יוחננוף היא רשת מרכולים בעלת 26 סניפים ברחבי ישראל (נכון לפברואר 2020). בנוסף רכשה הרשת שלושה סניפים מיינות ביתן. יוחננוף היא רשת דיסקאונט – כלומר מוכרת מוצרים במחירים מוזלים.
בפברואר 2020 הודיעה הרשת כי תתחיל לייצר מוצרים תחת מותג פרטי משלה, ובכך הצטרפה לרשתות כמו שופרסל ורמי לוי. אך בעוד שאלה מוכרות מגוון רחב בהרבה של מוצרים תחת המותג הפרטי – יוחננוף מסתפקת במספר מוצרי בסיס שבניהם סוכר, שמן וגבינה צהובה.
בנובמבר 2019 הונפקה יוחננוף בבורסה בתל-אביב, כשהיא מגייסת 462 מיליון שקל, סכום המשקף לה שווי של 2.3 מיליארד שקל ומציב אותה במקום השלישי בדירוג רשתות קמעונאות המזון הנסחרות בבורסה.
על-פי מסמכי ההנפקה של החברה, היא אינה מתכוונת בשלב זה לפתוח סניפים במרכזי הערים; וכמו כן, היא אינה צפויה להיכנס לתחום משלוחי המזון באמצעות האינטרנט – אף שמתחרותיה, ובהן שופרסל ורמי לוי, כבר פעילות בו.
יוחננוף נמצאת בשליטת בני משפחת יוחננוף – האב מרדכי, מייסד הרשת ויו"ר הדירקטוריון; וילדיו איתן – מנכ"ל החברה, וכן גיורא, שרית ורחלי, הנושאים ונושאות גם הם בתפקידים בחברה. ב-2018 החלה המשפחה להרחיב את פעילותה גם לתחום הנדל"ן.
הרשת הוקמה ב-1992 כחנות בודדת ברחובות, ובהמשך פתחה סניפים נוספים באשדוד ובקריית עקרון. לאחר מכן המשיכה לגדול, בין היתר באמצעות רכישת סניפים קיימים של מגה קמעונאות וכאמור שלושה סניפים נוספים מרשת יינות ביתן.