דוד ד`אור מבקש צו מניעה נגד שרק 2; בדיבוב העברי, חיתוך אשכים נקרא 'לעשות לו דוד ד`אור'

הזמר דורש איסור הקרנה של הגרסה המדובבת לעברית, כל עוד נעשה בה שימוש בשמו או מוזכר שמו או מופיעות בו אמירות מפורשות או רמיזות המתייחסות אליו

יצחק דנון 11.07.2004
הזמר דוד ד`אור פנה לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה להוציא צו מניעה זמני, האוסר על הקרנת הסרט "שרק 2" בגרסתו המדובבת לעברית, כל עוד נעשה בו שימוש בשמו או מוזכר שמו או מופיעות בו אמירות מפורשות או רמיזות המתייחסות אליו.

לדברי ד`אור, בסרט מתעמתים שרק ושותפו החמור דונקי עם החתול שנשלח לחסל אותם. ואז הם מתלבטים אם לחתוך לו את האשכים, כשבגרסה החליטו לתרגם את זה ל"לעשות לו דוד ד`אור".

לדברי ד`אור, הסרט עומד להנציח לו דמות של אדם מסורס, ועומד להפוך את דמותו ללעג ולקלס, ועלול ליצור מטבע לשון חדשה - כל אימת שמי שירצה לדבר על סירוס, הוא עלול לומר "לעשות דוד ד`אור".

כמו כן, הביטוי יוצר הקשר בין שמו לבין אקט שהוא עונש אלים, דהיינו להיות כמו ד`אור, משמעו להיות פוגע ומעליב. לדברי ד`אור ילדתו הקטנה חזרה מהקייטנה וסיפרה לו, כי הילדים מלגלגים ש"צחקו על אבא שלה בסרט", והיא הרגישה מבוישת ונלעגת.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי מדובר בסרט שהוא להיט קופתי, ומוקרן מספר פעמים ביום ב-36 בתי קולנוע. נמסר לו על-ידי מספר בני משפחתו שצפו בסרט, כי הקהל מתגלגל מצחוק בקטע הרלוונטי.

לדברי ד`אור, הוא פנה בכתב לחברות נח תקשורת שבשליטת יורם גלובוס המפיצה והמקרינה של הסרט בישראל, ואולפני אל רום 2000, שדיבבה את הסרט בעברית, ודרש להחליף את הקטע בפסקול הסרט המתייחס אליו, ולחדול לאלתר מהקרנת הסרט, עד שפס הקול יתוקן ויוצא ממנו הקטע המתייחס אליו. אולם אלה לא עשו כן.

לכן הוא מבקש מבית המשפט לאסור עליהם ועל רשתות בתי הקולנוע המקרינות את הסרט מלהקרינו במתכונתו הנוכחית. הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד, נדחתה.

התיק הועבר לידי השופט יהודה זפט, וזה קבע, כי הבקשה תידון במעמד הצדדים מחר (ב`). (ת.א 1966/04).

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.