דיראני ועובייד: רון ארד הועבר לאיראן בגלל הפצצת הכפר בו הוא הוחזק

הדיון הפומבי, שהתנהל היום (ב') לראשונה בבית המשפט המחוזי בת"א, על שיחרורם של העצירים המינהליים, השייח כארים עובייד ומוסטפה דיראני, הפך לדיון בשאלת יציאת צה"ל מלבנון.

בסיכומיהם התייחסו, הן התביעה בראשות עו"ד דבורה חן, והן הסנגוריה בראשות עו"ד צבי ריש, לעובדה, כי מצב חדש מתקיים כעת לאחר יציאת צה"ל מלבנון, שמאפשר או מונע את שיחרורם של העצירים המינהליים, שיושבים בכלא הישראלי שנים רבות.

בדיון שהתקיים במסגרת שלב הסיכומים, נכחו כמה משבויי צה"ל ובני משפחות של שבויים ונעדרים, ביניהם אביו של זכריה באומל וכן חברי העמותה למען רון ארד, שאף קיבלו זכות דיבור בפני השופט אורי גורן, נשיא בית המשפט המחוזי בת"א.

עו"ד דבורה חן ציינה, כי הטענה שהיציאה מלבנון תמנע את הצטרפותם של דיראני ועובייד לחברים בכירים באמל והחיזבאללה, אינה נכונה. לדבריה, השניים הפכו לסמל, כפי שניתן לראות בהתבטאויותיו של מנהיג חיזבאללה, השייח' נסראללה.

עו"ד צבי ריש טען, כי המניע העיקרי לשמירתם של מרשיו במעצר הינו כדי לשמש קלפי מיקוח ולא מהסיכון הבטחוני שהם מהווים לישראל. לדבריו, גם הבאתם לארץ וגם אחזקתם במעצר נבעה מהעובדה שהם היו אמורים לשמש קלפי מיקוח ואם היה מתגלה מידע על רון ארד, היה נעלם באורח פלא הסיכון והם היו משוחררים.

הסניגוריה הודתה, כי עובייד היה שותף לפיגועים בישראל ואף נתן להם את ברכתו, אך הוא לא אישר את הפעולות ולא תכנן אותן.

דיראני ועובייד טענו, כי רון ארד הועבר לאיראן, בעקבות הפצצות מטוסי חיל האוויר על הכפר, בו הוחזק רון ארד.

בהחלטתו קבע השופט אורי גורן, כי מעצרם של השניים יוארך עד ה-12 ביולי, מועד בו תינתן ההחלטה בעניינם.« שירות גלובס « דיראני ועובייד: רון ארד הועבר לאיראן בגלל הפצצת הכפר בו הוא הוחזק

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.