תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"בצפון הביקוש למשרדים קשיח יותר בהשוואה לשאר חלקי הארץ ועליות המחירים עוד לפנינו"

כך אומר אור סהראי, שמאי מקרקעין, כלכלן וסמנכ״ל המכירות בקבוצת 'גשם החזקות' • בימים אלו בונה ומשווקת החברה את פרויקט 'SQUARE' בקרית מוצקין ואת פרויקט 'מגדל התחנה' בעכו, בהם מוצעים שטחי משרדים ברמת CLASS A - לעסקים בכל הגדלים

פרויקט סקוור מוצקין / הדמיה: רן צרפתי הדמיות
פרויקט סקוור מוצקין / הדמיה: רן צרפתי הדמיות

הכתבה בשיתוף גשם החזקות

אחד הענפים שנכוו בצורה הקשה ביותר מהתהפוכות אותן עברנו בשנים האחרונות הוא ענף המשרדים. די אם נזכיר את הקורונה שהאיצה את המעבר לעבודה מהבית, את העלאות הריבית מ-0.1% ועד לרמה של 4.75%, את הרפורמה המשפטית שהובילה לצמצום בהשקעות, הפיטורין בחברות ההייטק וכעת מלחמת 'חרבות ברזל'. כל אלו גרמו לצניחה חדה בביקושים למשרדים ברחבי הארץ.

יחד עם זאת יש מי שסבורים כי עברנו את הרע מכל וכי כעת נכונו לענף המשרדים שנות צמיחה. אחד מהם הוא אור סהראי, שמאי מקרקעין וכלכלן, סמנכ״ל המכירות בקבוצת 'גשם החזקות'. לדבריו, "עוד בשנה הנוכחית נראה עלייה בביקושים ובהתאמה במחירים. השפל הגדול מאחורינו. בחלוף המגפה מעסיקים הבינו שעבודה מהבית לאורך זמן גורמת לירידה בתפוקה של כ-30%, הכלכלה הולכת ומתחזקת ורואים זאת עם בלימת גל הפיטורים בהייטק, בנוסף העלאות הריבית נעצרו והחלה מגמת ירידה בריבית במשק".

הוא מוסיף כי "אמנם עליות ריבית פוגעות הכי חזק בענף המניבים והירידה בביקושים פוגעת באופן ישיר במחיר הסופי. אולם בתחום המשרדים באזור הצפון ובפרט בקריות ובעכו - למרות התקופה הקשה, הירידה בביקושים ובמחירים, הייתה נמוכה משמעותית משאר חלקי הארץ. בשנת 2023, שנת השיא של המשבר בענף, הציג אזור הצפון ביקושים קשיחים יחסית לשאר חלקי הארץ - נצפו מעט ביטולי חוזים וירידות קלות במחירים - וכעת עליות המחירים עוד לפנינו".

פרויקט סקוור מוצקין / צילום: עמית אלדד
 פרויקט סקוור מוצקין / צילום: עמית אלדד

ישנם מקומות בארץ בהם כבר ניתן לראות את ניצני השינוי?

"בהחלט. בניגוד לעבר, חברות שמות לב היום לדמי השכירות ועלות הארנונה ומתייחסות לכל שקל בעלויות אחזקת המשרד, וכן קיימת חשיבות רבה לקרבה למקומות המגורים. לאור זאת יש עלייה בביקוש למשרדים בפריפריה, שכן שם דמי השכירות ועלויות אחזקת המשרד זולים משמעותית ודרכי הגישה לערים אלו קלות יחסית לעובדים. באזור המרכז ניתן לראות את תנודת החברות מתל-אביב אל אור יהודה, ובני ברק, ובצפון ניתן לראות את נהירת החברות מאזור חיפה אל הקריות ועכו. זאת בעקבות הגישה הנוחה, הקרבה לתחבורה הציבורית והארנונה הנמוכה. למעשה אזור הצפון מסתמן כיום כאזור הבטוח ביותר להשקעה במשרדים".

לפרטים נוספים על פרויקט 'SQUARE' בקרית מוצקין ופרויקט 'מגדל התחנה' בעכו הקליקו כאן>>

לדברי סהראי, אנו רואים כיום הרבה פרויקטים חדשים בשיווק באזור הצפון, חלקם משווקים כ"זכות למשרד". בשל כך הוא מבקש להתעכב על ההבדל בין השקעה במשרד לבין השקעה ב"זכות למשרד": "רכישת זכות לקרקע (למשרד - י.נ.), דומה להנחת הכסף על קרן הצבי: ראשית מדובר ברכישת שטח למשרד שאינו סופי בחלק מהמקרים, בנוסף עסקה מעין זו אינה מגובה בערבות חוק מכר - ולמעשה הרוכשים 'זכות למשרד' משלמים את ריביות היזם על הקרקע. הם אף אינם יודעים היכן נקודת היציאה שלהם - ובשוק שאינו יציב מי שרוכש זכות למשרד מסתכן כפליים".

פרויקט מגדל התחנה / הדמיה: לומו
 פרויקט מגדל התחנה / הדמיה: לומו

"פארק עסקים במיקום אסטרטגי ומגדל הפונה לים"

בימים אלו בונה ומשווקת קבוצת גשם החזקות שני פרויקטי משרדים בצפון הארץ: פרויקט 'SQUARE' בקרית מוצקין ופרויקט 'מגדל התחנה' בעכו. ענבל חלימי, מנהלת השיווק בקבוצה מרחיבה: "פרויקט SQUARE בקרית מוצקין צפוי להיות פארק העסקים והבילוי הגדול מסוגו בעיר. הוא ממוקם בלב ליבה של קרית מוצקין, בשכונת 'משכנות האומנים' המתפתחת ומשתרע על שטח של כ-20,000 מ"ר עם מבנים בגובה של 4 קומות. קומת הקרקע תשמש למסחר בשטח כולל של 5000 מ"ר ושלוש הקומות הנותרות ישמשו למשרדים (15,000 מ"ר). המשרדים למכירה הם בגדלים מודולריים של 50-1000 מ״ר, עם מרפסת עליונה המשקיפה לגן בוטני, לובי מפואר, שירותי מזכירות, חדרי ישיבות, קירות מסך מרשימים ועוד.

"המיקום של הפארק אסטרטגי עם נגישות לתחבורה ציבורית, ומבטיח להפוך אותו ללב הקריות, שכן הוא מוקף מכל עבריו במגדלי מגורים ובשטחו חולפות מידי יום מאות משפחות. אפשר לומר שעירוב השימושים של קומת המסחר עם קומות המשרדים מהווה נקודת פתיחה מצוינת לרוכשי המשרדים בפרויקט - מאחר ותנועת הלקוחות בפארק בשעות היום והערב 'תרווה' את כל העסקים שבו".

פרויקט מגדל התחנה / צילום: עמית אלדד
 פרויקט מגדל התחנה / צילום: עמית אלדד

מה בנוגע לפרויקט השני שלכם, בעכו?

"מגדל התחנה הוא מגדל עסקים יחיד מסוגו בעיר, בו אנו מציעים מגוון משרדים למכירה. מדובר במבנה מודרני יחיד וייחודי באזור, אשר יכלול קומת מסחר ו-17 קומות משרדים המשתרעות על פני 11,000 מ"ר למשרדים ו-1,000 מ"ר למסחר. בכל קומת משרדים קיימים 1,000 מ"ר הניתנים לחלוקה של החל מ-60 מ"ר ועד 1,000 מ"ר.

חלימי מוסיפה כי בעלי העסקים במגדל ייהנו מנוף מרהיב ומגוון. "החזון האדריכלי בפרויקט הושפע מהרצון להפוך למרכז העסקים האקסקלוסיבי ביותר בעיר לכן חזית אחת שלו תפנה אל הרחוב הראשי שוקק חיים, תחנת רכבת, מטרונית, שדרת מסחר ועורקי תחבורה ראשיים, והחזית המערבית תפנה אל הים כחול. כמו כן, מרבית חזיתות המגדל תוכננו כקירות מסך המקנים, פרט למראה יוקרתי, מעבר רציף בין החוץ והפנים והתמזגות הבניין בנוף העירוני מבלי לפגוע במראה שלו".

לאילו עסקים המגדל מתאים?

"יש לנו קומות ייעודיות לעוסקים במקצועות חופשיים כגון עורכי דין, רואי חשבון, משרדי אדריכלים וסוכני ביטוח וכן בנינו קומה שלמה ייעודית לעולמות ה-fitness&wellness - המתאימה לפעילויות כגון יוגה, חדרי כושר ועוד. בסופו של יום מדובר על מגדל משרדים מגוון מאוד שיכול לשרת כל עסק, גדול כקטן. הקטנים יוכלו לשכור משרדים והגדולים יוכלו לשכור קומה שלמה ואף מספר קומות, ככל שיצטרכו".

סהראי מבקש להוסיף לסיכום כי "נכון להיום מוצעים בפרויקטים של גשם החזקות בעכו ובקרית מוצקין שטחי משרדים ברמת CLASS A במחיר של כ-10,000 שקל למ"ר ובאכלוס קרוב. זאת כאשר מחירי השכירות באזור מעידים על שווי של כ-13,000 למ"ר (לפי בדיקתו - י.נ.), כך שמדובר על השקעה נבונה במיוחד. יתירה מכך, חברת IWG-REGUS העולמית, המפעילה יותר מ-3,500 מרכזים שיתופיים ברחבי הגלובוס, מביעה אמון באזורים הללו ובפרויקטים שלנו ומציעה שת"פ לניהול והפעלת נכסים בהם".

לפרטים נוספים על פרויקט 'SQUARE' בקרית מוצקין ופרויקט 'מגדל התחנה' בעכו הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.