ברקליס: אפל תמכור 42 מיליון מכשירי אייפון 5 ברבעון ראשון

בבנק ההשקעות התלהבו יותר מהצד הכלכלי של האייפון 5 ופחות מהפן הטכנולוגי ■ ברקליס הופתעו מקצב ההשקה של האייפון ובשל כך העלו את תחזיות המכירות של המכשיר

בנק ההשקעות ברקליס פרסם הבוקר (ה') סקירה למנייה של אפל ובה הוא התייחס להשקה של האייפון 5 שנערכה אתמול בערב, שעון ישראל. בבנק מתלהבים מתחזיות המכירות של האייפון החדש, אך פחות מהפן הטכנולוגי של המכשיר.

בברקליס מופתעים לטובה מתקופת הזמן הקצרה היחסית שבה האייפון יגיע למספר רב של מדינות, וטוענים שמדובר בפרק הזמן הקצר ביותר מבין ההשקות הקודמות של אפל. האייפון 5 יגיע ל-100 מדינות עד סוף השנה, כך לפי אפל. אולם חוץ מהנושא הזה בברקליס טוענים שרוב המאפיינים של המכשיר היו ידועים ולכן לא הייתה הפתעה מיוחדת בעניין הזה, אולם הם מצפים שההשקה תהיה מוצלחת.

בבנק ההשקעות ציינו את העדר שבב ה-NFC - שבב שמאפשר תקשורת לטווח קצר ומשמש לביצוע תשלומים בבתי עסק באמצעות הטלפון - והעדר שירות הזרמת רדיו (פחות רלוונטי לישראל), אך בברקליס מעריכים ששני הדברים האלו יושקו במהלך השנה הבאה.

כאמור בברלקיס התלהבו יותר מהצד הכלכלי של השקת האייפון והעלו את תחזית המכירות של המכשיר החדש לרבעון הראשון של השנה הפיסקאלית של 2013 ל-45.21 מיליון יחידות לעומת התחזית הקודמת של הבנק שדיברה על 40.53 מיליון יחידות. המכירות ברבעון הפיסקאלי השני צפויות להיות יציבות על 45.21 מיליון יחידות ו-170.70 מיליון יחידות בכל השנה הפיסקאלית של 2013.

בשל כך, בברקליס העלו את מחיר היעד של מניית אפל ל-12 חודשים מ-750 דולר ל-810 דולר. לעומת מחיר הסגירה של המנייה אתמול בוול סטריט, שננעל על 669.79 דולר למנייה, מדובר באפסייד של כ-21%.