יו"ר דירקטוריון נתיבי ישראל שיגר בערב החג מכתב ליו"ר דירקטוריון הרכבת בו הוא מעלה טענות על התנהלות הרכבת ושיתוף הפעולה שלה עם חברתו כדי להביא לפתיחה מוקדמת של פרויקט המסילה המזרחית, שיחבר את חדרה ללוד • שני היו"רים קשורים לשרת התחבורה מירי רגב שפועלת על מנת להדיח את מנכ"ל רכבת ישראל
כפי שנחשף בגלובס, רשות החברות הממשלתיות פרסמה דוח אודות פגמים מהותיים בהליך מינוי יועמ"ש חברת נתיבי ישראל, פוקד ליכוד ואחיינו של יעקב ברדוגו • בכך היא מאותת שתקפיד על הליכי מינויים מקצועיים, אך לא בטוח שזה ישנה לשר החדש־ישן דוד אמסלם
רשות החברות פתחה בבדיקה בנוגע להליכי מינוי עו"ד אלעד ברדוגו ליועמ"ש נתיבי ישראל • כעת, בטיוטת דוח שהועברה לחברה, כתבה רשות החברות כי היא מצאה לכאורה פגמים מהותיים במינוי
עו"ד אלעד ברדוגו, האחיין של יעקב ברדוגו המקורב לרה"מ נתניהו, העפיל על 8 מועמדים שונים במרוץ לתפקיד היועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל, האחראית על 7 מיליארד שקל בשנה. איך זה קרה? • וגם: השאלות הפתוחות על טיב הייעוץ המשפטי בהליך האיתור והזיקה הפוליטית של המועמד לליכוד
רשות החברות פתחה בבדיקה של הליכי המינוי של אלעד ברדוגו ליועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל • בתוך כך, לגלובס נודע כי בקיץ האחרון מועמדותו של עו"ד ברדוגו למשרת היועץ המשפטי של נתיבי איילון, חברה עם תקציב קטן יותר משמעותית משל נתיבי ישראל, לא הבשילה לאחר שהוא לא עלה ל-4 המועמדים הסופיים
דירקטוריון חברת נתיבי ישראל אישרה מינויו של עו"ד אלעד ברדוגו, איש ליכוד ואחיינו של יעקב ברדוגו לתפקיד היועץ המשפטי של החברה • הנושא כעת יגולגל לפתחה של רשות החברות - שעדיין לא הביעה עמדה בנושא
בכהונתה הקודמת מירי רגב מינתה את אנשי שלומה לחברות התשתיות הממשלתיות וכופפה את השדרה המקצועית במשרד התחבורה • לפי הצהרותיה זו גם התוכנית לעתיד • העמקת השליטה בשם ה"משילות" פוגעת באינטרס הציבורי ומסכנת חברות האמונות על עשרות מיליארדי שקלים
הכביש החדש באורך 6 ק"מ הושק היום ללא נתיבי העדפה • גורמי מקצוע מותחים ביקורת על הפרויקט וטוענים כי הוא יחריף את בעיות עומס התנועה בכניסה לעיר ויפגע קשות בטבע באזור • עם זאת, יש קולות שטוענים אחרת: "ציר חשוב, לא סביר שלירושלים תהיה כניסה אחת"
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"שית ולרשות החברות בחשש לניגוד עניינים במכרז שמוערך ב-600 מיליון שקל להחלפת גופי תאורה • בתנועה טוענים כי בעלי עניין בחברה המייצרת תאורה חכמה ומספקת מוצרים לזוכה במכרז לקחו חלק מרכזי בניסוח התנאים • נתיבי ישראל: "הטענות נבחנו וטופלו בצורה מקצועית ועניינית. אז, כמו גם היום, מדובר על טענות בהן כלום ושום דבר"
תחנות הרכבת של קו החוף נסגרו לשיפוצים, וזמן העמידה בפקקים התארך בממוצע בעד 30 דקות • אך הנפגעים העיקרים היו משתמשי התחבורה הציבורית, שעבורם זמן הנסיעה התארך פי שניים
התוכנית למסילת רכבת בין כרמיאל לקריית שמונה, בעלות של כ־12 מיליארד שקל, אושרה להפקדה • מומחים מבקרים בחריפות את קידום תחנות הרכבת מחוץ למרחבים העירוניים • ראש העיר: "יהיה פיתוח עתידי מסביב לתחנה"
סאלי גליצנשטיין, מנכ"לית חברת התשתיות יפה נוף ולשעבר האחראית על תוכנית החומש בנתיבי ישראל, מספרת על המיעוט הנשי בענף: "יש פחות אפשרויות קידום ונשים גם מבקשות פחות כסף. אני קיבלתי הרבה מבטים קשים בחיי של 'איך את מעזה לבקש שכר כזה?', אבל חשבתי שמגיע לי. ואם מסרבים - צריך לבקש עוד פעם, או לקום וללכת"
מדינת ישראל הגישה תביעה אזרחית נגד מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר שי ברס בסך של למעלה מ-900 אלף שקל, בטענה כי פעל להעסקתו של ישראל יהושע, בעלי חברת סגולה לישראל ומקורבו של המנכ"ל הקודם אלכס ויז'ניצר, תוך הפרת אמונים, תרמית ורשלנות, מבלי שהיה כל צורך מקצועי בשירותיו
בעוד שמשטרת ישראל הזהירה אתמול מפקקים חריגים וביקשה להימנע מהגעה לאזור גוש דן, המצב בשטח הבוקר היה שונה • גם אחה"צ לא נרשמו עמוסי תנועה חריגים, וכלל החסימות נפתחו הרבה יותר מוקדם מהצפוי
מנתוני Waze שנמסרו לגלובס עולה שהגודש כיום כבד משמעותית מכפי שהיה טרום מגיפת הקורונה לפני שנתיים, ביום חמישי האחרון כבר הגיע היקף הנסיעות של משתמשי ווייז ל-16% יותר מכפי שהיה לפני הקורונה
במשרד הודיעו כי המתווה החדש מסדיר את חלוקת העבודה בין נתיבי ישראל ורכב ישראל בבניית המסילה הרביעית • עם זאת, הפרויקט נתקל באתגרים נוספים להם המתווה לא נותן מענה מספק • בינתיים, במשרד התחבורה מתחייבים שהפרויקט יסתיים ב-2028, בעוד גורמים בענף התשתיות מעריכים שהוא יסתיים רק ב-2030
כבישיםמיכל רוזנבויםמירי רגבמכרזמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלרשות החברות הממשלתיותתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה