לאחר חצי שנה ללא מנהל קבוע, משרד התחבורה פרסם מכרז לתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית • הסרת הדרישה לניסיון קודם בתפעול מערכות תחבורה ציבורית - לא בוטלה
לגלובס נודע כי עיריות יישובי צפון השרון התנגדו לתוואי המטרו שיעבור בשטחן, וכעת משרד התחבורה מבקש לפצל את אישור המסלול כך שהחלק הדרומי של קו M1 יאושר כעת והחלק הצפוני בהמשך • פיצול התוכנית עלול לפגוע בעשרות אלפי תושבים ולגרום להם להמשיך להסתמך על רכבים פרטיים
משרד התחבורה גיבש תוכנית אסטרטגית לקידום התחבורה הציבורית לשנת 2050, שכוללת גם את הגדלת הקיבולת של רכבת ישראל • חלק מהקווים ישפרו את הנגישות ליישובי המשולש • התוכנית תשמש "סל" פרויקטים, שמתוכו ייבחרו מיזמים לתקצוב בהמשך
הסכמי משרד התחבורה עם הרשויות המקומיות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות"
הרחבת כביש 2 לא כוללת תוספת של נתיב תחבורה ציבורית, וברמת השרון ייבנה כביש "עוקף איילון", למרות שהוא כנראה רק יגדיל את הפקקים באזור • בממשלה מצהירים על מהפכת תחבורה - אבל מתפשרים על מדיניות "גם וגם" שמעודדת בפועל את השימוש ברכב הפרטי
נתונים שפרסם משרד התחבורה מראים כי למרות שההשקעה בתחבורה ציבורית גדלה, שיעור הישראלים שמעדיפים להגיע לעבודה באמצעות הרכב הפרטי מטפס • מומחה: "השפעות הפרויקטים הגדולים לא מורגשות עדיין ורמת השירות באוטובוסים ירדה"
מרכזי רחובות ונס ציונה ייסגרו לרכבים פרטיים ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בלבד • בניגוד למטרונית בחיפה, זו שתפעל בקו הכחול תהיה חשמלית • לפי שעה, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים, היעד להפעלת הקו החדש הוא שנת 2027
לגלובס נודע כי משרד התחבורה הציע לזילבר לעמוד בראש רשות המטרו • הרשות צפויה לנהל את מיזם התשתית הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם בהיקף של 150 מיליארד שקל
ההסתדרות הודיעה בתגובה להעברת הרציפים כי הנושא לא תואם איתה, וכי "מדובר בצעד פופוליסטי שמהווה הפרה גסה של הסכמים קיבוציים שנחתמו לאחר שמונה שנים של מו"מ"
במסגרת הרפורמה המתוכננת, המשרד יקבל סמכות לאכוף את התחרות בתחום יבוא הרכב, להטיל סנקציות על הפרות ואף להוציא צווי סגירה לעסקים • בנוסף, צפויות גם שורה של הקלות ליבוא עקיף, כולל הגדלה של פי שלושה בהיקף יבוא הרכב של "יבואנים זעירים"
בלי לעבור בוועדות איתור, החלטות ממשלה ובירוקרטיה מנהלית, בימים אלו ממש מוקם אגף חדש במשרד השיכון לטיפול בהתיישבות בכלל וביהודה ושומרון בפרט שבראשו יעמוד עובד משרד התחבורה. זאת, בימים שבהם שר הביטחון מקפיא הלכה למעשה תוכניות בנייה חדשות מעבר לקו הירוק
הקמת הנמלים החדשים נבעה מחוסר היכולת של המדינה להתמודד עם ההסתדרות והוועדים הגדולים • מתברר שגם אחרי השקעת מיליארדים רבים, המדינה עדיין משותקת מולם
מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן הציגו היום את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, שתחול בחודשי הקיץ • בין השינויים: ביטול הנחת הערך הצבור, שהבטיחה הפחתה של 20% בנסיעות בודדות, הנחה של 50% תינתן לנוער עד גיל 18 והנחה לאנשים עם מוגבלויות ומקבלי קצבאות הבטחת הכנסה הנחה בערך הצבור תעלה ל-50% במקום 33%
לא רק שחברות האוטובוסים לא נקנסות, הן גם מסובסדות מהמדינה כאילו הנסיעות בוצעו • התחרות על הפעלת התחבורה הציבורית הפכה על פי החשד למרמה - דווקא על גבם של הנוסעים, מי שאמורים לעמוד בראש הפירמידה
במכתב שנשלח מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ומפורסם בבלעדיות בגלובס, נכתב כי "לאחרונה התקבל מידע לפיו נהגים מונחים לבצע נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון: לא משלימים נסיעות, לא מבצעים מסלול מלא שכולל מעבר ועצירה בתחנות ואיסוף נוסעים" - זאת על מנת שזמן היציאה מתחנת המוצא יתועד במערכות המשרד באופן תקין
שופל של חברה שעובדת עבור רכבת ישראל תלש מהקרקע תשתיות תקשורת סמוך לתחנת לוד והביא לנפילה של מערכות התקשורת והאיתות מלוד דרומה • ג'רמי סוארד, מנכ”ל Exodigo: יש לשפר את הכלים לזיהוי מה שקורה מתחת לקרקע לפני שמתחילים את החפירות
פרויקט המטרו של גוש דןינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד האוצרנת"ערשות המטרושרת התחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה