האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה • האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg
בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

מניית טבע  זינקה אתמול (ד') בניו יורק לאחר פרסום הדוחות ב-12.8% במחזור מסחר גבוה וננעלה במחיר שבו לא ביקרה מעל 5 שנים. מחיר המניה בנעילה היה 15.74 דולר, המשקף לחברת התרופות שווי שוק של 17.8 מיליארד דולר. טבע דיווחה אתמול על הכנסות של 3.81 מיליארד דולר, הפסד נקי GAAP המיוחס לבעלי המניות בסך 139 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 548 מיליון דולר.

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט 
ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות 

המשקיעים אהבו את העובדה שהחברה אישררה את התחזיות השנתיות ואת עקיפת תחזית ההכנסות ברבעון, על רקע תוצאות טובות מהצפוי בשוק הגנריקה בארה"ב; המניה עלתה למרות שתחזית האנליסטים לרווח הייתה גבוהה מזו שטבע דיווחה בפועל. נראה שמה שהלהיב את השוק היה בעיקר התוצאות הטובות בניסוי קליני מתקדם (שלב 3) במוצר שטבע מפתחת עם השותפה מדינסל, Olanzapine LAI שניתן פעם בחודש ומיועד לטיפול בסכיזופרניה. המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס ציין שהניסוי עמד ביעד והראה סבילות טובה לאפשרות טיפול ארוכת טווח יעילה לסכיזופרניה, ללא תופעות לוואי של PDSS.

מדובר בטיפול שאם וכאשר יגיע לשוק אמור לתרום משמעותית לתוצאות טבע: האנליסט עומר רפאת מ-Evercore ISI העריך אתמול שהמכירות עשויות להגיע בשיא ליותר ממיליארד דולר - מה שיתרום משמעותית ל-EBITDA של טבע. לדבריו, היום הסיפור של טבע שונה מאוד ממה שהיה לפני מספר שנים.

ב-UBS מעריכים שהמוצר עשוי להימכר ב-875 מיליון דולר בשנת 2030. כלכלני הבנק ממליצים על המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 19 דולר, שגבוה כיום ב-20.7% ממחיר המניה. הם מציינים שטבע אשררה את התחזית השנתית, ולהערכתם יש אפסייד לתחזית הזו - הם צופים הכנסות של 16.1 מיליארד דולר ו-EBITDA של 4.9 מיליארד דולר, גבוה מקונצנזוס האנליסטים ומאמצע טווח התחזית של טבע.

"מניית טבע מוערכת בחסר"

בג'פריס מחיר היעד למניה הוא 17 דולר, המשקף פרמיה של 8% לאחר העלייה אתמול, וההמלצה היא "קנייה". האנליסטים בג'פריס סבורים שמניית טבע מוערכת בחסר והשווי שלה משקף קרדיט מועט לצנרת המוצרים שלה, כנראה בגלל ההיסטוריה של טבע בשנים האחרונות. "אנחנו חושבים שהשוק לא עיכל באופן מלא את שינוי ה-DNA בטבע", הם כותבים. "אנחנו מאמינים שההודעה היום (על תוצאות הניסוי, ש.ח.ו) והודעות נוספות בעתיד על צנרת המוצרים יכולות לשקף שינוי".

בלידר העלו אתמול את מחיר היעד למניית טבע מ-16 ל-18 דולר (גבוה ב-14.4% מהמחיר הנוכחי), בהמלצת "תשואת יתר". לדברי סבינה לוי, מנהלת מחלקת המחקר בלידר, ההכנסות ברבעון היו גבוהות ביחס לצפי, בין היתר תודות לביצועים חזקים של עסקי הגנריקה וצמיחה של כ-8% בארה"ב, ובנוסף, טבע הציגה הכנסות גבוהות מהצפוי במכירת התרופה המקורית אוסטדו. היא מציינת שהתזרים הפנוי הסתכם ב-32 מיליון דולר בלבד, והחוב נטו נותר יציב ברמה של 16.7 מיליארד דולר. באשר לתוצאות הניסוי ב-Olanzapine LAI, לוי ציינה שמדובר באבן דרך קלינית חשובה וחיובית.