קקטוס הזהב, שנערך השנה לראשונה במתכונת של פסטיבל, סיפק בין חלוקות הפרסים גם כמה תובנות לגבי עולם הפרסום ב-2010 ■ נועם לניר: "אף אחד מהברנדים הגדולים באינטרנט לא נבנה מפרסום"
בתחרות יוכלו להשתתף רק סטודנטים הרשומים ללימודים בפועל ואינם מועסקים ע"י משרד פרסום ■ את פתיחת הקטגוריה יזמו "הבצפר" ואיגוד חברות הפרסום
גלגולי תחרות הפרסום הישראלית לאורך השנים מעידים על יכולתה להתאים עצמה לשינויים בענף ולרוח התקופה
ורד בטש מדברת על תוכניות ההתרחבות של בית-הספר של איגוד חברות הפרסום, על אחוזי ההשמה של הבוגרים ועל המסלולים החדשים שכוללים לימודים בתחום הניו-מדיה: "יש הרבה בלגן בענף בנושא המדיה החברתית"
ברבעון הרביעי של 2009 מדד הפרסום רשם ירידה קלה, אך השנה כולה הסתיימה עם כיוון חיובי ומגמת צמיחה ■ הנתונים מעידים כי פעילות הפרסום בישראל נחלצה מהמיתון שגרם המשבר העולמי, והיא נמצאת עם הפנים קדימה
זמן האוויר בטלוויזיה התייקר השנה, למרות ירידה קלה ברייטינג ■ הפרסום באינטרנט נותר יציב לכל אורך המשבר הכלכלי ■ בשורה התחתונה: ההוצאה לפרסום תעלה ב-2009 בישראל, בניגוד למגמה בעולם
מדובר בהישג עבור ה"מורדים" באיגוד חברות הפרסום, שפסלו הצעה קודמת של הנהלת האיגוד להרחיב את פאנל השופטים ולשתף גם שופטים חיצוניים מתחומי התקשורת
בניגוד להודעת קברניטי האיגוד לפיה הושגה הסכמה לגבי הרכב ועדת השיפוט - מהפרוטוקולים עולה כי הוועדה הציעה דווקא חלופות אחרות
כך כותב הפרסומאי דודי שמעוני לחברי הנהלת איגוד הפרסום בנוגע להתנהלות סביב תחרות קקטוס הזהב ■ האם מדובר בניסיון למחטף ע"י חלק ממשרדי הפרסום הגדולים שרוצים "להשתלט" על התחרות?
פעילות הפרסום בישראל עדיין במיתון אך מראה סימני התאוששות: ההוצאה הרבעונית לפרסום גדלה וכך גם מחירי המדיה, מספר ההפקות החדשות והביקוש לעובדים בענף - אך מספר ההפקות היקרות עדיין בירידה
זאת בעקבות החרמת תחרות קקטוס הזהב - לצד התבטאויותיו של גפן במסגרת פסטיבל קאן, לפיהן שלמור-אבנון-עמיחי ו-Y&R אינטראקטיב אינם מתחרים בזירה הישראלית אלא בזירה הבינלאומית
בנאומו בטקס פרסי קקטוס הזהב אמר יו"ר איגוד חברות הפרסום, כי "במצב הכלכלי ב-2009 ו-2010 אין מספיק כסף כדי לקיים שני ערוצים מסחריים בתנאים הרגולטורים הקיימים"
ז'ורבין בן ה-85, מחלוצי ענף הפרסום בישראל וממייסדיו, היה אחראי על עשרות קמפיינים שהפכו לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית ■ בין הישגיו האישיים בולטת הובלת קמפיין המהפך של הליכוד בבחירות 1977
גלעד, לשעבר קופירייטר במשרדי הפרסום קשר בראל וגיתם, אמר ל"גלובס: "מנחי טלוויזיה, כמו כל אחד אחר, אוהבים פרסומות - בתנאי שהן טובות" ■ טקס קקטוס הזהב יתקיים ביום שלישי הקרוב באוניברסיטת ת"א
השיפוט הראשוני בתחרות השנה יצר סיטואציה שבה אף אחת מהעבודות, בכל 15 הקטגוריות, לא זכתה במדליית זהב - כך שהיה צורך ב"פקטור" לשיפור הציון ■ 7 עבודות זכו במדליית כסף ו-13 עבודות זכו בארד
הירידה במדד הפרסום היתה אמנם פחות חריפה מהתחזיות - אך עדיין נרשמה ירידה בביקוש לעובדים, במספר ההפקות החדשות וברמת המחירים במדיה, זאת למרות שהרייטינג בערוצים המסחריים דווקא עלה
Effie AwardsLEADאדלר חומסקיאיגוד השיווק הישראליגיל סמסונובחנן גליקמןמשרדי פרסוםענף הפרסוםפרסוםתקציב פרסום