האם מסמך המדיניות המתהווה של עיריית תל אביב, המחייב הקצאת יחידות דיור בהישג יד להשכרה ארוכת טווח בכל תוכנית הוא פתרון ריאלי למצוקת הדיור או אשליה שתוביל לסיכול פרויקטים של יזמים אשר יסבלו מהכבדה נוספת על הליכי התכנון?
ועדת הערר המחוזית התירה לעיריית תל אביב לגבות היטל השבחה, בשל הוודאות התכנונית שיצרה לכאורה תוכנית הרובעים • אלא שבפועל, ברובע 3 התוכנית לא עודדה בנייה וההחלטה מכניסה את השוק לסחרור נוסף של חוסר ודאות
עיריית תל אביב־יפו הודיעה לאחרונה על השקת הגרלה חדשה לדירות בשכירות מוזלת בפרויקט COM.PLEX tlv בדרום-מזרח העיר, אלא שבפועל מוקצות 8 דירות בנות 3 חדרים • ההקצאה לדיור בר-השגה בדרום העיר ובמזרחה אמורה להיות בשיעור של 10% מכלל הדירות
ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה קבעה כי בעלי הדירות ברובע 3 בת"א לא יוכלו ליהנות מפטור מהיטלי השבחה בשל תמ"א 38 • זאת בניגוד לדעתם של רוב שמאי המקרקעין שקבעו כי התוכנית לא מזכה את העירייה בהיטלים
מיזם ההסעות בקרב חברות הייטק בלב ת"א, אשר פורסם השבוע, מעורר מחלוקות • יוזמיו מאמינים שהוא יתגבר על כשלי התחבורה באזור ויסייע בשימור עובדים, אך בפועל הוא עשוי בעיקר לשפר את איכות חייהם של ההייטקיסטים על חשבון השתית של כלל הציבור
במשרד להגנת הסביבה ימתינו עד 7 בספטמבר להערות הציבור על טיוטת הצו, והליך הטמעתן עשוי לגרור את מועד ההכרזה אף לאחר מועד הבחירות • המשמעות: על העירייה להגיש תוכנית להפחתת הזיהום הקטלני
החוק מתיר לעירייה לבקש הקצאה כזו בתוכניות שבסמכותה - אך לעתים היא עושה זאת גם רגע לפני הפקדת התוכנית • על אף הפגיעה הצפויה ברווחיות, היזמים מורידים את הראש: "אחרת נישאר מאחור" • עיריית ת"א: "התקיים מהלך משתף עם המגזר העסקי"
עיריית ת"א ומשרד התחבורה קרובים לסיכום על הכשרת 5 ק"מ של נתיבים לתחבורה ציבורית בחודשים הקרובים, שיבוצעו בין-לילה • נתיבים דומים מתוכננים גם בבת ים ובראשון לציון • גם בכביש 1 יסומן נתיב, אך האכיפה בו שנויה במחלוקת
לחשבון הארנונה האחרון של תושבי תל אביב צירפה העירייה הודעה שהתעריף לדירות שמושכרות לנופש יעלה משמעותית • אבל ההעלאה תלויה באישור משרד הפנים, שבפעם הקודמת לא אישר
כחלק מעבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה, אחד הרחובות העמוסים בתל אביב ייסגר לתנועת אוטובוסים ורכבים החל מספטמבר • המשמעות: מאות אוטובוסים יוסטו, עשרות חניות יבוטלו, ונתיבים באזור יצומצמו • ומה יהיה על העסקים ברחוב? הם כנראה לא יפוצו על תקופת העבודות
חברת יאנגו הפעילה בחודשים האחרונים פיילוט בתל אביב למשלוחים בעזרת רובוטים אוטונומיים ברחבי תל אביב • זעם התושבים הוביל לעצירת הפעילות לטובת בחינת דרכי הפעלתה והתאמתה לתשתיות העיר • האישור שקיבלה החברה ממשרד התחבורה הותנה בהסדרת הניסוי מול העירייה, מה שלא קרה
בזמן שנתב"ג קורס תחת העומס, לחצים מקומיים מונעים הקמה של שדה תעופה נוסף • בשעה שתחנת הכוח ברידינג גוססת, תל אביב וערי הסביבה מונעות כל ניסיון להקים תחנה חלופית שתספק חשמל לגוש דן • התמוססות חוק המטרו היא רק עוד דוגמה: נקלענו למשבר נימב"י
מסמך הנחיות שפרסמה עיריית תל אביב לבינוי ולעיצוב אורבני לרובע שדה דב, קובע כללים אחידים ונוקשים לתכנון הרחובות והבניינים ברובע החדש של תל אביב • מה הם שלושת טיפוסי הבנייה המתוכננים, מה מיוחד באזורי המסחר - ואיך הרובע ישתלב בעיר?
הזיהום בתחנה המרכזית בת"א חריג אבל העירייה לא סבורה שצריך להכריז על האזור מוכה זיהום אוויר, וגם לא מתחייבת לפנותה באופן מלא • זאת, למרות שהשרה להגנת הסביבה הקנתה לה פרק זמן ממושך נוסף בכדי להגיש תוכנית להפחתת זיהום האוויר ללא 'שוט' רגולטורי
תמר זנדברג הצהירה השבוע שבכוונתה לטפל בסוגיית התחנה המרכזית בת"א, אך השרה להגנת הסביבה לא הגדירה זמנים וההצהרה עשויה להצטרף למגירת ההבטחות מהשנים האחרונות • בינתיים, התחנה ממשיכה להיות מפגע בריאותי, תחבורתי וחברתי
איתי ליננברג, תושב הרצליה, בן 58 • בזוגיות פלוס שניים • הבעלים של משרד האדריכלים "רוזן-ליננברג" • "איש אינו מעדכן אותנו בשינויי ההנחיות ופעמים רבות אנו מגלים אותן רק בדיעבד" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
בית המשפט העליוןהיטל השבחההרכבת הקלהנדל"ן: בנייהנדל"ן: מיסוי ומשפטנדל"ן: תכנוןרון חולדאירשויות מקומיותתחבורה ציבוריתתל אביב