אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר • בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר
מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי (Akamai), שביצעה בעבר מספר רכישות בישראל, מודיעה היום (ג') על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר הישראלית נו ניים סקיוריטי, המתמחה באבטחת ממשקי תוכנה (API). נו ניים גייסה בדצמבר 2021 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף. כעת, מהווה הרכישה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית, שגייסה 220 מיליון דולר מאז הקמתה.

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר
ראיון | עוד לא בני 40 וכבר גייסו את היזם המוכר בעולם לחברת הסייבר שלהם
ראיון | מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל?

בשל הירידה בשווי צפויים המשקיעים האחרונים בחברה, ובהם קרן ג'ורג'יאן, וכן סמסונג נקסט, שסגרה את שעריה בישראל, לרשום ירידת ערך על ההשקעה. מאידך, המשקיעים המוקדמים צפויים לרשום תשואה על השקעותיהם, בהם: קרן סרקה וכן הקרנות סייברסטארס אינסייט פרטנרס - שתיהן רשמו סדרה של אקזיטים בחודשים האחרונים בישראל, בחברות כגון אוואלור וראן איי. איי. (Run:AI). גם לייטספיד הייתה משקיעה מוקדמת, אך הובילה גם את הסיבוב האחרון, כך לפי מאגר קרנות ההון סיכון PitchBook.

נו ניים הוקמה על־ידי עוז גולן, יוצא חברת NSO, שם שימש דירקטור מחקר ופיתוח, ושי לוי, שעבד קודם לכן בחברות כמו איירון סורס ומטא. השניים הגיעו לסייברסטארטס בתחילת דרכם עם הרעיון להקים חברת סייבר חדשה, ולאחר מפגשים עם מנהלי אבטחת מידע בארגונים, החליטו להתמקד בתחום ממשקי התוכנה (API). נו ניים מתחרה בסולט סקיוריטי, גם היא חברה ישראלית, שגייסה עד כה 270 מיליון דולר, לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

אקמאי הוקמה בארה"ב על־ידי היזם הישראלי דניאל לוין, שנרצח בפיגועי ה-11 בספטמבר בעת שנאבק, ככל הנראה, עם אחד המחבלים שהשתלטו על מטוס. החברה מספקת תוכנה להאצת תקשורת לאתרי אינטרנט, כך שיוכלו לספק שירות מהיר יותר לגולשים, ובישראל היא הקימה, לפני כעשור, את מרכז הסייבר שלה, על בסיס רכישת הסטארט־אפ קוטנדו. אקמאי מפתחת בישראל כבר היום טכנולוגיות לאבטחת מידע של ממשקי תוכנה, בין השאר, על בסיס רכישת חברת Neosec. בעוד שנאוסק עוסקת בממשקי תוכנה בענן, נו ניים מאבטחת את השימוש בהם במחשבי קצה.