אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי • הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל • החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% • המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אחרי דוחות מוצלחים מצדן של מיקרוסופט וגוגל בשבוע שעבר, חושפת הערב (ג') אמזון - הצלע השלישית והאחרונה במשולש ענקיות הבינה המלאכותית - את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024.

אמזון התעלתה על התחזיות ודיווחה על הכנסות רבעוניות של 143 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמדו על הכנסות של 142.6 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 127.4 מיליארד דולר. 

הרווח למניה ברבעון הראשון עומד על 98  סנט, גם הוא גבוה מעל תחזיות האנליסטים שחזו רווח למניה של 83 סנט. לאחר הפרסום מזנקת מניית אמזון  במסחר המאוחר בכ-4%. 

ניתוח | ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב-70 מיליארד דולר ביום אחד 
בדרך לשווי של 2 טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות  

הכנסות חטיבת הענן (AWS) לרבעון הראשון עמדו על 25.03 מיליארד דולר, נמוך מצפי האנליסטים ל-25.33 מיליארד דולר, עלייה של כ-15% משנה לשנה. ההכנסות ממכירת פרסומות זינקו גם הן ל-11.82 מיליארד דולר, גבוה במעט מהתחזיות שעמדו על 11.72 מיליארד דולר, זינוק של 24% ביחס לתוצאות ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השני מצפה אמזון להכנסות של 144-149 מיליארד דולר, צמיחה של 7%-11% ומעט מציפיות האנליסטים, 150 מיליארד דולר וצמיחה של 12%. 

מניית אמזון הייתה לאחת ממניות הצמיחה המשמעותיות בקרב ענקיות הטכנולוגיה, המכונות "שבעת המופלאות" (אלפבית, אמזון, אנבידיה, אפל, טסלה, מטא ומיקרוסופט), עם צמיחה של כ-20%, דומה לצמיחה של גוגל ובמקום השני לאחר אנבידיה שצמחה ב-82%. למרות חולשה בחודש אפריל, צמחה המניה בכ-6% לאור התוצאות החיוביות של מיקרוסופט וגוגל המבשרות צמיחה לחברות ענן שהשקיעו בבינה מלאכותית.  

השקעות גדולות בבינה מלאכותית

למרות התדמית שדבקה באמזון, כאילו היא נשרכת אחרי מיקרוסופט וגוגל באימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, הרי שהחברה ביצעה מהלכים רבים שמחזקים את פעילותה בתחום בשנה האחרונה: לאחר סבב פיטורים בחטיבות התקני החומרה ומנוע ההמלצות אלכסה, הגבירו באמזון את ההשקעות בפיתוח שבבים, רכישת שרתים ופיתוח מודלים של בינה מלאכותית בחברה ומחוצה לה.

בשונה ממיקרוסופט, אמזון מחזיקה כבר מעל לעשור בחטיבת שבבי שרתים שמייעלים ומוזילים את פעילות שירות הענן שלה, והייתה מהחברות הראשונות לפתח מאיצי עיבוד לפעולות אימון בינה מלאכותית (שבב Trainium) והפעלת מודלים (Inferentia) המותקנים על המעבדים הגרפיים של אנבידיה. מיקרוסופט וגוגל, לשם השוואה, נמצאות בשלבים מוקדמים יותר עם מעבדים משלהם, המבוססים על ארכיטקטורת ARM.  

אמזון הייתה ממובילות ההשקעה בחברת הבינה המלאכותית אנתרופיק - סיבוב ענק של 4 מיליארד דולר לפי שווי חברה של כ-18 מיליארד דולר - מתחרה אדוקה של OpenAI בעלת מודל השפה קלוד, שנחשב ליריב של GPT בכל טבלת השווואות. אמזון השיקה את הצ'ט בוט קיו (Q) כמתחרה לקופיילוט של מיקרוסופט, את רופוס - צ'ט בוט המסייע בחוויית הקניות באתר הבית, והוסיפה יכולות בינה מלאכותית לעיצוב פרסומות בחנות של אמזון - אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של החברה. בנוסף, אמזון צירפה את אנדרו נאג, ממובילי תחום הבינה המלאכותית לשעבר בגוגל ובאידו, לדירקטוריון החברה. 

ואף מילה על החטוף

בשוק קיימת ציפייה כי גם אמזון תכריז על חלוקת דיבידנדים, לאחר ששאר ענקיות הטכנולוגיה, האחרונה שבהן גוגל, חילקו בעבר דיבידנדים למשקיעים. אמזון ייצרה בשנה שעברה 37 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חפשי, ואנליסטים צופים גידול בנתון זה ל-76 מיליארד דולר השנה.

נזכיר גם כי לאמזון יש עובד ישראלי החטוף בעזה, אלכסנדר (סשה) טרופנוב, וכי במשך 206 הימים שחלפו מאז חטיפתו, החברה לא התבטאה בנושא ולא יצאה בקריאה לשחרורו.

אמזון היא זכיינית רשמית של ממשלת ישראל במכרז הענן הממשלתי נימבוס, ומתוקף כך היא משרתת משרדי ממשלה רבים בפרויקטים הכרוכים בהעברת מערכות מידע ומסדי נתונים לענן.