מארק שניידר, שמנהל את אחת מקבוצות המזון הציבוריות הגדולות בעולם, הגיע לארץ לביקור בן יומיים וייסר באתרי הקבוצה בישראל לצד מנכ"ל אסם אבי בן אסאייג • "אני פוגש כאן אנשים מצוינים וחדשנות מובילה; הצלחת שיתוף-הפעולה בין נסטלה ואסם עונה על כל הציפיות"
ענקית המזון הבריטית ED&F Man שמחזיקה בסוגת מבקשת לצאת מהפעילות שלה בישראל
ליימן שליסל, שנחשבת לאחת מעשר חברות המזון הגדולות בישראל ומזוהה עם ממתקים כמו מנטוס ולואקר, רוכשת מחצית מההחזקות ביצרנית המזון מקריית שמונה • לפי הערכות, העסקה משקפת לטעמי הגליל שווי של כ-20 מיליון שקל
נתוני סטורנקסט וריס מציגים שחיקה בתחום המסחר הקמעונאי • כך, אחרי שנה וחצי של עליות בענף מוצרי הצריכה, הרבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בפגיעה בהכנסות ממכירות של החברות הציבוריות בשווקים אלה • ניתוח
זאת לפי שווי חברה של כמיליון שקל • במסגרת ההסכם תשלם כרמית בניהולו של מתניה שוורץ כ-620 אלף עבור 60% ממניות חברת רפאל'ס, המתמחה בייצור פיתוח ושיווק מוצרי מזון טבעיים
אחרי הנפילה של קראפט-היינץ נראה כי האסטרטגיה הפיננסית של קיצוצים אגרסיביים נסדקת באופן שמשנה את התפיסה עבור שוק המזון כולו • בשוק מבינים שלא יוכלו יותר לבוא ולהאשים את חברות המזון בחוסר יעילות ביחס להשקעות שלהן בפיתוח וחדשנות
מה תעשיית המזון הישראלית יכולה ללמוד מהמקרה של קראפט-היינץ? • לרבות מהחברות הגדולות שפועלות היום בארץ יש בתמהיל מוצרים שכבר לא מותאמים לצריכה של הצרכן החדש בשל גודלם או הרכבם
מחיקת הענק של קראפט-היינץ, שזעזעה את המשקיעים, מסמלת נקודת מפנה ביחסים בין ענקיות המזון לצרכנים • מי שלא תתאים את עצמה במהירות לעולם שבו שולט האוכל הטרי, הבריא והמעובד פחות, תתקשה לשרוד • הפתרונות האפשריים: השקעות ענק, פנייה לקהלי נישה וסיוע מצד סטארט-אפים • ניתוח "גלובס"
הדוח שפרסם אתמול הכלכלן הראשי מנסה לכוון את האש לחברות המזון שמעלות מחירים, אולם הוא חלקי - הוא מתבסס על נתונים רק עד 2016, והוא לא בדק חברות שיש להן בתמהיל מוצרים מפוקחים • אבל בדיקה מקיפה ורלוונטית יותר הייתה מאלצת את האוצר לחכות לאחרי הבחירות
בחודשים האחרונים אנו נמצאים בעיצומו של גל התייקרויות שכבר מגיע לכל משק-בית בישראל • בינתיים, חברות המזון הגדולות מצאו ככל הנראה את הדרכים, בין היתר באמצעות התייעלות, לשמור ואף לשפר את התוצאות שלהן • פרשנות
המחירים עולים בשל ההתייקרות של עלויות הייצור, אבל יותר מכך – גם בשל הסביבה העסקית שתומכת במגמת העלייה ואדישות הציבור • כך אף ספק לא מסתכן באובדן נתחי שוק, וגם רשתות השיווק גוזרות קופון מהמחיר שעלה • הבשורות הרעות: גל ההתייקרויות יימשך • ניתוח
בשנה הבאה נשלם יותר ברשתות המזון - אבל נקבל פחות
7 שנים אחרי המחאה החברתית, נראה כי אין שבוע שבו ספקית מזון לא מודיעה על עליית מחירים • בין הסיבות: השינויים הרגולטוריים, ההתייקרות בחומרי הגלם והעלייה בשכר העבודה ובהכנסה הפנויה • אבל למה היצרניות באמת מייקרות את המזון, ומי מנצלת את המומנטום?
מנכ"ל חטיבת המזון, אבי בן-אסאייג, יחליף את איציק צאיג שפורש מתפקיד המנכ"ל לאחר 7 שנים • הוא מקבל קבוצה חזקה ובעלת יכולות, אך גם כזו שאינה יכולה להרשות לעצמה לנוח על זרי הדפנה
חברת המזון זנלכל מציגה צמיחה שעולה בהרבה על זו של הענף ויציבות מרשימה לאורך זמן - אבל רמת התמחור שלה שמרנית ביותר והופכת אותה הזדמנות להשקעה • מזון למחשבה
בשליש הראשון של 2018 גדל היקף רכישות המזון והמשקאות בכ-2.8% לסך של כ-12.1 מיליארד שקל • עם זאת נראה שהפער נובע משינוי בתמהיל ומכירת יותר מוצרי פרימיום
דוחות כספייםרשות התחרותהעלאת מחיריםיוקר המחיהמחירי המזוןענף המזוןקמעונאותרשתות שיווקשטראוסתנובה