גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-1.2%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.6% והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

21:42

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק משיל מערכו 0.6%, ה-S&P 500 מאבד מערכו 0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

במסגרת עונת הדוחות, מניית טרבלס צוללת לאחר שפרסמה דוח מאכזב לרבעון הראשון. החברה הציגה רווח של 4.69 דולר למניה והכנסות של 10.18 מיליארד דולר ברבעון. האנליסטים ציפו לרווח של 4.90 דולר למניה והכנסות של 10.51 מיליארד דולר. 

מניית שירותי הבריאות מעבדות אבוט  נסחרת בירידות לאחר שהציגה תחזית חלשה לרווחי הרבעון הנוכחי. בחברה מדווחים כי הרווח למניה צפוי לעמוד על 1.08 ל-1.12 דולר, כשתחזית האנליסטים עמדה על 1.12 למניה. 

20:39

מניית יונייטד איירליינס  מזנקת בחדות לאחר שחברת התעופה דיווחה בתוצאותיה הכספיות לרבעון על הפסד של 15 סנט למניה, בהשוואה לתחזיות האנליסטים שציפו להפסד של 57 סנט. החברה גם היכתה את התחזיות בשורת ההכנסות.

19:37

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות שערים. הנאסד"ק משיל מערכו 1%, ה-S&P 500 מאבד מערכו 0.6% והדאו ג'ונס יורד ב-0.3%.

חברת איליי לילי  מרכזת עניין לאחר שהודיעה כי תרופת ההרזיה שלה Zepbound נמצאה יעילה בקרב חולים הסובלים מדום נשימה חסימתי בשינה. בהמשך לכך, מניית חברת רסמד , המייצרת מכשירים לטיפול בהפרעת נשימה, צונחת בחדות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בשעה זו ב-3%, על רקע הרגיעה בחששות מהסלמה ביטחונית בין ישראל לאיראן. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד כעת על רמה של 87 דולרים.

18:49

נעילה חיובית באירופה. הדאקס עלה ב-0.1%, הפוטסי הוסיף לערכו 0.4% והקאק הצרפתי עלה ב-0.6%.

17:23

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 עולה ב-0.1% והדאו ג'ונס נסחר בשיעור דומה.

ענקיות הטק נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת. אנבידיה  יורדת ב-1.1%, טסלה  משילה מערכה 1.7%, אפל  עולה ב-0.5% ומיקרוסופט  ואמזון  נסחרות סביב רמות הבסיס.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות אגרות החוב הממשלתיות יורדות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.64%.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. הנאסד"ק עולה ב-0.5%, ה-S&P 500 נסחר בשיעור דומה והדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.3%.

מוביליאיי  קופצת בכ-5% לאחר שדווח ברויטרס כי החברה קיבלה הזמנה של 46 מיליון שבבי EyeQ6 Lite, שהם מערכות עזר לנהיגה על שבב. השבבים יסופקו בשנים הקרובות. נמרוד נחושתן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה אמר לרויטרס שמכוניות מצויידות במערכת של מובילאיי יושקו באמצע השנה. "זוהי ההזמנה הכי גדולה של החברה עד כה", ציין נחושתן. 

במובילאיי לא ציינו את שם הלקוח. ידוע שבין לקוחותיה פולקסוואגן ופורשה. 

 15:05

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בעליות, הקאק הצרפתי עולה ב-1.3%%, דאקס ב-0.6%, הפוטסי עולה ב-0.7%. 

החוזים העתדיים בוול סטריט מצביעים כעת על עליות שערים - המדדים עולים ב-0.3%. 

בוול סטריט ג'ורנל אומרים שתגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה, תגובת השוק מגלה לנו משהו על מצבו הנוכחי: המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות. יתר על כן, משקיעים אינם ממהרים למכור את ההשקעות שלהם, מה שמרמז שאנחנו כנראה לא בבועה, לפחות כרגע. 

12:42

האם כדאי לרכוש זהב בימים אלה? בג'יי.פי.מורגן חושבים שלא. בג'יי פי מורגן מראים שמאז 1988, הזהב נתן תשואה שנתית ממוצעת של 4.5% בהשוואה לתשואה של 11% לשנה של מדד ה-S&P 500 ותשואה של 8.2% לשנה של מדד MSCI לשווקים מפותחים. לעומת זאת התנודתיות של הזהב הייתה דומה לזו של מדדי המניות.

12:26

מניית אדידס מזנקת במסחר לאחר שדיווחה על עלייה בהכנסות הרבעוניות ואף העלתה את תחזית הרווח לשנת 2024. ענקית הלבשת הספורט מצפה לרווח (לפני התאמות לשערי מטבע) שיעלה בכ-8% השנה, 

הרווח התפעולי של החברה יגדל ל-700 מיליון אירו. הצפי הקודם שלה היה 500 מיליון אירו. 

12:15

לאחר פתיחה מעורבת המסחר באירופה עובר לעליות, הקאק הצרפתי עולה ב-0.1%, דאקס ב-0.6%, הפוטסי עולה ב-0.4%. 

LVMH  דיווחה הבוקר על ירידה קטנה בהכנסות ואף פספסה את ציפיות האנליסטים. ברבעון הראשון ההכנסות ירדו ב-2% לעומת השנה שעברה ל-20 מיליארד אירו, התחזית היתה 21 מיליארד אירו. ההסבר לירידה הוא שינויים בשערי המטבע. 

מניית החברה עולה הבוקר במסחר בפריז. 

10:47

יצרנית השבבים ההולנדית איי.אס.אם.אל הולדינג  יורדת בחדות במסחר בבורסת אמסטרדם לאחר לאחר שהחמיצה את ציפיות האנליסטים - מכירות החברה ירדו ב-22%. לעומת זאת הרווח הנקי עמד על 1.22 מיליארד אירו לעומת צפי של 1.07 מיליארד אירו. 

אי. אס. אמ. אל (ASML), היא הספקית הגדולה והחשובה ביותר של ציוד ליצרני השבבים, סיפקה תחזית פושרת להמשך, - לרבעון הבא החברה הציגה תחזית הכנסות מתחת לקונצנזוס והשאירה את התחזית לשנה דומה למה שהציגה בשנה החולפת, כך שאינה מצפה להציג צמיחה. 

עם זאת, בחברה מנסים להסתכל קדימה, כאשר מציינים כי המחצית השנייה צפויה להיות חזקה יותר מהמחצית הראשונה של 2024 שצפויה להיות שנת מעבר, ושנת 2025 צפויה צמיחה משמעותית, ככל שהביקוש לשבבי בינה מלאכותית ייגבר.

החברה מסבירה את ההזמנות הנמוכות בעיכוב אצל היצרניות, כאשר סייקל הצמיחה מתחיל אצלהן עכשיו וצפוי להוביל להזמנות מכונות להגדלת כושר הייצור מאוחר יותר השנה. יהיה מעניין  לראות את תחזיתה של TSMC שתפרסם את דוחותיה מחר. 

בריטניה - מדד המחירים לצרכן שפורסם עלה מעל הצפי, 3.2% במרץ לעומת צפי של 3.1% ו-3.4% בפברואר, הרמה הנמוכה ביותר מאז שנתיים וחצי. אינפלציית הליבה, ללא מחירי המזון והנפט עלתה ל-4.2% לעומת צפי של 4.1% ו-4.5% בחודש הקודם. 

10:29

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת. הקאק הצרפתי עולה ב-0.5%, דאקס ב-0.1%, הפוטסי יורד ב-0.1%. 

פלוס500  עולה בלונדון ב- 2.4%. החברה אמרה כי ההכנסות ברבעון הראשון גדלו ב- 3.7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח מפעילות צמח ב 1.7%. מספר הלקוחות הפעילים ירד במעט בהשוואה לרבעון המקביל. הטיימס הלונדוני כתב כי החברה הרוויחה 25 מיליון לירות סטרלינג בעקבות כך שהימרה נגד הלקוחות שלה. הלקוחות הפסידו 30.6 מיליון דולר ברבעון הראשון.


סטרטסיס  חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Secret Additive Technologies שבמסגרתו תציע האחרונה את מוצרי סטרטסיס ללקוחותיה. 

באסיה, למעט בסין שם מדד שנגחאי עלה ב-1.2%, שאר השווקים נסחרו בירידות קלות - ניקיי ירד ב-0.5%, הנג סנג וקוספי ירדו ב-0.2%. 

08:47

באסיה, למעט בסין שם מדד שנגחאי עולה ב-1.2%, שאר השווקים נסחרים בירידות קלות - ניקיי יורד ב-0.5%, הנג סנג וקוספי יורדים ב-0.2%. 

בניו יורק, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות של כ-0.2%.

אתמול בוול סטריט, לאחר כמה תהפוכות ובעוד המשקיעים מעכלים את דברי יו"ר הפד ג'רום פאוול (ראו בהמשך), ננעל המסחר במגמה מעורבת - נאסד"ק ירד ב-0.1%, דאו ג'ונס עלה ב-0.2% לאחר שישה ימים רצופים של ירידות. S&P 500 ירד ב-0.1%. עד כה, יותר מ-10% מהחברות במדד S&P 500 דיווחו על תוצאות הרבעון, רובן עקפו את הציפיות - סיבה לאופטימיות.

מורגן סטנלי  ובנק אוף אמריקה , שניים מהבנקים הגדולים באמריקה דיווחו  את תוצאותיהם הרבעוניות ושניהם עקפו את ציפיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווח. למרות זאת, הירידה במניית בנק אוף אמריקה נובעת מכך שהרווח ירד ב-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ההכנסות ירדו אף הן ב-3%. אצל מורגן סטנלי שזינקה ב-5%, המספרים טובים הרבה יותר. אתמול הודיעה החברה שתפטר כ-50 בנקאי השקעות במשרדיה באסיה. 

טסלה  המשיכה במומנטום השלילי גם אתמול. החברה עומדת בפני גל פיטורים שיכלול לפחות 10% מכוח העבודה הגלובלי - אלפי עובדים. מתחילת השנה איבדה החברה כ-40% משוויה, כ-300 מיליארד דולר. 

מיקרוסופט  תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות, G42. ענקית הטכנולוגיה שואפת להעמיק את אחיזתה הטכנולוגית בהינתן התחרות הגוברת בשוק הבינה המלאכותית. 

G42 תריץ אפליקציות בינה מלאכותית על פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, Azure. G42 פיתחה מודל אימון בשפה הערבית בשם Jais שיוצע בענן. יש שתוהים לגבי ההשקעה לאור העובדה שנגד G42 מתנהלת חקירה ממשלתית לגבי קשריה עם סין, למרות שהעסקה נחתמה אחרי התייעצות עם ממשלות ארה"ב ואיחוד האמירויות.

מניית טראמפ מדיה  ירדה ב-14% נוספים לאחר ששלשום השילה 18%. החברה אף הודיעה אתמול על השקת שרות הזרמת וידאו. בסוף מרץ, יומה הראשון למסחר זינקה ל-80 דולר ולשווי שוק של כ-9 מיליארד דולר, מאז איבדה כ-60% משוויה.

החברה שזקוקה נואשות למזומנים, עומדת להנפיק כ-21.5 מיליון מניות נוספות,  צעד שיעזור לקבוצה לשרוד אך ידלל את אחזקתם של מחזיקי המניות הקיימים, כולל אלה של הנשיא לשעבר. טראמפ המעורב בהליכים משפטים רבים מחזיק ביותר מ-57% ממניות החברה.

אגב, מניית טראמפ מדיה נסחרת תחת הסימול DJT - ראשי התיבות של שמו המלא של הנשיא לשעבר. בפעם הקודמת שבה הונפקה חברה תחת הסימול הזה, זה נגמר רע, החברה עצמה, Trump Hotels and Casino Resorts פשטה את הרגל.

בשוק החוב דברי יו"ר הפד (ראו בהמשך) הפילו את מחירי האג"ח ותשואת האג"ח הממשלתית ל-2 שנים עברה לפרקים את רף ה-5% ונסחרה לבסוף ב-4.98%. תשואת האיגרת ל-10 שנים עלתה ב-4 נקודות בסיס ל-4.66%, עלייה של כ-70 נקודות בסיס מתחילת השנה. 

בבנק פיקטה השוויצרי צופים שהמתיחות הגוברת במזרח התיכון תגביר את התנודתיות בשווקים, "לכן אנחנו ממליצים על הגדלת המשקל של זהב בתיק ההשקעות. מחירי מתכות תעשייתיות עשויים גם לעלות עוד על רקע הסנקציות האמריקאיות על אספקת אלומיניום, ניקל ונחושת מרוסיה".

"המתיחות המתמשכת במזרח התיכון סייעה לנכסים בטוחים בסוף השבוע שעבר והמשיכה לתמוך במחירי הסחורות, כאשר מחירי הנפט הגולמי מתקרבים לשיאים האחרונים שלהם. מחירי הנפט קיבלו תמיכה גם מנתוני יסוד, שכן הביקוש המתמשך מצד כלכלות מתעוררות ומתקדמות הביא לגירעון בהיצע הנפט זה החודש השני ברציפות. עליות נוספות במחירי הנפט עלולות לסכן את תהליך ירידת האינפלציה, שכבר עומד בפני אתגר בארה"ב".

ההיצע בירידה והביקוש צפוי לזנק: האם זה קץ הדשדוש במחיר הנחושת? 

מאקרו - לאלו שעדיין מצפים להורדת ריבית קרובה של הפדרל ריזרב דרושה סבלנות רבה - יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב ג'רום פאוול אמר אתמול שכלכלת ארה"ב חזקה אמנם אך הוא לא רואה שהאינפלציה מתקררת ובדרך אל את היעד של הבנק. פאוול דיבר בפורום כלכלי שדן ביחסי ארה"ב וקנדה, "אין לשנות כעת את המדיניות המוניטרית. לא נראה סימן לכך שהאינפלציה יורדת לכיוון ה-2%, שזו המטרה שלנו".

פאוול הדגיש את שהמדיניות המוניטרית המהדקת תימשך עד שהאינפלציה תרד. "לא רק שהנתונים האחרונים לא מצביעים על התמתנות באינפלציה, נראה שזה יקח יותר זמן מהצפוי כדי להשיג את הביטחון הדרוש להורדת הריבית", אמר.

בסין, הצמיחה ברבעון הראשון של 2024 הפתיעה לחיוב כאשר טיפסה לשיעור של 5.3%, לעומת הצפי המוקדם ל־4.8%. בהראל מייחסים חלק מהנתונים החיוביים לשיפור ביצוא התעשייתי של סין ובהשקעות בענף.

מת'יו רכטר, ראש מחקר אסטרטגיית מניות בבנק יוליוס בר, מתייחס לעונת הדוחות לרבעון הראשון בארה"ב וכותב כי "הקונצנזוס הנוכחי צופה צמיחה של 0.9% ברווחי החברות ברבעון. מבחינת סקטורים, השירותים הציבוריים וטכנולוגיות המידע (IT) צפויים לרשום את צמיחת הרווחים הגבוהה ביותר, ולאחר מכן תחום התקשורת".

"מן העבר השני, תחומי הסחורות כגון נפט וגז עתידים להציג את נתוני הצמיחה החלשים ביותר. אך עדיין כלל הסקטורים צפויים לרשום צמיחה חיובית ברווחים. עלייה זו ברווחיות ניכרת גם בביצועי השוק, כשמניות רבות עוקפות את ביצועי המדד הרלוונטי מתחילת השנה". 

"מגמה זו תואמת את השקפתנו לפיה 'הכוכבות' של השנה שעברה, כלומר חברות צמיחה איכותיות, אינן עוד השחקניות היחידות במגרש", מוסיף רכטר. "אנו סבורים שהמשקיעים צריכים להתחיל להשקיע הון חדש במניות שייהנו מה

עוד כתבות

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

המתיחות בין טורקיה לישראל והשחקנית המפתיעה שתשנה את כללי המשחק

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל