"מסע אגדי": הסדרה שחושפת את מאחורי הקלעים הסוערים של תעשיית משחקי הווידיאו

הסדרה הקומית עוקבת אחר חברה המפתחת משחק וידיאו שנוחל הצלחה מסחררת בארה"ב • היא מספקת הצצה לתעשיית הגיימינג ההולכת וגדלה, המונה כיום כשלושה מיליארד שחקנים • בפיתוח הסדרה ובעיצוב המשחק שעומד במרכזה סייעה אחת החברות הגדולות בתחום

רוב מקלהני (בתפקיד איאן גרים) ב''מסע אגדי'' / צילום: באדיבות אפל
רוב מקלהני (בתפקיד איאן גרים) ב''מסע אגדי'' / צילום: באדיבות אפל

על "מסע אגדי"

זמינה לצפייה: אפל טי.וי+
ז'אנר: קומדיה
מספר עונות: 3
מספר פרקים: 30
משך פרק: חצי שעה
יוצרים: צ'רלי דיי, מייגן גנץ, רוב מקלהני
שחקנים: רוב מקלהני, שרלוט ניקדאו, דיוויד הורנסבי, דני פודי, אימאני חכים
שפה: אנגלית
דירוג IMDB:
7.8/10 (26 אלף מצביעים)
דירוג Rotten Tomatoes:
96% מהמבקרים, 85% מהקהל

בימים אלה משודרת העונה השלישית של הקומדיה "מסע אגדי", מאת יוצרי הסדרה "פילדלפיה זורחת". מי שאהב את "פילדלפיה", כמו גם את הקומדיות השנונות "המשרד" ו"קומיוניטי", יתאהב בדמויות האקסצנטריות וההומור המושחז של "מסע אגדי".

תקציר העלילה

Mythic Quest, או בקיצור MQ, הוא משחק וידאו פופולרי בארה"ב, פרי חזונו של איאן גרים (רוב מקלהני, אחד משלושת יוצרי הסדרה "מסע אגדי"), מגלומן עם אגו ענק. הסדרה עוקבת אחר צוות העובדים במשרדי MQ: פופי לי (שרלוט ניקדאו), המתכנתת הראשית ויד ימינו של איאן, דייוויד בריטלסבי (דייוויד הורנסבי), המפיק הראשי וחסר הכריזמה, ג'ו (ג'סי אניס), העוזרת הצעירה והנלהבת, בראד (דני פודי) מנהל הכספים התחמן, ועוד דמויות. בעונה השלישית איאן ופופי מנסים לצאת לדרך עצמאית במטרה לשחזר את הצלחת MQ, אך הם מתקשים לעזוב, פיזית ומנטלית, את המשרדים הישנים, ולא מתקדמים עם המשחק החדש שלהם, בעקבות מלחמות אגו בלתי נגמרות.

ביקורות מהעולם

"מעטות הסדרות החוקרות כיצד התשוקה היצירתית של העובד הופכת לפרנסה. מעטות עוד יותר מתמודדות עם הרגשות הרעילים שמגיחים כשהתשוקה הזו מתמסחרת, ועם העובדה שההצלחה הופכת לחלק מהערך העצמי של האדם. אלו נושאים לטיפול פסיכולוגי רב שנים, אבל 'מסע אגדי' מצליחה לשחק איתם בקלילות ובביטחון. זהו מעשה אמנות".
(קיילה קוב, "דיסיידר", מגזין חדשות סטרימינג של ה"ניו יורק פוסט", 7.11.22)

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ההקשר למציאות

"מסע אגדי", על שלושת עונותיה, מתרחשת בעולם הגיימינג, מהתעשיות המתפתחות ביותר בשנים האחרונות. על פי האתר Finances Online תעשיית משחקי המחשב והווידאו ברחבי העולם גילגלה בשנת 2020 כ־160 מיליארד דולר, וכמעט חצי מהרווחים הם מהמזרח הרחוק. עוד דווח כי מספר הגיימרים, שחקני המחשב והווידאו, עולה משנה לשנה: בסוף 2020 כ־1.7 מיליארד איש רכשו משחקי מחשב. בשנת 2022 - 2.95 מיליארד בני אדם.

4 דברים שכדאי לדעת

● בחודש שעבר "אפל" הודיעה כי תפיק סדרת־בת ל"מסע אגדי", בת 8 פרקים, בשם Mere Mortals. עלילות הפרקים לא יהיו קשורות זו לזו, והן יספקו הצצה לחייהם של האנשים הקשורים למשחק הווידיאו: עובדי חברת MQ, שחקני המשחק ומעריציו.

● "יוביסופט", חברה לפיתוח והפצה של משחקי מחשב ווידיאו, סייעה בפיתוח הסדרה. בראיונות עמו, רוב מקלהני סיפר כי הקונספט של התוכנית נולד מדיון שקיימה איתו יוביסופט בנוגע להפקת סדרה על משחקי וידאו. מקלהני הוזמן למשרדי החברה כדי לדון בפרויקט, ולמרות שהיסס בהתחלה, כשסייר בסטודיו של יוביסופט במונטריאול, הוא השתכנע שיש פוטנציאל לסדרה כזו. יוביסופט סייעה בעיצוב הדמויות של משחק הווידאו העומד במרכז "מסע אגדי", וכן שיתפה את כותבי הסדרה בפרטים הנוגעים לפיתוח משחקים.

● דמותו של כוכב הסדרה ומפתח המשחק MQ, איאן גרים, מבוססת על דמותו ג'ייסון ונדנברגה, המנהל הקריאטיבי לשעבר של יוביסופט. הזקן, הצמידים וסגנון הדיבור של גרים הם מחוות לדמותו של ונדנברגה.

● אשלי בורץ', המגלמת בסדרה את רייצ'ל, המפקחת על בקרת האיכות של משחק הוודיאו, מכירה את תעשיית הגיימינג: היא נידבה את קולה ליותר משלושים משחקים, ביניהם "פורטנייט" ו"הוריזון".

למה בחרנו בה

כבר בעונה השנייה נראה היה ש"מסע אגדי" מעוניינת לצאת מגבולות הקומדיה השטחית, לייצר מערכות יחסים מורכבות ולעסוק בתמות מעניינות. ואכן, בעונה השלישית מערכות היחסים מתפתחות והמבט על אופיין הפגום של הדמויות מתחדד. ל"מסע אגדי" יש את כל הרכיבים של סיטקום טוב: הפאנצ'ים שלה חדים, הקצב שלה מהיר, והיא נעה בין הגזמה לריאליזם. היא מצליחה לדון בסוגיות מרכזיות בעולם עבודה קפיטליסטי, כגון שיעבוד התשוקה למקור הכנסה, עם מידה הגונה של הומור.

סדרה לחזור אליה

אופוריה
זמינה לצפייה:
הוט, יס וסלקום tv
מספר עונות: 2
מספר פרקים: 18
משך פרק: 50-65 דקות

דרמה אמריקאית זוכת פרסים מבית HBO, המבוססת על סדרה ישראלית באותו שם שיצרו רון לשם ודפנה לוין. "אופוריה" עוסקת במסע ההתבגרות של נערים ונערות בעיירה קטנה בארה"ב, תוך כדי שהם מתמודדים עם אהבות ושיברונות לב, התמכרויות לסמים, מערכות יחסים רעילות ועוד. בכיכובה של זנדאיה קולמן (שזכתה באמי על תפקידה בסדרה), האנטר שפר, ג'ייקוב אלורדי ואלכסה דמי.

סדרה לחכות לה

מואשמים
תהיה זמינה לצפייה:
הולו (עולה ב-22.1)
מספר עונות: 1
מספר פרקים: 14

דרמה משפטית חדשה מבית הולו מאת יוצר הטלוויזיה הבריטי ג'ימי מקגוורן. בכל פרק סיפור אחר של אדם המואשם בבית המשפט, שאינו יודע מדוע וכיצד הגיע לסיטואציה הזו. במהלך הפרק, הנאשם יחד עם הצופים, מגלה כיצד הגיע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, איך צעד שגוי אחד יוצר שרשרת אירועים שלמה, וכיצד מטרתה של המערכת המשפטית היא בסופו של דבר להגיע להרשעה. עם שוואן דוייל, נייל וויטלי ונדל פירס.