בזכות ה-AI: קמטק מציגה תוצאות שיא בדוחותיה הרבעוניים

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • אורמת הציגה גידול מרשים בשורת הרווח וההכנסות ואופטימית גם לגבי ההמשך • איי סי אל דיווחה על ירידה במחירי האשלג והדשנים אך עקפה את התחזיות המוקדמות • קמטק הציגה דוח מרשים בעקבות הביקוש לתחום ה-AI • מניית טאואר קופצת לאחר דוח חזק • ונובה הפתיעה את האנליסטים עם תחזיות חזקות • מדור חדש

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
העדכונים החשובים
15:14
טאואר עקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות. המניה קופצת בכ-5%
טאואר הציגה קיטון בשורת הרווח וההכנסות ברבעון אך עקפה את התחזיות המוקדמות. גם התחזיות להמשך עקפו את הצפי המוקדם ובמקביל החברה מציינת כי היא שואפת להשיג צמיחה במכירות וברווחיות מרבעון לרבעון במהלך השנה

דוחות טובים לחברת השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור  ממגדל העמק בניהולו של ראסל אלוואנגר.

בחברה עדיין מתייחסים אל התקופה ככזו שהביקושים טרם התאוששו אך המנכ"ל אלוואנגר נשמע מרוצה ומעריך שהשוק יתאושש בקרוב. לדבריו: "ככל שאנו מתקדמים לתוך שנת 2024, אנו ממוקדים יותר ובטוחים יותר בכך שנשיג צמיחה מתמשכת במכירות החברה במהלך 2024. צמיחה זו מתרחשת על רקע שוק שעדיין אינו חזק אך התחזיות האחרונות מלקוחותינו נותנות לנו סיבה טובה להאמין שההתאוששות בשוק קרבה".

טאואר, שהייתה אמורה להימכר לאינטל לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר, דיווחה על תוצאות ותחזית מעל צפי האנליסטים. החברה רשמה רווח מתואם של 46 סנט למניה על הכנסות של 327.2 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ממנה לרווח מתואם של 39 סנט למניה על הכנסות של 324.5 מיליון דולר. יש לציין כי מדובר בירידה של כ-7% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. וירידה של 16% ברווח המתואם, אך התוצאות מעל צפי האנליסטים.

גם התחזית של טאאור לרבעון השני חיובית כאשר החברה צופה הכנסות של כ-350 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-334.8 מיליון דולר. במקביל, טאואר גם מציינת כי היא שואפת להשיג צמיחה במכירות וברווחיות מרבעון לרבעון במהלך השנה.

מתחילת השנה משלימה מניית טאואר עלייה של 16% ומחקה חלקית את הנפילה במניה (כ-29%) בשנה שעברה אחרי שבוטלה העסקה לרכישתה ע"י אינטל, בעקבות כך שהחברות לא הצליחו לקבל את אישור הרגולטור הסיני לרכישה. טאואר מנסה לשדר עסקים כרגיל ומתכננת לפתוח באיטליה מפעל כמו גם שיתוף פעולה עם אינטל במפעל בניו מקסיקו, שהגיע לעולם מן הסתם גם בזכות אותה כוונה לרכוש את החברה, במסגרתה ענקית השבבים תאפשר לטאואר להכפיל את יכולות ייצור השבבים שלה בעלות יחסית נמוכה. על כך הוא אמר לאחרונה בראיון לגלובס כי ביטול העסקה "לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור".

אלוואנגר בן ה־69, שמנהל אותה למעלה מ-19 שנה הצהיר בכנס המשקיעים הראשון שקיימה החברה אחרי ביטול המיזוג כי יישאר בחברה ולא מתכנן לעזוב: "אני לא אפרוש עד שאהיה תשוש וחלש כל־כך שהדירקטוריון ייפטר ממני". ובאותו ראיון לגלובס הוא הוסיף כי "אם הייתי פורש, הייתי מאבד חלוק חשוב בחיי, שאני אוהב". אלוואנגר כמובן לא עובד לחינם ובשנה האחרונה הוא נהנה מחבילת תגמול כוללת של 10.1 מיליון דולר, לעומת כ-9.4 מיליון דולר בשנת 2022.

נתנאל אריאל

16:27
קמטק ממשיכה במומנטום החיובי ומציגה תוצאות שיא
קמטק הציגה תחזית חיובית להמשך ועקפה את הצפי המוקדם. בשנה האחרונה המניה זינקה בכ-200%

הכנסות שיא לחברת הבדיקה ומדידה לשבבים קמטק . החברה בניהולו של רפי עמית הייתה הכוכבת של השנה שעברה ובכלל של השנים האחרונות כשהיא משלימה עלייה של 650% מאז תחילת שנת 2020 (מתוכם יותר מ-200% בשנה האחרונה). קמטק מזנקת תקופה ארוכה בעקבות טרנד הבינה המלאכותית שעושה טוב לכל תעשיית השבבים. כעת קמטק מפרסמת את הדוחות לרבעון הראשון של השנה והמניה עולה בעוד 8% בבורסה המקומית ובמסחר המוקדם בוול סטריט אחרי שהחברה עקפה את התחזיות פעם נוספת.

החברה מדווחת על רווח מתואם של 64 סנט למניה על הכנסות שיא של 97 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 57 סנט למניה על הכנסות של 93.6 מיליון דולר. גם התחזית של קמטק לרבעון הבא נמצאת מעל צפי האנליסטים כשאלה מצפים להכנסות של 95.7 מיליון דולר ואילו החברה צופה כ-101 מיליון דולר (אמצע טווח), מה שיהווה גידול של 37% לעומת הרבעון המקביל.

בחברה מאמינים שהצמיחה תימשך וכי תוך שנים ספורות היא תגיע להכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר. בשנה שעברה היא הכניסה 315 מיליון דולר, את השנה הנוכחית היא פותחת עם קצב הכנסות שנתי של 400 מיליון דולר ואם קצב הגידול הנוכחי יימשך - היא תגיע ליעד בשנה הבאה, 2025.

לדברי מנכ"ל החברה רפי עמית ההכנסות נבעו מביקוש חזק ליישומי HBM (רכיבי זיכרון רחבי פס) ו-chiplets (מארזי שבבים) אשר מהווים כ-60% מעסקי החברה". בהתייחס לטרנד הבינה המלאכותית הוא אמר כי "תחום ה-AI משנה את התעשייה שלנו. טכנולוגיית AI זקוקה לכוחות מחשוב חזקים במיוחד, אשר מתבססים על ארכיטקטורת HPC (מחשוב עתיר ביצועים) העושה שימוש מרכזי ברכיבי HBM ו-Chiplet".

כעת, אחרי שרוב החברות המשמעותיות בענף כבר פרסמו את דוחותיהן, כאשר ARM פספסה את התחזיות אמש (ד') וצפויה לצלול היום (ה') במסחר, השוק מחכה לדוחות של אנבידיה, מי שהפכה לשם השני של תעשיית השבבים ובפרט ה-AI. זו צפויה לפרסם את דוחותיה ב-22 לחודש מאי.

נתנאל אריאל

15:14
איי סי אל מדווחת על המשך ירידה במחירי האשלג והדשנים אך מקווה להתייצבות ותחילת צמיחה
הירידה במחירי הדשנים השפיעו על תוצאותיה הכספיות של איי סי אל, אך החברה עדיין הצליחה לעקוף את התחזיות המוקדמות. במקביל, החברה צופה כי ההכנסות יזנקו בכ-84% ב-2027

ענקית הדשנים הישראלית, איי.סי.אל  (לשעבר כי"ל) המפיקה אשלג בים המלח, דיווחה על רווח מתואם של 9 סנט למניה (נפילה של 61% לעומת 23 סנט למניה ברבעון המקביל) ובשורה העליונה דיווחה על הכנסות של 1.735 מיליארד דולר (ירידה של 18% לעומת 2.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל), מעל הצפי ל-1.72 מיליארד דולר. החברה גם חזרה על תחזיותיה ל-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) בטווח של 0.7 עד 0.9 מיליארד דולר (לעומת 1.75 מיליארד דולר בשנת 2023).

התוצאות שהציגה החברה היו סבירות לעומת הדוחות שהציגה ב-2022 ובראשית 2023, אז נהנתה מהזינוק במחירי הסחורות בעקבות משבר הקורונה. הדשנים שמייצרת איי.סי.אל משמשים בעיקר לתחום של גידולים חקלאיים, ומחירם מושפע בין היתר ממחירי הסחורות, קרי התוצרת הסופית של החקלאים. במהלך 2022 וראשית 2023, דיווחה החברה על ביקושים גוברים למוצריה ומחירים גבוהים יותר במרבית השווקים.

אך מאז התמונה השתנתה וכיום החברה מדווחת כי מחירי האשלג המשיכו לרדת ברבעון האחרון ב-6% והגיעו ל-324 דולר לטון (CIF), והשלימו נפילה של 40% בשנה האחרונה. במקביל, מדד מחירי הדגנים ירד ב-2.2% כשמחירי התירס, פולי הסויה והחיטה ירדו ב-9.7%, 8.2% ו-6.3%, בהתאמה ומנגד מחיר האורז עלה ב-6.8%. בחברה רוצים לקוות שמדובר בסוף הירידות במחירים.

בינתיים המשקיעים מתקשים להאמין בתוכניות הצמיחה המרשימות שהציגה איי סי אל לפני שנה וחצי בה היא צופה זינוק של 84% בהכנסות ל-12.8 מיליארד דולר בשנת 2027.

ובכל זאת, מנכ"ל איי.סי.אל, רביב צולר, מדבר על "צמיחה במכירות הרבעוניות". איך זה ייתכן? צולר מתכוון לצמיחה במכירות בהשוואה לרבעון הקודם ולא המקביל. לדבריו, ההשוואה הזו נכונה הפעם כיוון ש"הביקוש העולמי מתאושש ומרבית שווקי-הקצה שלנו החלו להראות סימני התייצבות". ואכן ברבעון הקודם החברה הכניסה 1.69 מיליארד דולר בלבד ובהשוואה לרבעון ההוא מדובר בעליה של 2.7% במכירות. עם זאת, המשקיעים בינתיים לא מתרשמים והמניה מגיבה בעליה קלה של 0.8% בלבד בטרום מסחר בוול סטריט.

נתנאל אריאל

12:09
אורמת הציגה גידול נאה בהכנסות וברווחים ואופטימית גם לגבי ההמשך
אורמת הציגה גידול של כ-21% בשורת ההכנסות הודות לשיפור היעילות התפעולית במתקנים הקיימים. גם בשורת הרווח החברה הציגה גידול, שהסתכם בכ-38.6 מיליון דולר

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  הציגה תוצאות מעודדות לרבעון. החברה אישררה את תחזית ההכנסות השנתית שלה, ומציינת שיותר מ-50% מהעלייה בתוצאותיה ברבעון האחרון נובעת משיפור היעילות התפעולית במתקנים הקיימים, לצד רכישת 5 תחנות כוח ונכסים לפיתוח מ-Enel Green שביצעה באוקטובר האחרון תמורת 271 מיליון דולר.

בשנה האחרונה המניה אמנם איבדה כ-19%, אך המנכ"ל דורון בלשר, מאמין שגורמי המאקרו בסך הכל תומכים בחברה: "עלייה בביקוש לאנרגיה מתחדשת מצד מרכזי נתונים (דאטה סנטרס), הסכמי רכישת חשמל אטרקטיביים וירידה במחירי הסוללות".

אורמת רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 224 מיליון דולר, צמיחה של 21% לעומת הרבעון המקביל, כאשר הצמיחה הגיעה משלושת הסגמנטים בהם היא פועלת. לפי כללי החשבונאות המקובלים, אורמת רשמה רווח נקי של 38.6 מיליון דולר, עלייה מ-29 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם צמח ב-14.4% ל-141 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 65 סנט, גבוה מתחזיות האנליסטים.
החברה מצפה לסיים את 2024 עם הכנסות של 860-910 מיליון דולר ו-EBITDA של 515-545 מיליון דולר.

יצוין כי מנכ"ל החברה דורון בלשר קיבל ב-2023 תגמולים בעלות כוללת של כ-3 מיליון דולר, מתוכם 1.8 מיליון דולר תגמול הוני, מדובר בעלייה לעומת עלות של כ-2 מיליון דולר (מתוכם 900 אלף דולר הוני) ב-2022.

נתנאל אריאל

16:27
נובה עקפה את תחזיות האנליסטים
ספקית פתרונות לתעשיית השבבים הציגה גידול של 7.3% בהכנסות והפתיעה גם עם תחזיות חזקות להמשך

חברת נובה, ספקית פתרונות לתעשיית השבבים, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה והמומנטום החיובי שלה צפוי להימשך גם ברבעון השני. החברה, בניהולו של גבי ויסמן, מספקת פתרונות למדידה ובדיקה של תהליכי ייצור שבבים. ברבעון הראשון ההכנסות צמחו ב-7.3% לעומת הרבעון המקביל לכ-142 מיליון דולר, 5 מיליון דולר מעל תחזיות השוק. הרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP הגיע ל-1.39 דולר, 12 סנט מעל התחזיות.

במהלך הרבעון ההכנסות צמחו הן במכירת מוצרים והן בשירותים שהחברה מספקת. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) עלה ב-6.4% ביחס לרבעון המקביל ל-36.9 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי היה 44.6 מיליון דולר, גבוה הן בהשוואה לרבעון המקביל והן בהשוואה לרבעון הקודם.

ברבעון השני נובה מצפה להכנסות של 144-152 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לסכום נמוך יותר של כ-141 מיליון דולר. גם בשורת הרווח הנקי למניה הצפי גבוה מתחזיות השוק: נובה צופה רווח של 1.27-1.42 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים ל-1.29 דולר.

"התוצאות שלנו ברבעון הראשון של 2024 עברו את הרף העליון של התחזית שסיפקנו הן בהכנסות והן ברווח, הודות לביקוש הגובר לסל המוצרים המתקדמים שלנו, ובתמיכת המודל התפעולי החזק שלנו", אמר גבי ויסמן, נשיא ומנכ"ל נובה. "ביצועינו נשענו על חשיפה מגוונת להזדמנויות בשווקים, טריטוריות, לקוחות וטכנולוגיות שונות, לרבות המעבר לטכנולוגיות ייצור Gate-All-Around, הצורך הגובר בפתרונות אריזה מתקדמים וביקוש יציב לטכנולוגיות שבבים בוגרות".

מניית נובה הגיעה מוקדם יותר השנה לשיא כל הזמנים ומאז נחלשה מעט אך היא עדיין מציגה תשואה עודפת ביחס למדדים המובילים בת"א ובוול סטריט, עם עלייה של 31.8% מתחילת השנה. שווי השוק של החברה מגיע ל-5.25 מיליארד דולר.

שירי חביב ולדהורן