הלב הרחב והשירות החם והאדיב של השף ניכרים בכל מנה במסעדה הזו

השף אורן אסידו, המוביל את OLE, יוצק פרשנות חדשה למנות המסורתיות של המטבח המרוקאי עליו גדל

מנת ראמן מרוקאי / צילום: מרב סריג
מנת ראמן מרוקאי / צילום: מרב סריג

על "OLE"

שף: אורן אסידו
סוג מטבח: ים תיכוני
סוג תפריט: ערב
כמה מנות בתפריט: 23
טווח מחירים: 32-149 שקלים
כשר: כן
עיצוב פנים: ראיין לב ארי
כתובת: שביל האטד 5 נווה צדק, תל אביב
טלפון: 073-3339323
ימים ושעות: ראשון-חמישי 19:00-23:30; שבת: החל משעה אחרי צאת השבת
להזמין מקום מראש: כן

"OLE" של השף אורן אסידו היא מסעדה ים־תיכונית במלון "סלינה" בשכונת נווה צדק, קו ראשון לפארק המסילה בתל אביב. לאחרונה, לאחר כמעט שנתיים של פעילות, הפכה המסעדה לכשרה. "גיליתי מהר מאוד שהשינוי לא דורש ממני להתפשר על שום דבר", מספר אסידו, "עשינו קצת התאמות, הוצאנו מוצרי חלב, נשארנו עם דגים, בשר והרבה ירקות שהם חלק חשוב מאיתנו".

למה בחרנו בה

ב"OLE" דור 2 - פלוס הכשרות, מינוס מוצרי החלב - אסידו פורם עוד קצת את העניבה שלו ושל צוותו, ובאוכל ניכרת קלילות טובה ובשלות מקצועית. אסידו, שגדל במטבח של סבתו המרוקאית, מתבונן היום פחות החוצה ויותר פנימה, ומבשל את האוכל שלו - כמעט כל מנה בתפריט מתכתבת עם הבית שממנו הוא בא. כך למשל, במנת "ספייסי שבקייה" הוא מניח טרטר טונה בוויניגרט שאטה בטרטלט העשוי מבצק שבקייה (עוגייה מרוקאית מסורתית הנאכלת במימונה ובחינות). אסידו הוא אולי שף צעיר מאוד, אבל יש לו יד עתיקה. וזה - נוסף על הלב הרחב שלו והשירות החם והאדיב - הוא סוד הקסם של המקום.

ביו שף

אורן אסידו, 30, נולד בישוב קרני שומרון ומתגורר כיום עם אשתו ושני ילדיו בכפר סבא. "באתי מבית שסבב סביב אוכל. סבא וסבתא היו שכנים שלנו וכילד הברזתי מהלימודים כדי להיות עם סבתא במטבח". אחרי השירות הצבאי, שכלל לחימה במבצע "צוק איתן" כחייל וכמפקד בגבעתי, החליט שהוא רוצה להיכנס למטבח. הוא התחיל לעבוד במסעדת "פיאנו פיאנו" האיטלקית בכפר סבא, וממנה המשיך ל"כתית", "המזללה" ו"לומינה" בת"א של השף מאיר אדוני. ב־2018 הצטרף לעונה השלישית של "משחקי השף" וזכה בה במקום הראשון - מקפצה שהובילה אותו לקבוצת "מחניודה" של המנטור אסף גרניט ולעמדת השף של מסעדת "הדקל" שלה. ב־2021, לאחר הגל השלישי של הקורונה, הוא פתח את המסעדה הראשונה שלו, OLE.

View this post on Instagram

A post shared by OLÉ (@ole.tlv)

מנת הדגל

● ראמן מרוקאי

זה נראה כמו ראמן, מרגיש כמו ראמן, אבל זה לא ראמן. "מינוט" סטייק (נתח בשר שנפרס דק ונצלה במהרה) ואטריות "שערות מלאכים" תוצרת בית, שיושבים בציר עוף חום, עמוק ועז בטעמים מהמטבח המרוקאי: שפע של אריסה, שאטה יבשה, שושוקה יבשה וטריה, גמבות שרופות, קליפות של חצילים טריים וקלויים, שומר וכוסברה. בהרכבה מקבלת המנה תוספת של ביצה רכה, עשבי תיבול ובצל ירוק (127 שקלים).

מנת האינסטגרם

● טרטר דג על ריפעת עם גספצ'ו עגבניות

במנה הזאת, שמלווה את OLE מההתחלה, אסידו משלב שני מטבחים שהוא מאוד אוהב - המרוקאי והספרדי־הים תיכוני: גספצ'ו עגבניות עם טרטר דג ים שמונח על עוגיית ריפעת מרוקאית (קרקר מרוקאי מתקתק, מתובל בזרעי שומר וקימל). שוברים את העוגייה אל תוך המרק, מפילים פנימה גם את הטרטר - ועורמים על הכף ביס נפלא מהכל יחד (82 שקלים).

מנת טרטר דג על ריפעת עם גספצ'ו עגבניות ב-''OLE'' / צילום: איתיאל ציון
 מנת טרטר דג על ריפעת עם גספצ'ו עגבניות ב-''OLE'' / צילום: איתיאל ציון

הקינוח

● קרמו שוקולד

במסעדה בשרית כשרה הקינוחים עלולים להיות החוליה החלשה בארוחה. אסידו יודע את זה. לכן, כשפתח את OLE בגרסתה הכשרה לא הוגשו בה קינוחים כלל, משום שלא היו מספיק טובים לטעמו. עכשיו כבר יש שלושה קינוחים: פירות העונה, חתוכים בגדלים שונים, מוגשים עם סורבה מנגו וקרם פירות; קרמו שוקולד עם שמן זית, קציפת חלבה, אגוזים ושקדים מקורמלים; וטארט לימון מפורק עם פירות וסורבה של פטל. בחרנו בקרמו שוקולד, שהיה עשיר, טעים ומספק מאוד (42-52 שקלים).

תפריט היין

בתפריט היין של OLE יש אמנם מה לשתות, אך היינות לא מונגשים לסועד באופן מספק, והתפריט כתוב בצורה מעט מרושלת: פעם זן הענבים מופיע ראשון בתיאור היין, פעם שם היקב; לעיתים הזן אינו מופיע כלל ומצוין רק שם הסדרה. כמו כן, למעט הזן, היקב וארץ המוצא של היין, התפריט לא מספר לנו יותר מדי על סגנון היין או על שנת הבציר שלו - וכשהתפריט לא עושה זאת, דרוש איש מקצוע מצוין שידע לספר על כל יין ולמכור אותו.

השירות

ישבנו על הבר מטבח והטבחים, לרבות אסידו, שירתו אותנו באדיבות - הם הרכיבו את המנות מולנו, הגישו לנו אותן, הסבירו עליהן, מזגו יין ופינו את הצלחות מדי פעם. זהו שירות חם, לא פורמלי, לא מוקפד או מהוקצע מדי, אבל נעים ומכבד את הסיטואציה.

מה עוד אכלנו?

קרפצ'ו תמרים מיובשים עם אגוזים ושמן זית - 46 שקלים
טרטר דג על ריפעת עם גספצ'ו עגבניות - 82 שקלים
ספייסי שבקייה - 79 שקלים
קטאייף טלה עם טחינה־כוסברה, פאקוס ובצל ירוק - 92 שקלים
ראמן מרוקאי - 127 שקלים
קרמו שוקולד - 52 שקלים

סה"כ ל־2 סועדים (ללא טיפ ושתייה): 478 שקלים