הקו האדום של הרכבת הקלה החל לפעול לפני חודש בדיוק • האם יש בה מספיק נוסעים, מתי יתחילו לאכוף תשלום על הנסיעה, ולמה הרכבת כל-כך איטית בבת ים? • 4 התרשמויות
אורך הקו 26 ק"מ, והוא ישרת 9 רשויות מקומיות ויכלול 22 תחנות • במסגרת הליכי התכנון הושגה הסכמה כי עבודות הקשורות בפיקוח נפש ייעשו גם בשבת כשגורמים הבקיאים בפרוייקט מסבירים שמדובר בחפירת המנהרות, אך עיריית בני ברק מכחישה
פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן מביאה ל"אינפלציה" באזכור אמצעי תחבורה עתירי נוסעים בעת שיווק של דירות למכירה ולהשכרה, שטחי משרדים, פרויקטים שלמים ועוד • אבל מתברר שגם כאן חשוב לבדוק את האותיות הקטנות
החלטת ביהמ"ש בירושלים שלא לפצות את העסקים מרחוב יפו על הפגיעה בהם בשל עבודות הרכבת, צפויה להשפיע על המעמד המשפטי של התובעים מתל אביב • הסיבה: התקבלה העמדה לפיה תביעת נזיקין אינה המנגנון המתאים במצב שבו אין התרשלות מצד מבצעי הפרויקט
במשרד התחבורה שוקלים יוזמה שעלולה לפגוע בצורה קשה בתחבורה הציבורית • מכוניות פרטיות מרובות נוסעים יתחרו באוטובוסים, יגדילו את העומס ויאריכו את זמן הנסיעה • בנוסף, לא ברור איך תתבצע האכיפה
שלוש קבוצות שונות זכו במכרז ניהול ותכנון קווי המטרו בעלות המוערכת בכ-7-8 מיליארד שקל • שרת התחבורה מירי רגב: "ההיענות הגדולה למכרז, שאליו ניגשו גופי תשתית, תחבורה ופיננסים מובילים מהארץ ומהעולם, מעידה על חוסנה ויציבותה של מדינת ישראל"
בגוש דן כבר החלו החפירות של שני הקווים הנוספים של רשת הרכבת הקלה, וכך גם החלו הדחיות בלוחות הזמנים כאשר הפתיחה זזה משנת 2025 ל־2027 ו־2028 • מקשיים בסגירה הפיננסית של הזכייניות עד לעיכובים בשלב הכנת הקרקע: אלו האתגרים בדרך לעמידה ביעדים
החלק הראשון בפרויקט המטרו - הרכבת התחתית של גוש דן - אמור להיפתח כבר ב-2034 • מאות אנשים יתחילו לעבוד בקרוב על התכנון המפורט של הקווים, אבל שורה ארוכה של פערים צריכים להיסגר בשביל שהפרויקט יעמוד בלוח הזמנים המתוכנן
הבוקר יצאה יצאה לדרכה הרכבת הראשונה של הקו האדום בגוש דן • הנסיעה ברכבת במהלך יום הפתיחה (ו') הייתה חינמית, ונחוו ביקושים רבים ועומסים • במקביל התרחשו פעולות מחאה נרחבות על רקע העובדה שהרכבת לא תופעל בשבתות
כוחן של שחקניות וטו הוחלש, שיטת המכרזים שופרה ומיזמי תשתית גדולים יקבלו עדיפות: הלקחים מהקו האדום הובילו לשורה של שינויים עבור הפרויקטים התחבורתיים הבאים • אבל יש טעויות שמתעקשים לחזור עליהן
במהלך השנים שבהן בוצעו העבודות על הרכבת הקלה במרכז, עסקים קטנים רבים שילמו מחיר, ויש הטוענים כי לא פוצו כראוי • אך ניסיון העבר מלמד שפתיחת הקו האדום תחזק את המסחר ואת שוק העבודה באזורים שבהם הוא עובר, ותביא תועלת של מאות מיליוני שקלים מדי שנה
הקו האדום של הרכבת הקלה יעבור בתחומי 5 ערים • חלקן נהנו מתוספת הכנסות עוד לפני שנחנך הקו הראשון, אבל בינתיים ספק אם מדובר בסכומים משמעותיים
בטקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה השבוע צפויים להשתתף רה"מ, שרים וראשי עיריות שבהן יעברו תחנות הקו • מתנגדי המהפכה המשפטית מתכננים פעולות מחאה במהלכו וגם בהמשך לאחר הפעלתו
המומחים חלוקים: האם עיקר ההשפעה של הקו האדום על שווי הנכסים תחל עכשיו ותביא עליית מחירים של עד 100% בעשור הקרוב, או שאולי השווי הנוסף כבר מגולם במחירים הנוכחיים?
רחוב אלנבי נסגר לתנועה בשל העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה במהלך שיביא לשינויים שישפיעו על המטרופולין כולו ועד לשרון • בתוך כך, בשבוע הבא צפוי להיפתח רחוב בן יהודה לתנועת כלי רכב, לאחר שנה של עבודות
יותר מ־20 שנה מחכים תושבי מטרופולין דן לרכבת קלה, ובשבוע הבא היא צפויה סוף סוף להיפתח • איך תיראה הנסיעה בקו האדום? איך הוא ישפיע על הפריון וההכנסות של הרשויות המקומיות בתוואי? מה צפוי לקרות למחירי הדיור סביבו והאם הקווים הבאים ייראו אחרת?
גוש דן פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבורית