טריגר: מסעדת הבשר התל אביבית שעושה כבוד לחומרי הגלם

התפריט מציע את רוב חלקי הפרה, המוגשים כאן בטכניקות עשייה מגוונות וייחודיות, שעושות חשק לטעום כמה נתחים בארוחה אחת

אונטריב על עצם / צילום: שי אשכנזי
אונטריב על עצם / צילום: שי אשכנזי

על "טריגר"

שף: ניסן אלחסוב
סוג מטבח: בשר
סוג תפריט: ערב
כמה מנות בתפריט: 25
טווח מחירים: 18-196 שקלים
כשר: לא
עיצוב פנים: דן חסון, אורי אז ואיתי ביטון
כתובת: מונטיפיורי 21, תל אביב
טלפון: 03-9151144
ימים ושעות: ראשון-שישי: 18:00-23:00; שבת: החל מ־12:00
להזמין מקום מראש: כן

"טריגר" היא מסעדת בשר בלב תל אביב, מעין ביסטרו עדכני בסגנון "פארם טו טייבל", שמבקש לייצר חוויה קולינרית עכשווית וצעירה סביב בשר. הביסטרו, מבית ההמבורגריות האהובות "פאט קאו" התל אביבית ו"ג'אנגו" הראשל"צית, הוא בבעלות חמישה שותפים: איש הבשר הוותיק שגיא טריגר, המסעדנים אורי רז, איתי ביטון, חן יעיש ונדב רמות והשף ניסן אלחסוב. בקומת המרתף של טריגר פועל "רוז'": בר בשר יפני, מעין איזאקאיה, שבו אלחסוב מגיש מנות בר קטנות על טהרת הבשר בטכניקות עשייה יפניות.

למה בחרנו בה

בלי להתנצל ועם הרבה כבוד לחומר הגלם, תפריט המסעדה מציג לראווה חלקים רבים של הפרה, המוגשים כאן בטכניקות עשייה מגוונות ומעניינות. ל"טריגר" לא באים כדי לאכול אנטריקוט, סינטה ופילה, אלא כדי להיחשף לנתחים מעניינים ולהתרגש מהם, דוגמת פלאט איירון, פיקניה, ואסיו, דנבר קאט ואונטריב על עצם; הנתחים המיוחדים משתנים מדי יום, והם באים במשקל, מה שמאפשר לטעום כמה נתחים בארוחה אחת. הירקות המועטים המוגשים במסעדה גדלים בחווה אורגנית בקיבוץ חוקוק ליד הכנרת השייכת לאחד השותפים, אורי רז. כשיש במסעדה שליטה על מרבית חומרי הגלם, המוצר הסופי טוב יותר.

ביו שף

ניסן אלחסוב, בן 37, נולד בקווקז שבברית המועצות, עלה לארץ ב-1990 לנצרת עלית ומתגורר כיום בתל אביב עם בת הזוג שלו. "לא באתי מבית עשיר, אבל תמיד היה שמח וטעים סביב השולחן והאוכל חיבר את כולנו", הוא אומר. בגיל 17 החל לעבוד במטבחים מקצועיים בעיר מגוריו. אחרי הצבא עבר לתל אביב, עבד במסעדות שונות ונסע ללמוד בישול ב"קורדון בלו" בלונדון.

עם חזרתו לארץ, ירד לאילת לעבוד במסעדה סינגפורית בשם "קיי 2", שם הוא פגש את השף אורן גולדווסר שלימד אותו את רזי הבישול היפני. התחנה הבאה היתה שוק רוטשילד-אלנבי בתל אביב, שם פתחו לו היזמים סושייה קטנה עם קבוצת "מן טן טן", שלה היתה מסעדת ראמן בשוק. כשהשוק נסגר הוא המשיך עם "מן טן טן" ללוקיישן החדש שלה בנחלת בנימין והיה בה, במשך ארבע וחצי שנים, אחראי על מנות האיזאקאיה. בין לבין הוא התמחה ביפן ובדרום קוריאה. לאחרונה הוא עבר לקבוצת "טריגר".

מנת הדגל

אונטריב על עצם

אונטריב הוא נתח שמתחיל בצוואר הפרה וממשיך לכיוון הבטן, קרוב לאנטריקוט. הוא מיועד לבישול ארוך (חמין למשל) או לטחינה. ב"טריגר" לקחו את הנתח, השאירו אותו על העצם ובתהליך יישון מבוקר, שמעניק לו טעמים אגוזיים, הביאו אותו למצב שבו הוא נעשה ונאכל כמו סטייק לכל דבר: הוא עולה על הפלנצ'ה הלוהטת לזמן קצר ומוגש לשולחן כשכל הטעמים העמוקים והשומניים שלו נשמרים והופכים אותו לנתח עסיסי מושלם (49 שקלים ל־100 גרם).

מנת האינסטגרם

● שפיץ שייטל בכבישה קרה

זו המנה הפופולרית ביותר במסעדה: נתח אחורי שנכבש בכבישה קרה במהלך 48 שעות, עד שנעשה למעין נקניק ומוגש פרוס דק דק, בדומה לקרפצ'יו, עם שמן זית, חרדל בר ומלח. את המנה הכין טריגר לראשונה לכתבה בעיתון "הארץ", שכותרתה הייתה "יש בשר בלי אש". "בכל פעם שיש כתבה על בשר, המנה מופיעה בהקשר של צלייה תרמית (חמה) כלשהי: גריל, פלנצ'ה, תנור, מעשנה. אני רציתי להתייחס לבשר בצורה שונה", מסביר טריגר. "ואז עלה לי רעיון לכבוש את הנתח כמו שסבא וסבתא שלי כבשו סלמון לגרבלקס: עם סוכר ומלח. וככה, בתהליך של ניסוי וטעייה, הגעתי לנקניק השייטל הזה" (49 שקלים).

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הקינוח

● עוגת גבינה

תפריט הקינוחים של "טריגר" קטן, ממוקד, פשוט וטוב. הוא כולל 3 קינוחים שמייצרים במקום, מביניהם בולט לטובה ה"ניו יורק צ'יז קייק": עוגת גבינת שמנת, עשירה ודחוסה, חמצמצה ומתוקה, המוגשת עם רוטב טופי (39 שקלים).

עוגת גבינה / צילום: יח''צ (באדיבות המסעדה)
 עוגת גבינה / צילום: יח''צ (באדיבות המסעדה)

תפריט היין

היין תופס נפח משמעותי בתפריט של טריגר - ותעיד על כך ספריית היין הגדולה שמחפה את קיר המסעדה המרכזי - אי אפשר לפספס אותה. בטריגר רוצים שתשתו יין ולכן גם דאגו לתמחר אותו במחירים הגיוניים: יש בתפריט מעל 100 יינות שהולכים טוב עם בשר, כ-90 אחוזים מהם מתומחרים עד 120 שקלים לבקבוק. מי שאמון כאן על התפריט, הבנוי בצורה חוברת קטנה, נגישה וכיפית, הוא רונאל ארוסי (קיקו), הסומלייה של המקום ואיש היין של הקבוצה.

השירות

בין אם תשבו על הבר, שהוא לב המסעדה, ובין אם לצד שולחן - יהיה לכם כיף ב"טריגר". מסעדות בשר נוטות להיות כבדות מעט ואילו כאן, הודות לשירות נעים ולבבי, שלא בא על חשבון המקצועיות, חשנו איזו קלילות משחררת, שבזכותה "טריגר" היא בעיני יותר ביסטרו ממסעדה.

מה עוד אכלנו?

לחם עם חמאת קצבים - 26 שקלים
שפיץ שייטל בכבישה קרה - 49 שקלים
3 חתיכות שורט ריב - 39 שקלים
לבבות חסה ברוטב קיסר - 56 שקלים
אונטריב על עצם - 171 שקלים
פירה - 19 שקלים
עוגת גבינה - 39 שקלים

סה"כ ל־2 סועדים (ללא טיפ ושתייה):  399 שקלים