בדיקת גלובס מעלה: שיעור הרווח התפעולי של רשתות השיווק הבולטות בישראל יותר מהוכפל בשבע השנים האחרונות • ועדיין, מדובר ברווחיות נמוכה בחצי מזו שהציגו הספקיות הבולטות של הרשתות - חברות הפועלות בתחום של ייצור, שיווק והפצה של מוצרי צריכה ומזון
שר האוצר ליברמן הציג ביום רביעי את התוכנית שלו להגברת התחרות בשוק המזון וטען כי הספקים גוזרים קופון מהריכוזיות בענף • מפרטי התוכנית עולה כי מדובר בעיקר בכללים שכבר קיימים תחת חוק התחרות והמונפולים, אבל לא נאכפים כי השוק מצליח לעקוף את הרגולטור
לפי הממצאים של הכלכלנית הראשית, שיעור הרווח לפני מס של עשרת יבואני המזון והטואלטיקה הגדולים במשק עמד על 12.5% - שיעור רווחיות חריג לענף סיטונאי, הגבוה פי 2.3 מזה של יתר היבואנים המתחרים • דיפלומט לבדה רשמה רווח תפעולי של 5.1% בתשעת החודשים הראשונים של 2021
שנת 2021 המסתיימת התאפיינה בהתאוששות של מרבית החברות בבורסה בתל אביב, שהתבטאה בדוחותיהן ובביצועי מניותיהן • כלכלני חברת מידרוג מזהים לא מעט גורמים שיתמכו בהמשך התאוששות מהירה של המשק במהלך 2022, וביניהם: התעוררות ביקושים בצריכה הפרטית, לצד שיעורי ריבית נמוכים מאוד שמעודדים השקעות חדשות, רכישות ומיזוגים
דוח חדש קובע כי הפיכת זירת החלבונים האלטרנטיביים לנושא בעדיפות לאומית יכולה לייצר 55 אלף משרות בשכר גבוה במשק וליצור תשואה עודפת של עד פי 15 מסכום ההשקעה הראשוני • בעולם כבר מפנים משאבים, אבל בישראל מתמהמהים
מצבן המשופר של קמעונאיות המזון בשנים האחרונות, הרווחים השמנים וקופות המזומנים התפוחות, מביא את בעלי השליטה בהן לפעול להרחבת עסקיהם, לרוב לתחומים משיקים
דוח מבקר המדינה מצביע על שורת ליקויים בשוק המזון • הרגולציה מכבידה, המכסים לא יעילים, התחרות כמעט ולא קיימת, והמחירים עולים בהתמדה למרות המחאה החברתית • בין היתר, האצבעות מופנות בעיקר לרשות התחרות ולרשות להגנת הצרכן
הטרור הוביל לשריפת שדות והלחימה מונעת יציאה לעבודה וגורמת ליבול להירקב • אבל החקלאים בעוטף למדו איך להתכונן מראש, והפנימו כי הבירוקרטיה על הכסף האבוד תלווה אותם חודשים ארוכים אחרי שהכל ייגמר • כך נותרה החקלאות ענף של מבוגרים, ללא דור שימשוך הלאה את העגלה
חברת האגרוטק גרינאוניקס, בה משמש אהרון פוגל כיו"ר, תנסה לגייס 25 מיליון דולר בהנפקה ראשונית • בין המשקיעים בחברה, הנושאת הערת "עסק חי": וילאר, קלמן שחם, מריוס נכט ופרופ' רות ארנון
הצפי של פלסטופיל הוא כי אספקת המוצרים תחל מהרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, וכי תהיה לה תרומה של כ-3 מיליון דולר למחזור המכירות השנתי שלה בארה"ב
אם בעבר צרכני מזון התעניינו בעיקר בטעם ומחיר, בשנים האחרונות הם מסתכלים יותר על בריאות ונראות • פאנל מומחים, שהתכנס במסגרת סדרת מפגשי האונליין "תוכנית עבודה" של גלובס בשיתוף תנובה, ניסה לצפות את הכיוון שאליו הולך תחום המזון
מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בפברואר ב–3.3 מיליארד שקל, צמיחה של 8.4% ביחס לחודש המקביל אשתקד • ההערכה היא כי החל מהחודש הבא רשתות המזון יתקשו לשמור על קצב הצמיחה שליווה את שנת הקורונה, מגמה שתתחזק ככל שיוסרו המגבלות על המשק
קצב הצמיחה במכירת מוצרי צריכה בחברה החרדית ב–2020 היה נמוך מאשר בשנים קודמות • בשוק הכללי הקצב היה גבוה פי ארבעה מממוצע הצמיחה בשנתיים האחרונות
מה משותף בין ענף הביטוח וענף המזון? ההון העצמי של החברות בהם מצביע על צמיחה זהה למעשה • מכאן ניתן היה לצפות להתנהגות עקבית ודומה של המניות, אבל בפועל קורה בדיוק ההפך • אז איך זה שמניות הביטוח מציגות בעשור האחרון תשואה שלילית, שמנותקת מביצועי החברות?
כל הגורמים בשרשרת אספקת המזון מתאימים את עצמם לתקופת המגפה, והמרוויחים הם מתקנים לאחסון בקירור • עכשיו גם המשקיעים מתחילים להבחין בענף
המשק סובל ממשבר כלכלי קשה? רשתות המזון שוברות שיאים ומעלות מחירים • הן מסכמות את שמונת החודשים הראשונים של השנה עם עלייה במכירות של 8.5% - מספרים שלא נראו כבר שנים בענף • נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" חושפים מי המרוויחים הגדולים, ומי התקשה לעלות על העגלה
רשות התחרותהעלאת מחיריםחברות מזוןיבואיוקר המחיהמחירי המזוןניר ברקתקמעונאותרגולציהרשתות שיווק