ברדיו אנו עובדים על חוש השמיעה, והפסוק "וכל העם רואים את הקולות" הוא מבחינתי בגדר ציווי - לנסות ולהעביר אותם באופן הכי אותנטי ומוחשי • בסוף היום כל אחד פותח את מזוודת הערכים שהוא מביא איתו ומרכיב חלק מהפסיפס • פרויקט מיוחד
לרשתות החברתיות יש תרומה לשחיקת האמון במדיה המסורתית, אך נראה שהן דווקא חיזקו את אמון הציבור בעיתונאים עצמם • לצד זאת, גופי התקשורת והציבור משלמים על כך מחיר לא מבוטל • שוחחנו עם כמה מהם שעבורם הטוויטר הוא מקום העבודה השני • פרויקט מיוחד
לכאורה, מה שנדרש מאיתנו העיתונאים הוא לקחת צעד אחורה מהפוזיציה האישית ולשוב לעידן העיתונאי כצופה מהצד • להציץ במבט-על על הקיום הישראלי אותו אנחנו מסקרים, ולדווח משם בריחוק אלגנטי מבלי להזדקק לגילוי נאות • למעשה, זה עובד בדיוק להפך • פרויקט מיוחד
למרבה הצער, אמצעי התקשורת בישראל אינם נוהגים בדומה לעיתונים בארה"ב ובמדינות נוספות, שם ממנים "נציבי תלונות הציבור" הבוחנים תלונות מצד צרכי התקשורת ואף מפרסמים את ממצאיהם, הכוללים גם הודאה בכשלים • פרויקט מיוחד
חוסר האמון בגופי התקשורת קשור בחשש מפני זיוף מסיבי של החדשות בשנת הבחירות, אבל בממדים גדולים הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים • מסייעת לכך גם היעלמות העיתונות המקומית מחלקים גדולים של אמריקה • 1,800 עיתונים מקומיים נסגרו מאז 2004 - והיד עוד נטויה
ביום שבו דונלד טראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב, כתבתי שהתקשורת לא תלמד דבר מכישלונותיה, ושמשבר האמון מצד הציבור רק יחריף • לצערי הרב, אני לא חוזר בי במאום • פרויקט מיוחד
מי שתורם יותר מכל לתיוג המפליל והמבזה של עיתונאי הימין הם באופן פרדוקסלי עמיתיהם העיתונאים • אחרי שמנקים מהדיון את הוויכוח בין ימין ושמאל, יוצא שדווקא עיתונאים הם אלה שמטפחים את המיתוס על עיתונאי כסוכן חברתי שמונע מאג'נדות ומאינטרסים זרים • פרויקט מיוחד
אם פעם המתקפה הייתה עלינו, על האמינות שלנו - עכשיו המתקפה היא על הדבר המיושן והאנכרוניסטי הזה ששמו האמת • העובדות הפכו לא רלוונטיות • פרויקט מיוחד
איך זה שאת האמון השברירי שלהם נותנים צרכני התקשורת הכבדים הללו דווקא לג'ונגל חצאי האמיתות, בזמן שהם מטיחים עלבונות בתקשורת הממוסדת על מקצועיותה, יושרתה ואמינותה? • פרויקט מיוחד
התקשורת הישראלית נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה, אלא שאלה אינם דברי הספד. למה בחרנו לעסוק באמון הציבור בתקשורת ומה חושבים על כך בכירי העיתונאים ואנשי התקשורת בישראל • פרויקט מיוחד
אנחנו ב"גלובס" מאמינים בציבור הישראלי • אנחנו מאמינים בלב שלם שאם נצליח לתת מענה לחטאי העיתונות ונצליח להחזיר את האמון בנו ואת הרלוונטיות שלנו, אז הציבור הישראלי יבוא • פרויקט מיוחד
סוכני הריאקציה עסוקים בלהחטיף להגמוניה הישנה. העיתונאים משיבים מלחמה ומפשיטים מעליהם את חליפת הריפורטר הקלאסי • בלי לשים לב הם נותנים לריאקציונרים לקבוע את כללי המשחק • פרויקט מיוחד
כמי שמסקרים באופן שוטף את שחיקת האמון בנבחרי הציבור, ולאחר שעסקנו בהרחבה באמון הציבור במוסדות שלטון החוק, לא נוכל להישיר מבט אל קוראינו מבלי לטפל בבעיות של הענף שבו אנו פועלים • סקר "גלובס" ומכון שילוב מגלה מה חושב הציבור על התקשורת וכמה הוא סומך עליה • פרויקט מיוחד
בעידן המידע, השאלה במי לתת אמון הופכת לעיקרית וקשורה לשאלה עמוקה יותר: מהו הבסיס האפשרי לחיים משותפים, ואיזו אחריות התקשורת יכולה לקחת על עצמה כדי שהמצב הפוליטי-חברתי בו אנו שרויים לא ילך ויחמיר?
לצערי, נשים מביעות פחות את עמדתן מעל במות תקשורת פומביות שיכולות לאפשר להן לקדם את עצמן, להיחשף לקהל גדול יותר ולהבליט את האיכויות שלהן • עלינו לעשות הכול כדי להילחם בקולות המונעים מנשים להתקדם, גם אם מדובר ב"פמיניסטיות" • דעה
הסרט "ריצ'רד ג'ול", עם תסריט חסר מורכבות ובימוי פושר של קלינט איסטווד, מנצל סיפור גבורה כדי לנגח את התקשורת
ביקורת תקשורתבנימין נתניהוחיסון לקורונהלי-אור אברבךמגזין פירמהנגיף הקורונהסיקור תקשורתיעיתונאיםעיתונותפייק ניוז