ביסטרו תל אביבי עם אווירה שכונתית, מוזיקה טובה ואוכל נהדר

ב"פרא" השוכנת בפינת הרחובות נחלת בנימין וגרוזנברג, מגישים מנות המשלבות בהצלחה בין המטבחים הים תיכוניים ללבנט

פנקייק יפני / צילום: אביעד פלד
פנקייק יפני / צילום: אביעד פלד

על "פרא"

שף: אביעד פלד ואורי שטיינברג
סוג מטבח: אירופאי־מקומי
סוג תפריט: ערב
כמה מנות בתפריט: 23
טווח מחירים: 24-118 שקלים
כשר: לא
עיצוב פנים: עדי גוב
כתובת: נחלת בנימין 27, תל אביב
טלפון: 050-3339900
ימים ושעות: כל יום מ־18:00 ועד חצות
להזמין מקום מראש: כן

"פרא" הוא ביסטרו תל אביבי בהובלת השפים אביעד פלד ואורי שטיינברג (בוגרי קבוצת r2m) ושותפיהם תום גוב ועליזה שרגא. הביסטרו ממוקם בקומת הכניסה של מלון הבוטיק "נורדוי", בפינת הרחובות היפה וההומה של נחלת בנימין וגרוזנברג. התפריט של "פרא", שנע על הציר שבין מטבחי צרפת ואיטליה הים תיכוניים ללבנט, עושה חיים קלים למשתמש: הוא כתוב בגובה העיניים וקל להתמצא בו, הוא מספק את מרבית החשקים הקולינריים ומתאים לסוגי בילוי רבים.

למה בחרנו בה

שנתיים אחרי פתיחתה, ניכר כי ב"פרא" הצליחו לתרגם את הקונספט של ביסטרו אירופאי-מודרני למזרח התיכון ולפצח את השאלה איך אוכלים ומבלים ב-2023, בסביבה אורבנית ובאקלים החם והלוהט: סביב שולחן, עם אוכל נהדר, אלכוהול טוב, אווירה קז'ואלית, שכונתית באופיה, מוזיקה טובה ואנשים יפים.

View this post on Instagram

A post shared by פרא - pereh (@pereh_rest)

ביו שפים

אורי שטיינברג, 40, נולד במעלה גמלא שברמת הגולן וגר בתל אביב עם בנו ובת הזוג שלו. אחרי הצבא הוא עבר לעיר והחל לעבוד במסעדת "אודיאון", שם "התאהב" לדבריו בעבודת הטבחות. כשהבין שזה מה שהוא רוצה לעשות בחיים הוא הצטרף לקבוצת "r2m" והתפתח בה במשך 14 שנים: תחילה כטבח ב"בראסרי", ובהמשך ב"הוטל מונטיפיורי".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

אביעד פלד, 34, נולד ברמת השרון ומתגורר בתל אביב. למטבח הוא הגיע במקרה: אחות של תום שותפו, שעבדה אז ב"הוטל מונטיפיורי", סיפרה לו שמחפשים טבחים. הוא החליט לנסות את מזלו בתחום - ונשבה בקסמיו. "מה שתפס אותי במטבח זו האנרגיה המבצעית שבו - ואני יודע להיות חייל טוב", הוא צוחק. אחרי שבע שנים של סרוויסים - ותואר בהיסטוריה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים - שטיינברג מינה אותו למנהל המטבח, תפקיד שביצע שלוש שנים. בשנים האלה נרקם בין השניים קשר מקצועי וחברי הדוק. בקורונה, כשמצב המסעדות היה מעורפל, הם שאלו את עצמם "מה הלאה?". התשובה הייתה מקום משלהם, "פרא".

מנת כנפיים ממולאות, ציר עוף והדרים ב''פרא'' / צילום: אביעד פלד
 מנת כנפיים ממולאות, ציר עוף והדרים ב''פרא'' / צילום: אביעד פלד

מנת הדגל

לחם חורסאן

מבלי להפחית בערכן של המנות האחרות ב"פרא", הלחם הוא כוכב המסעדה. בחיפוש שלהם אחר הלחם האולטימטיבי, פלד (חובב האפייה) ושטיינברג הבינו שהם רוצים להגיש לחם עם נוכחות: מריר, חמוץ, עם טקסטורה וטעמים מובחנים של חיטה. הם הגיעו אל חיטת החורסאן (המכונה גם קאמוט), זן עתיק של חיטת דורום שזוכה היום לעדנה מחודשת, וממנה הם מכינים לחם שנאפה בטמפרטורה גבוהה מאוד ליצירת קראסט קרמלי, על גבול השרוף. מנת הלחם מוגשת עם ירק עונתי משתנה וממרח - חמאת פיצוחים או איולי. "הלחם שלנו הוא מנה לכל דבר", מסביר פלד, "ולכן הוא יוצא מהמטבח, על ידי הטבחים; הם פורסים אותו, קולים את הפיצוחים לחמאה, מכינים את התוספות ומצלחתים" (24 שקלים).

מנת האינסטגרם

כנפיים ממולאות, ציר עוף והדרים

תשכחו כל מה שחשבתם על עוף עד היום ותפרגנו לעצמכם את המנה הממזרית הזאת, שתשנה את דעתכם על חומר הגלם המושמץ. גם אם אתם חובבים כנפיים מפוחמות על האש וגם אם לא, המנה הזאת, שכבר הפכה מזוהה עם המקום, היא בגדר חובה, משום שמדובר באחת ממנות העוף הטעימות והמפתיעות בעיר: כנפיים נקיות מעצמות, ממולאות בתערובת של פרגיות טחונות, חרדל, טרגון, שום קונפי, גרידת תפוז ושמן שום. הן מבושלות בציר עשיר ונהדר של עוף והדרים ועוברות צלייה בגריל (86 שקלים).

הקינוח

פנקייק יפני

בין סופלה לפנקייק - הקינוח של פרא הוא הגילטי פלז'ר המושלם. על משבצת "עוגת הגבינה" בתפריט הקינוחים, יצרו פלד ושטיינברג פנקייק תפוח ואוורירי בהשראת עוגת הגבינה היפנית: עוגה קלילה, בעלת מרקם רך של עוגת שיפון, הנאפית בבן מארי, על אדים. הפנקייק מוגש עם סירופ מייפל, אבקת סוכר ופרי עונתי (46 שקלים).

תפריט היין

על תפריט היין של "פרא" אחראי תום גוב, והוא מדבר את האופי של המקום: מקום בילוי צעיר ומעודכן, שתרבות המשקה נוכחת בו. תמצאו בתפריט בעיקר יינות ים תיכוניים מעניינים ולא שגרתיים של יצרנים קטנים. בדומה לתפריט האוכל, גם תפריט היין מודפס על דף מדי יום ומשתנה תכופות, בהתאם לעונה, למצב הרוח והמלאי. הדינמיות הזאת מבטיחה שבכל פעם שתיכנסו לפה תיחשפו ליינות חדשים ויהיה לכם עניין. ככה מייצרים תרבות יין.

השירות

"פרא" היא מסעדה שמתפתחת יפה ויש בה משהו הרמוני, שעובר בצורה לא מילולית לסועדים: תפריט האוכל, תפריט היין, האווירה והשירות - כולם מדברים "באנו ליהנות". השירות מוקפד אך לא מדי, לוקח את עצמו ברצינות, אבל לא יומרני, משחרר איפה שצריך, אבל לא מחרטט; הוא לא תמיד מושלם אבל הוא תמיד חינני.

מה עוד אכלנו?

לחם חורסאן - 24 שקלים
אלבקור כבוש, סלט שומר, ויניגרט הדרים - 68 שקלים
סלט אבטיח חריף, דובדבן, כוסברה, שומשום - 68 שקלים
כנפיים ממולאות, ציר עוף, הדרים - 86 שקלים
פסטה צלויה, תירס מתוק, פקורינו - 82 שקלים
פנקייק יפני - 46 שקלים

סה"כ ל־2 סועדים (ללא טיפ ושתייה): 374 שקלים