"אנשים נורמלים": דרמה רומנטית אירית סוחפת על פי רב מכר בינלאומי

שני תלמידי תיכון בעיר קטנה באירלנד - היא מבית אמיד והוא בנה של המנקה העובדת בביתה של הנערה, מתאהבים • עם השנים הם מתקרבים ומתרחקים, מנהלים מערכות יחסים עם אחרים, חווים שיברונות לב, הצלחות ונפילות, ובסוף הם תמיד חוזרים זה אל זו • הסדרה מבוססת על רומן באותו שם מאת הסופרת האירית סאלי רוני, שהיה מועמד לפרס הבוקר ונכלל ברשימות הספרים הטובים ביותר במאה ה-21

דייזי אדגר־ג'ונס (בתפקיד מריאן) ופול מסקל (בתפקיד קונל) ב''אנשים נורמלים'' / צילום: באדיבות YES
דייזי אדגר־ג'ונס (בתפקיד מריאן) ופול מסקל (בתפקיד קונל) ב''אנשים נורמלים'' / צילום: באדיבות YES

על "אנשים נורמלים"

זמינה לצפייה: יס VOD, הולו
ז'אנר: דרמה רומנטית
שנת שידור: 2020
עונות: 1
פרקים: 1
משך פרק: 30 דקות
מבוסס על: ספרה של סאלי רוני "אנשים נורמלים" (2018)
יוצרים: סאלי רוני, אליס בירץ', מארק אורו
במאים: לני אברהמסון והאטי מקדונלד
שחקנים: דייזי אדגר־ג'ונס, פול מסקל
שפה: אנגלית
דירוג IMDB:
8.4/10 (68 אלף מצביעים)
דירוג Rotten Tomatoes:
91% מבקרים, 92% מצביעים

לפעמים סדרה לא צריכה אפקטים ויזואליים מרהיבים או עלילה מסובכת מלאת תפניות, כדי להיות ממש מצויינת. די להביא אל המסך את החיים כמו שהם. זה בדיוק מה שעושה "אנשים נורמלים", דרמה רומנטית מלנכולית ויפהפייה מ־2020, המבוססת על רב־המכר של סאלי רוני (31), אחת מהסופרות הנהדרות של זמננו. אין כאן סיפור גדול מהחיים, אלא בחור שמתאהב בבחורה, והיא בתורה מתאהבת בו.

תקציר העלילה

מריאן (דייזי אדגר־ג'ונס) וקונר (פול מסקל) לומדים בתיכון בעיירה קטנה ואפורה באירלנד. מריאן היא נערה מופנמת ומבריקה, שגדלה עם אם ואח המתנכרים לה. קונר הוא נער אהוד וחברתי, רגיש ומחונן, שאימו עובדת כמנקה בביתה של מריאן. רומן ניצת בין השניים, אך הם שומרים אותו בסתר מחשש מהתגובות בבית הספר. עם השנים הם מתקרבים ומתרחקים, מנהלים מערכות יחסים עם אחרים, חווים שיברונות לב, הצלחות ונפילות, חושפים פחדים מהעתיד וחרטות מהעבר, אבל האהבה ביניהם רק גדלה ומתחזקת, ובסוף הם תמיד חוזרים זה אל זו.

ביקורות מהעולם

"העיבוד למסך הקטן של מערכת היחסים 'שוב ביחד־שוב נפרדים' של תלמידי כיתה י', ולאחר מכן סטודנטים, על ידי סאלי רוני עצמה יחד אליס בירץ', הוא כמעט מושלם". (לוסי מנגן, "הגרדיאן", 26.4.2020)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

4 דברים שכדאי לדעת

● סלייגו, עיר הולדתם של קונל ומריאן, השוכנת בצפון־מערב אירלנד, היא ביתו ומקור השראתו של המשורר האירי זוכה פרס נובל ויליאם בטלר ייטס, שכתב רבות על נופיה ואף ביקש להיקבר בה. בעיר זו, הממוקמת על חוף האוקיינוס האטלנטי, גדלו גם חברי להקת הבנים "ווסטלייף". סאלי רוני, יוצרת הסדרה ומחברת הספר שעל פיו היא נעשתה, גדלה בקסטליבר במחוז מָאיוֹ השוכן ליד סלייגו.

● לפי מגזין "הסאן" הבריטי, 41 דקות מהסדרה מוקדשות לסצנות מיניות, מספר גבוה יחסית לסדרה של ה-BBC, הידוע בתכניו השמרניים והממלכתיים. צוות ההפקה סיפר לסאן שהספר כולל מספר רב של סצנות סקס, ולכן הם התעקשו להכניס אותן גם לסדרה. ההפקה נעזרה בשירותיה של איטה אובראיין, מתאמת מיניות שתפקידה להבטיח את רווחתם של שחקנים המשתתפים בסצנות מין או בסצנות אינטימיות אחרות בהפקת תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה. אובראיין שימשה כמתאמת מיניות גם בסדרה "חינוך מיני" בנטפליקס.

● הספר "אנשים נורמלים" יצא ב־2018 (בעברית הוא יצא בהוצאת מודן). באותה השנה הוא היה מועמד לפרס בוקר הבריי. ב־2019 הוא דורג על ידי "הגרדיאן" במקום ה־25 ברשימת מאה הספרים הטובים של המאה ה־21. "אנטרטיינמנט ויקלי", מגזין אמריקאי המסקר תרבות פופולרית, מהחשובים בתחום, דירג את הרומן כאחד מעשרת הספרים הטובים של העשור. נכון לשנת 2020, מכירות שני ספריה של סאלי רוני, "אנשים נורמלים" ו"שיחות עם חברים" הגיעו לכ־12 מיליון יורו, נתון שנחשב לגבוה מאוד בתעשיית המו"ל הבינלאומית.

● על פי ידיעה שפורסמה בניו יורק טיימס באוקטובר בשנה שעברה, הוצאת "מודן", שהוציאה את שני ספריה של רוני, ניסתה לרכוש את הזכות לתרגם את ספרה השלישי, "עולם יפה, איפה אתה", אך לא קיבלה אישור מהסופרת. רוני נימקה את סירובה בכך שהיא תומכת בקריאה הפלסטינית לחרם על ישראל. בעקבות הצהרת הסופרת, רשתות הספרים בישראל (ביניהן סטימצקי וצומת ספרים) הסירו את שני ספריה הקודמים, שכן תורגמו לעברית, מהמדפים בחנויות ומאתרי האינטרנט.

למה בחרנו בה

מלבד סיפור האהבה המתוק, "אנשים נורמלים" טומנת בחובה סוגיות אוניברסליות: תחושת חוסר השייכות בגיל ההתבגרות, החיפוש אחר משמעות ומטרה בחיים ועיצוב הערך העצמי לאור צלקות ילדות. לצד אלו בולטים לטובה גם הדיאלוגים האינטימיים, צילומי התקריב הארוכים של פני הדמויות, וסיפורי המשנה על מערכות יחסים, משפחה וחברים.

סדרה לחזור אליה

חדשות טובות 
זמינה לצפייה: נטפליקס
מספר עונות: 2 (2017-2018)
מספר פרקים: 33
משך פרק: 22 דקות

קומדיה אמריקאית שכתבה טרייסי וויגפילד, מתסריטאיות "רוק 30" ו"מינדי". קייטי וונדילסון (בריגה הילן) היא מפיקה צעירה שאפתנית, שצריכה ללמוד לעבוד עם אמא שלה (אנדריאה מרטין), שמחליטה להצטרף למקום העבודה של בתה, מהדורת החדשות בכבלים. יחד איתם עובדים צ'אק (ג'ון מייקל היגינס), מגיש חדשות וכוכב עבר שמסרב להודות בחולשותיו, גרג (אדם קמפבל), מפיק בכיר שקייטי מחזרת אחריו, ופורשיה (ניקול ריצ'י) מגישת חדשות צעירה ומעודכנת מדי.

סדרה לחכות לה

דייזי ג'ונס והסיקס 
תהיה זמינה לצפייה: אמזון פריים (6.3.23)
מספר עונות: 1
מספר פרקים: 10

סדרה מוזיקלית המבוססת על רב המכר שכתבה הסופרת האמריקאית טיילור ג'נקינס ריד, שתורגם תחת אותו שם גם לעברית. הסדרה עוקבת אחר חברי הלהקה הדמיונית "דייזי ג'ונס והסיקס", המזכירה בסגנונה את "פליטווד מק", במסעם ברחבי אמריקה בשנות השבעים, תוך כדי שהם מנסים להתפרסם, מבצעים את שיריהם (שירים מקוריים שיופיעו בסדרה), מתאהבים ומסתבכים זה עם זו. עם ריילי קיאו, סבסטיאן חאקון וסאם קלאפלין.

 

מה זה IMDB ו-Rotten Tomatoes:
● IMDB הוא אתר אמריקאי שהוקם ב1990 ומאגד מידע על סרטים, טלוויזיה ותחומי בידור נוספים. נכון למרץ 2022 ב-IMDB מקוטלגים למעלה מ־10 מיליון כותרים (מהם 6.6 מיליון הם פרקים של סדרות) שדורגו על ידי 11.5 מיליוני אנשים מתוך 83 מיליוני המשתמשים הרשומים באתר. לכל סרט, סדרה ופרק IMDB מפרסם דירוג מספרי שנע בין 1 ל־10 ,שמהווה ממוצע של המדרגים, תוך ציון מספר המדרגים. 

● Rotten Tomatoes ("עגבניות רקובות") הוא אתר אמריקאי שהוקם ב־1998 ומאגד ביקורות של מאות מומחים על סרטים וסדרות טלוויזיה. המבקרים המומחים הם רק כאלה שהאתר הגדיר על פי קריטריונים, וצוות ייעודי של האתר סורק אלפי ביקורות מדי שבוע כדי לייצר את מידרג ביקורות המומחים שנקרא "TomatoMeter". אם 60% מהביקורות על הסרט הן חיוביות, הוא מקבל תוצאה שנקראת "עגבניה רעננה", ואם התוצאה הפוכה הוא מקבל "עגבניה רקובה". המדרג השני שמפרסם האתר הוא ביקורות הצופים, הנעות בין 1 ל־5 ,כשקופסת פופקורן מלאה מייצגת סרט שקיבל ציון מעל 5.3 מבין 60% מהצופים המבקרים, וקופסה ריקה מייצגת את המצב ההפוך.