בנט בוועידת ישראל לעסקים: "אנחנו לקראת גל מאוד חריף של קורונה, נשתדל שלא לסגור את המשק"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בוועידת ישראל לעסקים כי "אם יש מכנה משותף לכל הרפורמות שהנהגנו עד עכשיו, חוט השני שמחבר בין הפרויקטים וההחלטות השונות שקיבלנו, זה הסתכלות על העתיד" • עוד טען בנט כי "ללא שילוב כל המגזרים בחברה הישראלית יהיו פה 'פצצות מתקתקות'"

ראש הממשלה נפתלי בנט שלח הבוקר (ג') נאום מוקלט לוועידת ישראל לעסקים בשל העלייה במספר מקרי הקורונה בישראל. בנאומו התייחס בנט להקמת הממשלה, ואמר כי "לפני חצי שנה עשינו מהלך היסטורי, הקמנו ממשלה חדשה בישראל והוצאנו את מדינת ישראל מסחרור בלתי נשלט של עוד ועוד 'סייקלים' של בחירות. אנחנו גם חילצנו את ישראל מקיפאון מוחלט כמעט בכל התחומים. הממשלה היא ממשלה שאני קורא לה 'ממשלה של רצון טוב'. אנשים עם דעות פוליטיות מאוד שונות, שביחד מתגבשים כדי לקדם את מדינת ישראל, ובאופן אולי מפתיע, הממשלה הזאת מצליחה בגדול".

בנט המשיך ואמר כי "אני רוצה שתחשבו על חצי שנה האחרונה בחיים שלכם - על ההישגים, האתגרים, התקוות, החוויות הטובות והפחות טובות. כל כך הרבה אפשר להספיק בפרק זמן שכזה. ובאופן אישי, ששת החודשים שעברנו ביחד כממשלה, מסבים לי גאווה גדולה, אבל לא פחות מכך, הם גורמים לי להביט בציפייה אל העתיד. כי אם יש מכנה משותף לכל הרפורמות שהנהגנו עד עכשיו, חוט השני שמחבר בין הפרויקטים וההחלטות השונות שקיבלנו, זה הסתכלות על העתיד, על העתיד הארוך טווח וגם הקצר טווח. אבל לא התבוססות בפוליטיקה, אלא באמת במה טוב לעתיד מדינת ישראל".

ראש הממשלה התייחס שוב להעברת התקציב וחוק ההסדרים וטען כי כולם, יחד עם הרפורמות "מזניקים את המשק קדימה ויחסכו לציבור הישראלי מיליארדים. במיוחד בתחום הורדת יוקר המחיה, בייבוא, בכשרות, בהפחתת רגולציה, ברישוי עסקים, בתחבורה ציבורית, בחיזוק הנגב, בפריסת סיבים אופטיים - זה כל כך איטי בישראל, והרשימה ארוכה.

"חברות וחברים, אנחנו משחררים את ישראל מהפקק. החשיבה על העתיד מציבה גם יעדים לענף ההייטק בישראל. הרי הסיפור בישראל זה שיש שתי כלכלות, יש את ההייטק והיתר. אז קודם כל, הדבר הבסיסי זה להכניס עוד קבוצות בתוך מדינת ישראל לתוך ההייטק - אם זה ערבים, אם זה חרדים, אם זה פריפריה - ואת זה אנחנו עושים בהבאה והחזרת מוחות לישראל ועוד, ואנחנו הקצנו לא מעט כספים לדברים האלה".

"הפצצות מתקתקות" בלי שילוב כל המגזרים

בנט טען כי ללא שילוב כל המגזרים בחברה הישראלית יהיו פה "פצצות מתקתקות". לדבריו "האמת היא שברור לי, כמו לכם, שאנחנו צריכים לבנות את מדינת ישראל לא רק על יסוד ההייטק, עם כל האהבה הגדולה. קידום מגזרים, כל המגזרים, והשילוב שלהם בחברה הוא רכיב חיוני ליצירת ישראל חזקה. הרי, אם לא נעשה את זה - יש לנו פצצות מתקתקות. לכן הצמיחה הכלכלית שאנחנו מביאים מלווה כבר עכשיו בשורת רפורמות חברתיות מאוד משמעותיות.

"אחרי שנים של הזנחה, אנחנו נעים קדימה לצמצום פערים במגזר הערבי ובעיקר למיגור הפשיעה בחברה הערבית. הרי, אם יורים כדורים ברחוב, אתה לא יכול ללמוד למבחני בגרות. אנחנו מטפלים במה שהוזנח שנים. במקביל, אצל החרדים אנחנו עושים מהלך היסטורי, פשוט היסטורי, שלא היה לאף אחד אומץ לעשות - להוריד את גיל הפטור לחרדים.

"כן, עם כל חוסר הצדק, עדיף לנו להיות חכמים. ברגע שנשחרר עשרות אלפי חרדים בגיל 21 להיכנס למשק, הם יוכלו לצאת לעבוד ולקבל הכשרה באיכות גבוהה ואולי לימודים אקדמיים, ואז לחיות חיים הרבה יותר פרודוקטיביים".

"מחזקים קשרים עם בעלות ברית"

בהתייחסו לאתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל אמר בנט כי לצד ההשקעות התקציביות, נעשית השקעה בחיזוק הברית עם מדינות ערב. "בכל אותו הזמן אנחנו לא זונחים את האתגרים המדיניים והביטחוניים שלנו. חשוב לי שתדעו: ישראל כרגע משקיעה מיליארדים בהתעצמות ביטחונית חסרת תקדים, לפחות כמה עשורים. כי אם אנחנו נהיה - לא רמה אחת מעל כל האויבים - אלא עשר רמות מעל, בטכנולוגיות, בסייבר, בלייזר, בטילים, הרי שהסבירות למלחמה תרד.

"במקביל, אנחנו מחזקים את הקשרים שלנו עם בעלות הברית. חזרתי עכשיו מביקור עם בן זאיד באמירויות, פגשתי את מלך ירדן עבדאללה, עם הנשיא א-סיסי - צריך לחמם את היחסים, כי הרשת האזורית הזאת מאוד חשובה. ובמקביל, אנחנו גם בפריחה באמת חסרת תקדים, לפחות בשנים האחרונות, בזירה הבינלאומית, עם ארה"ב, עם בריטניה, עם צרפת. תוך קידום המוכנות למול האיומים הביטחוניים גם העלינו את דמי הקיום של חיילים ומשרתי שירות לאומי - הגיע להם".

"נכנסים בכל העוצמה לסוגיית משבר האקלים"

בהתייחס למשבר האקלים אמר בנט כי "לראשונה, אנחנו גם נכנסים בכל העוצמה לסוגיית משבר האקלים ואנחנו התנענו תהליך חסר תקדים שיעביר אותנו לכלכלה דלת פחמן בהרבה מאוד מגזרים. צריך לדעת, סוגיית הכלכלה הירוקה, נקרא לה, היא לא רק דבר שאנחנו מחויבים כמדינת ישראל לעשות, אלא היא גם הזדמנות אדירה. הרי מפה אנחנו יכולים לייצא כל כך הרבה בתחום חליפי מזון, אנרגיות, אגירה ועוד ועוד".

רק בסוף דבריו התייחס בנט להתפרצות המחודשת של הקורונה ואמר כי "לסיום, אנחנו לא אמרנו עדיין מילה על משבר הקורונה. אנחנו צלחנו את נגיף הדלתא, את הגל הזה, בלי יום אחד של סגר. לא סגרנו עסקים ולא סגרנו את מערכת החינוך. אנחנו גם עכשיו בימים הקרובים נחווה גל מאוד חריף של האומיקרון. קנינו כמה שבועות של זמן והתכוננו, אנחנו נערכים, אני עוד לא יודע להגיד איך בדיוק הגל הזה יעבור עלינו, אני יכול להגיד שאנחנו נשתדל ככל האפשר לקיים את הכלכלה, את המשק, בצורה רציפה".

***גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים ובחסות תנועת אור, הפניקס, פרופימקס, אמדוקס, שטראוס, אזורים, HOT וסופר-פארם. ובהשתתפות: מקורות, חברת חשמל, נמל אשדוד, עיריית תל אביב ורשות החדשנות