בשבוע החולף נמדדה הנסועה הגבוהה ביותר מאז פברואר 2020, בערים הגדולות נרשם גידול ניכר בעומסים, והמומחים מתריעים מפני משבר מחריף • לנתיבי איילון ונתיבי ישראל יש ניטור מלא של מצב הפקקים, אבל אלו רחוקים מעיני הציבור שמצדו מעדיף את השימוש ברכב הפרטי
מאז הקמת המדינה, מי שמחזיק בצורה ריכוזית במפתחות לניהול התחבורה במדינת ישראל הוא משרד התחבורה • במדינות מפותחות, לעומת זאת, מקובל כי רשויות תחבורה מטרופוליניות אחראיות על ניהול התחבורה בכל מטרופולין • חייבים להעביר את המפתחות אל הרשויות המקומיות
הכלכלנים שכחו שהכביש הוא רק האמצעי להגיע אל המוצר עצמו: מקומות התעסוקה, העושר התרבותי, מרכזי הבריאות ומוסדות החינוך • הפתרון למשבר התחבורה בישראל הוא השקעה ציבורית גדולה יותר בתשתיות תחבורה ציבורית על חשבון תקציבים לפיתוח תשתיות לפרייבטים שהוכיחו את חוסר יעילותם
בזמן שממשל ביידן משקיע 2 טריליון דולר בתוכנית תשתיות לאומית, ישראל שקועה במבוי סתום פוליטי וללא תקציב, ומשכך רחוקה מרחק רב מהגדלת ההשקעה בתשתיות באמצעות יוזמות ממשלתיות
העתיד כבר כאן, ומשרד האוצר חייב להוביל מדיניות מיסוי מותאמת שימושים ולהעביר את שיטת אגרות הרישוי בתחבורה מהעולם
חוקרים למדיניות אנרגיה מאוניברסיטת סאסקס בדקו את "העלות הנסתרת" של מערכות האנרגיה והתחבורה העולמיות, שמבוססות בעיקר על דלקים פוסיליים • העלויות הגבוהות ביותר נובעות מתחנות כוח פחמיות ומתקני שריפת פסולת
מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר הבטיח בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" לקצר בחצי את זמן הנסיעה בין המטרופולינים • עוד חשף כי מתגבש הסכם שבמסגרת חוק ההסדרים יאפשר לרכבת להכניס שותפים עסקיים מעולם הנדל"ן: "התחנות הופכות להיות 'האב' שלם"
יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון, אמרה בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" כי בלי המטרו לא יהיה פתרון תחבורתי הולם למטרופולין גוש דן הגדל • גם ערן כהן, מנכ"ל בומברדייה, טען כי עקב המצב התחבורתי בישראל, לא ניתן לוותר על המטרו
אורן שובל, מייסד משותף של חברת התחבורה השיתופית VIA ששווה כבר יותר מ-2 מיליארד דולר, עדיין לא בטוח כמה הוא תורם להצלחה של החברה • אולי דווקא בזכות החשיבה הביקורתית הזאת הם גייסו עשרות מיליונים בשיא המגפה • ומתקדמים לעבר פתרון הוליסטי לבעיות הפקקים בעשרות מדינות בעולם • מתוך הפודקאסט "חצי שעה של השראה" עם ערן גפן
בעידן שבו שירותי התחבורה החכמה מתקדמים בצעדים משמעותיים, חשוב לשמור על איזון בין איסוף ועיבוד מידע ועידוד טכנולוגיות מתקדמות, לבין הצורך לשמור על פרטיות המשתמשים בהם
למרות הנוהג לא לנסוע ברכב ביום כיפור, הנושא לא הוסדר, והתוצאה היא שילדים ומבוגרים נפגעים ונהרגים
המכרז מתייחס לעבודות תשתית של הפרויקט התחבורתי הגדול והמשמעותי ביותר בצפון ירושלים • העבודות כוללות הפרדה מפלסית מתחת לשלושה צמתים ראשיים - צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה', שיתבצעו באמצעות 4 מנהרות
עובדים לאופניים: איטליה מסבסדת 60% בריטניה מנפיקה שוברים ממשלתיים להשמשה מחדש של זוגות אופניים; בפאריס כבישים מרכזיים הפכו לנתיבי אופניים • האם מדובר במהפכה זמנית עד לסוף המגפה או בשינוי משמעותי בהרגלי הנסיעה
בירושלים ובת"א בפרט, היקף התנועה עומד כעת על כמחצית מזה שבשגרה, ובבאר שבע יש רק 33% פחות תנועה לעומת ימי השגרה • בבני ברק היקף הנסועה עומד גם האו על כמחצית בהשוואה לשגרה
לשיפור המצב נדרשות החלטות אמיצות וביצוען בהקדם כמו השקעה בתיירות, בשדה תעופה ובמשרות • דעה
אחד החששות העיקריים של הנוסעים במעבר משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, הוא התלות בפתרון תחבורה יחיד שאינו מספיק זמין ונגיש עבורם • פלטפורמות טכנולוגיות יכולות להאיץ את המעבר לתחבורה חכמה שמציעה מגוון שירותים המהווים יחד אלטרנטיבה לרכב הפרטי • דעה
ירושליםכבישיםמחדל הפקקיםמירי רגבמכונית חשמליתמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותפקקי תנועהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה