מתחילת השנה P&G הורידה מהמדפים 4 מותגים (הרבל אסנס, נטורלה, קרסט ו-Swiffer), עתיד המותגים לנור ואולד ספייס לא ברור, וגם ההשקות של משחת שיניים אורל B וטבליות Fairy לא עוברות חלק ■ מה קורה בענקית מוצרי הצריכה?
זאת על רקע השקת חטיפי קלוג'ס בישראל, שיופצו ע"י שסטוביץ ■ יוניליוור: מדובר במבצעי תחילת השנה
פרוקטר אנד גמבל הודיעה על עליות מחיר של 4%-6% בשמפו פנטן והד אנד שולדרס ■ טונה סטארקיסט העלתה את מחיר הטונה ב-5%-15% ■ קבוצת נטו העלתה את מחירי שימורי טונה ויליגר ב-10% ■ שסטוביץ ייקרה את המותג פלמוליב
ברבעון הראשון אסם שמרה על כוחה, סנו התחזקה, וליימן שליסל נכנסה לראשונה לדירוג 10 הספקים המובילים במזון ■ מכירות מוצרי הצריכה השוטפת צמחו ב-4%
מעריכה כי מחזור המכירות הצפוי של המותג יעמוד על 50 מיליון שקל בשנת 2012
אחרי 7 שנים של פריחה ועלייה במכירות, שוק דגני הבוקר ספג ב-2011 מכה, ורוב המותגים ירדו ריאלית במכירות ■ "שוגי" צנח ב-27% ■ "פיטנס", המותג היקר בשוק, הצטמק ב-19% ■ גם המותג "כריות" של תלמה, הנמכר ביותר בשוק, נפגע
כפי שנחשף ב"גלובס": סנו מוכרת את חברת אפ-טוטל קורפוריישן, בעל מפעל Mana, תמרות 3.2 מיליון שקל
היקף העסקה מוערך ב-6-7 מיליון שקל ■ סנו מייצרת את המותג Mana והיא תשיק בקרוב סדרה שתתחרה בבמבה ובכריות
זאת על רקע מחלוקת מסחרית ■ בתוך כך תחל כרמית לעבוד עם חברת שסטוביץ
נציגי החברות המסחריות התורמות: "אין פה ניצול ציני של המצב, התרומה באה מתוך הזדהות אמיתית" ■ באותה נשימה הם מודים: "היא בהחלט יכולה לעשות גם לנו טוב"
כך עולה מסיכום 2010 של דירוג נתחי השוק של הספקים ■ מנתוני סטורנקסט עולה כי שוק מוצרי הצריכה השוטפת רשם ב-2010 צמיחה כספית של 3.7% ל-38.6 מיליארד שקל
שוק מוצרי הטיפוח לבית ולפרט רשם צמיחה של 3.5% ל-1.36 מיליארד שקל ■ תנובה, שטראוס, אסם וחוגלה-קימברלי מאבדות נתחי שוק; קוקה-קולה, נטו ודיפלומט מתחזקות
כך עולה מנתוני סטורנקסט המתייחסים לכלל שוק מוצרי הצריכה (FMCG) ■ קטגוריית מוצרי טיפוח הפרט והבית: חוגלה וסנו עולות, דיפלומט יורדת
מחירי הקרמים הסופר-יוקרתיים גורמים למחירי הטיפולים הקוסמטיים להחוויר, אבל הצרכניות מוכנות לשלם גם 5,000 שקל על מוצר ממותג שמכיל מרכיבים נדירים - החל מתמציות עץ הסקויה ועד צמח הלוטוס הכחול
מלחמת המחירים בשוק הבשמים עלתה בימים האחרונים מדרגה, ומחירי המותגים רשמו שפל חדש ■ "גלובס" כינס את מנכ"לי חברות הבישום המובילות לשיחה על מלחמות המחירים בשוק, שלא בטוח שיחזור לשפיות
סטורנקסט: במחצית 2009 רשם המזון ירידה של כ-3% במכירות, וגם המשקאות ירדו בשיעור דומה ■ התחרות לא הביאה לירידה משמעותית במחיר כלל מוצרי המזון, והספקים הבינוניים התחזקו על חשבון הספקים הקטנים
אסםדיפלומטרשות התחרותהעלאת מחיריםטואלטיקהיוקר המחיהמחירי המזוןמשרד האוצרענף המזוןקמעונאות