ג'י־וון
במאי: יו אין־שיק
שחקנים: פארק און־בין, קאנג טאה־או, קאנג קי־יונג, ג'יאון בי־סו
שפה: קוריאנית (עם כיתוביות באנגלית)
תקציב: 11 מיליון דולר (15 מיליארד וון דרום קוריאני)
דירוג IMDB:
8.7/10 (13 אלף מצביעים)
דירוג Rotten Tomatoes:
100% (8 מבקרים)
92% (296 מצביעים)

אחרי ההצלחה הבינלאומית של סדרת המתח "משחקי הדיונון", לא בכדי בחרה נטפליקס להשקיע 100 מיליון דולר בתכנים טלוויזיונים דרום קוריאניים במהלך שש השנים הקרובות. דרום קוריאה שיחררה עוד סדרת טלוויזיה שהפכה, עם צאתה בקיץ האחרון, ללהיט: "הפרקליטה וו". הדרמה המשפטית, המגוללת את עלילותיה של עורכת דין על הספקטרום האוטיסטי, כיכבה בראש המצעד של נטפליקס במשך 8 שבועות אחרי יציאתה. אך לצד הביקורות המשבחות ונתוני הצפייה המצויינים, היו גם מי שטענו בעיתונות הבינלאומית כי הסדרה מנציחה, באופן חסר רגישות, סטריאוטיפים הנוגעים לאוטיסטים.

תקציר העלילה

וו יונג־וו (פארק און־בין) היא ילדה יחידה לאב יחיד, שאובחנה בגיל 5 על הרצף האוטיסטי. ביום בו מקבל אביה את הבשורה, יונג־וו פוצה את פיה לראשונה בחייה - ומתחילה לדלקם חוקים מספר הדין הפלילי שבביתם, שארית מלימודי המשפטים של אביה. חולפות שנים ואנו חוזרים אל יונג־וו, המסיימת את לימודיה בהצטיינות באוניברסיטת סיאול הנחשבת, ומתחילה לעבוד כעורכת דין במשרד עורכי הדין "האנבדה". כמו רבים על הרצף האוטיסטי, יונג־וו ניחנת בחדות מחשבה וזיכרון פנומנלי, אך היא חסרת כישורים חברתיים. היא מנסה לנווט את דרכה בעולם המשפטים בין דעות קדומות של לקוחות, קולגות שלא מבינים אותה, וניצוצות אהבה בינה לעובד משרד בשם לי ג'ון־הו.

ביקורות מהעולם

"פארק און־בין מגלמת את וו יונג־וו בכנות עקבית. היא אף פעם לא מתאמצת או מגזימה, או הופכת את הדמות שלה לקריקטורה. הבמאי יו אין־שיק והכותב מון ג'י־וון ראויים למחיאות כפיים עבור החזון שלהם, וזה לא יהיה מפתיע אם און־בין תגרוף את כל הפרסים עבור ההופעה שלה". (ס.פורבאג'אה, עיתון "דה הינדו", 25.8)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

3 דברים שכדאי לדעת

● הפרק האחרון של הסדרה שודר בדרום קוריאה באוגוסט וזכה ל־17.5% רייטינג. יום לאחר מכן, ארגון "גרינפיס" בדרום קוריאה ערך מפגן בו הטיסו 300 רחפנים שיצרו, לעיני קהל רב, צורות של לוויתנים וחיות ים אחרות, החיות האהובות על דמותה של וו יונג־וו, עליהן היא יודעת הכל, זאת במטרה להעלות את מודעות לחשיבות הצלת בעלי החיים הימיים.

● נתונים מהאתר fixpatrol, המודד את הפופולריות של סדרות וסרטים בעולם, מראים שהארצות בהן הסדרה זכתה להצלחה הגדולה ביותר הן, באופן לא מפתיע, מדינות המזרח (יפן בראש ואחריה הונג־קונג, טייוואן ואינדונזיה).
הסדרה זכתה לפופולריות גם במדינות דרום אמריקה: היא החזיקה במקום הראשון באחוזי הצפייה בנטפליקס, כמאה ימים ברציפות, בבוליביה, צ'ילה, פרו
ומקסיקו.

● השחקנית הראשית, פארק און־בין, (30) מופיעה בסדרות וסרטים מגיל 6. בראיון עימה סיפרה שבילתה זמן רב בהכנות לתפקיד של אישה על הרצף האוטיסטי, משום שלא רצתה לחקות דמות או אדם קיימים וכך לפגוע במישהו.

ספוילר

וו יונג־וו מגלה שהיא בתה מחוץ לנישואין של טה סו־מי, עורכת דין בכירה ב"תאסן", משרד המתחרה במקום עבודתה של יונג־וו, ומועמדת לתפקיד שרת המשפטים בדרום קוריאה. כדי לסכל את המינוי, המנכ"לית של "האנבדה", המשרד בו עובדת יונג־וו, מתכננת לחשוף את הסוד של טה סו־מי, על מנת להרוס לה את המוניטין. היא ממליצה ליונג־וו לעזוב את העיר לזמן מה עד שיירגעו הרוחות. אבל הפרשה לא מתפוצצת בסופו של דבר, משום שבנה החוקי של טה סו־מי מבצע פשע סייבר, מה שמאלץ אותה למשוך את מועמדותה.

למה בחרנו בה

סדרות רבות עוסקות באנשים על הרצף האוטיסטי, ביניהן "הרופא הטוב" ו"לא טיפוסי" המשודרות בנטפליקס, "מיוחדת" ששודרה בכאן חינוכית, ו"על הספקטרום" ו"פלפלים צהובים" הישראליות. הסדרות האלה פוררו רבים מהסטריאוטיפים הנוגעים לאוטיזם, ואפשרו הבנה עמוקה ומורכבת יותר של האנשים על הרצף. גיבורת "הפרקליטה וו" מראה לנו כמה קשה להיות שונה בתרבות המזרח, ומקשטת את השונות שלה בצבעים בהירים ובמוזיקה עליזה. כסדרת "K-drama", כינוי לסדרות טלוויזיה קוריאניות, גם בה בולט המאפיין העיקרי של הסוגה הזו: איזון מדויק בין הרגעים הקומים למרגשים. זו סדרה ששום דבר בה לא יוצאת דופן, לא קו העלילה, לא המשחק ולא הבימוי, ואף על פי כן היא שובת לב.

סדרה לחזור אליה

הבנים
זמינה לצפייה: אמזון פריים וידאו
מספר עונות: 3
מספר פרקים: 24
משך פרק: כשעה

קומדיה שחורה אמריקאית המבוססת על ספרי קומיקס של גארת' אניס, ומדמה מה היה קורה אילו גיבורי על היו חיים בעולמנו היום. "ווט" היא חברה המעסיקה גיבורי על שתפקידם להגן על אזרחי אמריקה. כשרובין, חברתו של יואי קמפבל (ג'ק קווייד) נהרגת מגיבור־על שרץ דרכה במהירות האור, הוא חובר לבילי בוטצ'ר (קארל אורבן), סוכן CIA לשעבר, שנשבע לנקום במנהיג גיבורי העל שפגע באשתו. יחד הם מקימים את קבוצת "הבנים" ונלחמים בבעלי הכוח, הכסף וההשפעה. עם אליזבת' שו, ארין אלייר מוריארטי ואנטוני סטאר.

סדרה לחכות לה

Shrinking 
תהיה זמינה לצפייה: אפל טיוי+
עונה: 1
פרקים: 10
עתידה לעלות: 27 בינואר

קומדיה אמריקאית בכיכובם של ג'ייסון סיגל ("איך פגשתי את אמא"), ברט גולדשטיין, ביל לורנס והאריסון פורד. ג'ייסון סיגל מגלם את ג'ימי ג'ונס, פסיכיאטר שמתמודד עם אבל. במהלך עבודתו הוא נוטש את את כללי האתיקה של מקצועו, ומתחיל לומר לפציינטים שלו את כל מה שהוא חושב, עליהם בפרט ועל החיים בכלל. השיטה המפוקפקת הזו גורמת למטופלים, וגם לג'ימי, לעשות שינויים מהותיים בחייהם.