גל ההתייקרויות של מוצרי החלב הוא תוצר של מדיניות פיקוח המחירים • אבל העובדה שהשיטה הזו הביאה לפערי יוקר מחיה של עשרות אחוזים מול מדינות אחרות, לא מנעה מהממשלה לייבא אותה לשוק הדיור בתוכניות "מחיר מטרה" או לאיים להרחיב אותה למוצרים אחרים
סיכום המדד השנתי של גלובס ו־moovit מראה כי מצב התחבורה הציבורית בישראל ממשיך להתדרדר • הסקרים מלמדים כי מרבית הנוסעים טוענים שהאיחורים הרבים גורמים להם לוותר על השירות • במשרד התחבורה עדיין לא משקיעים מספיק בשיפור המצב
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית שקידמה חברת נתיבי איילון לחשמול, וכעת היא עוברת לאישור הממשלה • יעדי הממשלה הם שעד שנת 2026 60% מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים, ועד שנת 2035 כל צי האוטובוסים העירוניים יהיה מחושמל
האוטובוס החשמלי שבדרך, ZEEKER עם צעד נוסף באירופה, הקרוסאובר שברולט "טראקס" החדש נחת בישראל ועוד חדשות מענף הרכב
תקציב התחבורה שנחתם הערב כולל בין היתר תוכנית חומש בעלות 30 מיליארד שקל • חזונה של רגב לרכבות לקריית שמונה ולאילת זכה לתקצוב של 200 מיליון שקל בלבד • ומה ככל הנראה יישאר בחוץ?
נתוני האכיפה של משטרת ישראל בנת"צים מעידים על שחיקה: 5 שעות אכיפה ביום ו־400 דוחות בחודש • כשכך נראית האכיפה, פלא שגם האוטובוסים עומדים בפקק?
לאחר האישור הראשוני של חוק ההסדרים, יו"ר הכנסת כנציג הרשות המחוקקת נותן הסתייגויות ומבקש פיצולים מחוק ההסדרים • לאחר מו"מ שנוהל מול יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, הוא מוציא מספר "עיזים" מחוק ההסדרים שעלולות להיות בעייתיות בעיניו
ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כ־60% מבין הנוסעים בתחבורה הציבורית לעבודה הן נשים • אולם תדירות האוטובוסים והרכבות אינה מותאמת לדפוסי התעסוקה שלהן, ופעמים רבות הן סובלות בתחנות מהטרדות באין מפריע • מהן הסיבות לפער, ואיך מתמודדים איתו בעולם?
לגלובס נודע כי ח"כ אמיר אוחנה מתנגד להעברת תיקון בחוק ההסדרים שיאפשר הקמת חניונים זמניים לאוטובוסים • בשנים הקרובות עשרות מסופים, בהם גם כאלו שעתידים לקום במסגרת מתווה הפינוי של התחנה המרכזית, אמורים לשמש כפתרון זמני ולשפר את התחבורה הציבורית
שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום על עיקרי הרפורמה בתחבורה הציבורית • למרות ההודעה, לרפורמה - הנמדדת בכ-740 מיליון שקל - אין מקור תקציבי, והיא לא תואמה מול משרד האוצר • לפני 6 חודשים בלבד נכנסה לפועל רפורמה בתעריפי התחב"צ בהובלת שרת התחבורה הקודמת, מרב מיכאלי
שרת התחבורה הודיעה על כוונתה לרכך את תנאי הנסיעה בנתיב פלוס שבכביש 1 • במשרד התחבורה טוענים כי מדובר בצעד מקצועי, אבל כך הם גם טענו כשהנתיב הוקם לפני פחות מחצי שנה, כשתנאי הנסיעה בו כללו יותר נוסעים
כמעט 60% מהאוטובוסים בנובמבר לא הגיעו לתחנה האמצעית שלהם בזמן, כך עולה מהמדד • מלבד ספטמבר, מדובר בחודש הגרוע ביותר בשנה החולפת, בו כשליש מהאוטובוסים איחרו ביותר מ־10 דקות • משרד התחבורה: "פועלים לגיוס נהגים באמצעות מענקים"
יותר מ־450 אוטובוסים חשמליים כבר פועלים כיום בישראל • אך הדרך להשלמת היעדים עוברת באתגרים רבים: החל מהרשויות המקומיות ועד הקמת תשתיות
שיא שלילי נרשם בספטמבר בזמני הגעת האוטובוסים לתחנות ביחס לתכנון של משרד התחבורה, כך לפי מדד דיוק האוטובוסים של גלובס ו-moovit • ההקלה על העומס בכבישים בזמן החגים לא עזרה הרבה למצב גם באוקטובר
פרקליטות מיסוי וכלכלה ביקשה לגזור על נתן פורמן, שהיה אחראי על רכש האוטובוסים באגד, שנתיים וחצי מאסר בפועל לאור חומרת המעשה והיקף בקשת השוחד • השופט החליט להתחשב בגילו ובהיעדר עבר פלילי של הנאשם
ההכרזה, ע"י השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, מגיעה בעקבות עתירת עמותת אדם טבע ודין • המשמעות היא שעיריית תל אביב תצטרך להגיש תוך 6 חודשים תוכנית לצמצום זיהום האוויר בתחנה, אבל יכולתה של העירייה לטיפול בבעיה מוגבלת
MOOVITמדד התחבורה הציבוריתמירי רגבמשרד התחבורהנהגיםנתיב תחבורה ציבוריתפקקי תנועהרכבת ישראלתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה