הטיפ היומי: מניה טיוואנית עם פוטנציאל זינוק של 35%

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית TXC ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 60 דולר טיוואני

קבוצת TXC (סימול בטיוואן: TW.3042*) עוסקת בתכנון, פיתוח, ייצור ושיווק של רכיבי קריסטל שונים לטובת מגוון רחב של יישומים, לרבות רשתות תקשורת ומחשוב, מוצרי אלקטרוניקה וכלי רכב. החברה מפעילה שני אתרי ייצור בערים טייפיי ונינגבו, והיא בעלת מפעל נוסף, אשר נמצא כעת בתהליכי בנייה וצפוי להתחיל לייצר רכיבים בשנת 2013. החברה נוסדה בשנת 1983 תחת השם "Taiwan Crystal Corporation".

אנו סבורים, כי TXC, יצרנית רכיבי הקריסטל הרביעית בגודלה בעולם, ממוצבת היטב, באופן שיאפשר לה ליהנות מהביקושים הגדולים לרכיבים אלחוטיים מהשווקים המתעוררים. לדעתנו, החברה תוכל לחזק את מעמדה בשוק, בדומה לאופן שבו היא כבר הבטיחה את מעמדה בקרב לקוחות גדולים כגון Huawei, ZTE ו-MediaTek, והחלה לספק רכיבי קריסטל לסמארטפונים וליישומים שונים בתחום הטלקום.

בנוסף, אנו צופים כי צבר ההזמנות של ענקית הטכנולוגיה אפל צפוי להוות מנוע צמיחה בפעילות TXC במהלך המחצית השנייה של 2012. על פניו, צבר ההזמנות מהחברה, אשר ממנו צפויה TXC ליהנות, אמור להישאר באותה רמה עד המחצית הראשונה של 2013; אולם אנו צופים, כי מעגל המוצרים החדש שחברת אפל צפויה להשיק יסייע ל-TXC בהגדלת הכנסותיה. זאת ועוד, שכן הרווחים מפעילות אפל צפויים לצמוח במהלך המחצית השנייה של השנה, מאחר שמכשירי האייפון 5 צפויים להכיל רכיבי קריסטל דומים.

בסופו של דבר אנחנו מאמינים שהחברה תמשיך לצמוח ולהאפיל על מתחרותיה, תוך שיפור ברווחים ובתמהיל המוצרים - שיגיע לשיאו במהלך השנתיים הקרובות.

בכל הנוגע לביקושים בשוק האלחוטי בשווקים המתעוררים, לדעתנו TXC תצליח למנף את היתרון שיש לה על מתחרותיה מבחינת עלויות, גמישות וקשרי לקוחות, ובכך להרחיב את הכנסותיה.

אנו מתחילים לסקר את מניית TXC, וממליצים עליה "תשואת יתר" במחיר יעד של 60 דולר טיוואני. מחיר היעד שלנו מבוסס על מכפיל 13 לרווח הנקי של החברה לשנת 2013 (פיסקלית), המגלם פוטנציאל אפסייד של 42%. מחיר היעד שלנו גבוה ב-35% ממחיר המניה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, ברקליס קפיטל