בפרויקט מיוחד למוסף "פירמה" של "גלובס" שייצא לאור ביום שלישי הקרוב, מציגה הטרנדולוגית עדי יופה את מגמות הצריכה העיקריות של ישראל לשנה הנוכחית
המכסים בוטלו במוצרי צריכה וחומרי גלם לתעשייה, ובהם צעצועים, ביגוד, מוצרי חשמל לבנים (מכונות כביסה, מדיחי כלים, כיריים, תנורים), תכשירי טיפוח ועוד
סקר של חברת הייעוץ "אביב" בקרב מנהלים בכירים: 38% מהמנהלים מתכננים להקטין את תקציבי השיווק והפרסום ■ רוב המנהלים מאמינים כי המחאה תישאר כאן זמן רב, אך למרות זאת היא לא תביא לשינוי משמעותי בצריכה או במחירים
הוועדה לבחינת שוק המזון ומוצרי הצריכה הגישה דוח ביניים - היכנסו והורידו את הדוח המלא ב-PDF ■ "שוק המזון נשלט ע"י מספר מצומצם של שחקנים גדולים"
בחודש וחצי של המחאה שוק הפרסום הכללי אמנם רשם עלייה של 8%, אך מותגים שנמצאו במוקד המחאות צמצמו משמעותית את היקפי פרסום
"גלובס" ממשיך בבדיקת יוקר המחירים, והפעם - מוצרי צריכה ■ סכיני גילוח של ג'ילט יקרים בישראל ב-40% לעומת חו"ל - וזו רק ההתחלה ■ עדי צים: "אין לכך שום הצדקה"
בדיקת "גלובס" בנושא מחירי המזון בישראל עוררה תגובות נזעמות ■ הישראלי מרוויח 40% פחות מעמיתו בגרמניה - ומשלם מאות אחוזים יותר על מזון ■ יש סיכוי למרד צרכני בישראל?
העלייה נרשמה ב-4 החודשים הראשונים השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ■ מדובר בגידול של 569 מיליון דולר המסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר ■ לין: "הצריכה הפרטית תרמה לצמיחה"
ב-2010 הגיעו מכירות מוצרי הצריכה במגזר לשיא של 3.2 מיליארד שקל ■ החרדים קונים יותר מוצרי פרימיום, המותגים הפרטיים שם נחלשים, ורשתות השיווק הגדולות חודרות למגזר במרץ
קטגוריית הבירה צמחה בשיעור הגבוה ביותר בקרב מוצרי הצריכה השוטפת ■ המותג הפרטי ממשיך להתחזק, והמכירות שלו גבוהות במיוחד ברשת שופרסל
שוק מוצרי הטיפוח לבית ולפרט רשם צמיחה של 3.5% ל-1.36 מיליארד שקל ■ תנובה, שטראוס, אסם וחוגלה-קימברלי מאבדות נתחי שוק; קוקה-קולה, נטו ודיפלומט מתחזקות
מעמד בינוני צומח בערים פחות ידועות בעולם מהווה הזדמנות ענק לחברות רב-לאומיות ■ ערים עם פחות מ-5 מיליון תושבים מהוות 83% מהצרכנים העירוניים בשווקים המתעוררים
סטורנקסט: הקרבות בין רשתות השיווק שחקו משמעותית את המחירים לצרכן ■ שוק מוצרי הצריכה השוטפת צמח במחצית הראשונה של השנה ב-2.2%, בעיקר הודות למבצעי הכמות
יבוא המוצרים צנח ב-17% בין מארס לאפריל והסתכם ב-265 מיליון שקל ■ יבוא היהלומים ירד ב-15%, היצוא ירד ב-3% ■ הירידה החדה ביצוא ממחישה את החששות של נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר
כך לפי סטורנקסט ■ סל הקניות לפסח השנה היה זול יותר ב-5% מאשר הסל בפסח 2009 ■ חנויות הדיסקאונט צמחו על חשבון החנויות השכונתיות אך רשמו שחיקה ברווחיות ■ במגזר החרדי המכירות לחג ירדו ב-1.4%
במסגרת ההסכם תשתמש אסם בנתונים וניתוחים שמספקת סטורנקסט למעקב אחר מגמות בשוק מוצרי הצריכה
אשראי צרכניגולן טלקוםהעלאת מחיריםמזוןמחירי המזוןמס קנייהסטורנקסטקמעונאותרשתות שיווקשיווק