"חאנשי": עלילותיה של חרדית פרועה בקומדיה הישראלית המדוברת של השנה

עליזה חנוביץ' מגלמת את חאנשי, יהודייה אורתודוקסית מברוקלין, שעתידה להינשא בשידוך ולנהל חיי משפחה • ברגע האחרון היא מבריזה מהחתונה ועולה לישראל, במטרה לפגוש בחורים ישראליים • זוהי הסדרה הישראלית הראשונה שנבחרה להשתתף בפסטיבל הטלוויזיה היוקרתי "סאנדנס", והיא גרפה את שבחי המבקרים בישראל ובעולם

עליזה חנוביץ' ב''חאנשי'' / צילום: ורד אדיר
עליזה חנוביץ' ב''חאנשי'' / צילום: ורד אדיר

על "חאנשי"

זמינה לצפייה: הוט, Next Tv
ז'אנר: דרמה קומית
עונות: 1
פרקים: 10
משך פרק: כחצי שעה
תסריט: עליזה חנוביץ'
במאים: מיקי טריאסט ואהרון גבע
שחקנים: עליזה חנוביץ', מרנינה שון, תומר מחלוף, דור גבירצמן, לי בדר, דניאל מורשת, הנרי וינקלר, אושרי כהן
שפה: עברית, אנגלית
ציון IMDB:
8.2/10 (76 מצביעים)

עליזה חנוביץ' הכירה את אהרון גבע ואת מיקי טריאסט כשלמדו יחד בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה "סם שפיגל", והשלושה התחברו על רקע אהבתם לקומדיה. אחרי שפנתה אל חנוביץ' מנהלת מחלקת הדרמה של הוט, מירית טובי, והציעה לה לפתח סדרה, היא כתבה תסריט והעבירה אותו לגבע, חברה מהלימודים. טריאסט, שנחשפה לסדרה המתפתחת, התלהבה מהסיפור והציעה שהשניים יביימו אותו - וכך החלה העבודה על "חאנשי", הפרויקט הראשון של שלושת החברים מהלימודים, שהתגלה כפנינה טלוויזיונית, שזכתה לביקורות אוהדות.

תקציר העלילה

חאנשי (עליזה חנוביץ') היא יהודייה אורתודוקסית מברוקלין, שנמצאת על המסלול המהיר לחיים "נכונים": היא עתידה להינשא בשידוך ולנהל חיי משפחה. אך בעקבות פנטזיות על חיילים ישראליים, היא מחליטה לארוז מזוודה ולטוס לישראל. כשהיא מגיעה לכאן, חאנשי הולכת ברחובות ירושלים ומחפשת בקול גברים מזרחיים, מבקשת סיגריות מזרים ומפלרטטת עם חיילים במדים. במסעה היא זוכה לא פעם למבטים שיפוטיים מצד חברות ומשפחה, ונעה בין ה"ישראליות" לדת, בין שמרנות להתנסות, ובין שעשוע לסכנה אמיתית.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ההקשר למציאות

עליזה חנוביץ', 32, גדלה בברוקלין ניו יורק עם אמא חרדית ואבא חב"דניק, ולמדה בבית ספר אורתודוקסי, כמו הגיבורה הראשית אותה היא מגלמת. היא עלתה לארץ ב־2011 ולמדה קולנוע ב"סם שפיגל". במסגרת הלימודים יצרה שני סרטים קצרים, "שאבעס כלה" ו"מושקי", המתארים בהומור את המתח בין השמרנות למיניות, וזכו בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים. כמו בסרטיה הקצרים, גם ל"חאנשי" הכניסה חנוביץ' חוויות אישיות, חלקן משעשעות וחלקן כואבות; כמו למשל זו שבפרק 7, המתארת סיטואציה מינית בה גבולות ההסכמה הטשטשו.

2 דברים שכדאי לדעת

● בשיחה עם חנוביץ' והבמאים, גבע וטריאסט, בהסכת של מני אבירם "הקלט כסדרה" (אבירם משמש כמנכ"ל קסטינה, חברת ההפקה שהפיקה את הסדרה), סיפרו השלושה כי הבחירה הראשונה לתפקיד האבא של חאנשי היה קוונטין טרנטינו. "חשבנו שאם הוא גר בארץ, אז מה הבעיה", הם הסבירו. הם פנו להנרי וינקלר (פונזי מהסדרה "ימים מאושרים"), שסרב תחילה אך לבסוף הסכים.

● זוהי הסדרה הישראלית הראשונה שנבחרה להשתתף בפסטיבל "סאנדנס" היוקרתי, שחל בסוף ינואר האחרון בארה"ב. היא הוקרנה בבכורה בינ"ל והוצגה כבחירת הפסטיבל במשבצת הטלוויזיה האינדית. בין יתר הסרטים הישראליים שהוקרנו בפסטיבל זה: "האסונות של נינה", "אדמה משוגעת" ו"סופת חול".

למה בחרנו בה

"חאנשי" אמנם מציגה את עצמה כקומדיה פרועה, ובהרבה רגעים באמת מצליחה לעורר פרצי צחוק, אבל לב הסדרה הוא דרמטי. היא מביאה אל המסך גיבורה שכמעט אינה זוכה לייצוג טלוויזיוני, כזו המתמודדת עם פקעת סתירות והתנגשויות זהותיות. העובדה שחנוביץ' כתבה את חוויות חייה תורמת לאותנטיות של הגיבורה, ומעוררת הזדהות בלב הצופים, המלווים אותה במסעה המפרך לגילוי הזהות האישית, הרוחנית, המינית והרומנטית שלה.

סדרה לחזור אליה

הקיסרית
זמינה לצפייה:
נטפליקס
מספר עונות: 1
מספר פרקים: 6
משך פרק: 55 דקות

דרמה גרמנית היסטורית־רומנטית מלאת תככים פוליטיים, המספרת את סיפורם של קיסר אוסטריה פרנץ יוזף הראשון, בן המאה ה־19, ואשתו הקיסרית אליזבת, הידועה בכינויה "סיסי". פרנץ (פיליפ פרואסן), יורש העצר, היה אמור להציע נישואין לאחותה הגדולה של אליזבת (דוורים לינגנאו), הלנה, אך הוא וסיסי מתאהבים ונישאים שנה לאחר מכן. הסדרה נשענת על אירועים ועדויות היסטוריות, ומציגה את סיפור ההיכרות וההתאהבות של השניים, כמו גם את הקשיים של סיסי להיכנס לבית המלוכה ולתפקיד הקיסרית.

סדרה לחכות לה 

Extrapolations 
תשודר:
אפל טי.וי+ (17.3)
עונה: 1

הדרמה החדשה של אפל טי.וי+ תעקוב אחר שמונה סיפורים שונים, על פני 33 שנים, שממחישים כיצד החיים על כדור הארץ עלולים להיראות אם התחזיות הגרועות ביותר לגבי ההתחממות הגלובלית יתממשו. כמו בסדרה העתידנית "מראה שחורה", גם הסדרה הזו מנבאת אפוקליפסה חברתית וסביבתית, שספק אם תתרחש, אך היא מספיק מציאותית כדי לעורר אי נוחות. בסדרה ישתתפו: מריל סטריפ, טובי מגוויר, אדואר נורטון, קיט הרינגטון, דיאן ליין, הת'ר גראהם, דייוויד שווימר ועוד.