פתאל: "מתורגלים לקלוט מלונות - לא משנה אם אחד או עשרה"

פתאל מלונות רכשה את הניהול וההשכרה של 36 בתי מלון של רשת JURYS INN בבריטניה בכ-570 מיליון שקל ■ מקדמת הנפקה בתל אביב

חברת פתאל מלונות של המלונאי דוד פתאל ממשיכה להתרחב במהירות באירופה. החברה דיווחה אתמול (ד') כי רכשה את הניהול וההשכרה של 36 בתי מלון של רשת JURYS INN בבריטניה ובאירלנד, בתמורה ל-120 מיליון ליש"ט (כ-570 מיליון שקל). זאת, כחלק מעסקה שבמסגרתה רכשו רשת בתי המלון השבדית פנדוקס (PANDOX) ואחרים מידי קרן הפרייבט אקוויטי לון סטאר (LONE STAR) את רשת בתי המלון שאותה תנהל פתאל.

בעקבות העסקה, שנחתמה לתקופה של 25-35 שנים, יעלה מספר המלונות בניהול פתאל מלונות ל-162 (38 בישראל ו-124 באירופה), ומספר החדרים שבניהולה יקפוץ בכ-32% ליותר מ-31 אלף חדרים בגרמניה, באי הבריטי, בישראל, בספרד, בבלגיה, באירלנד, באיטליה, בקפריסין, בצ'כיה, בהולנד, בשוויץ, בפולין בהונגריה ובאוסטריה.

9,060 חדרים בבריטניה

עם רכישת הניהול על בתי המלון הופך האי הבריטי לאזור השני בגודלו של ריכוז מלונות פתאל (42 בתי מלון עם כ-9,060 חדרים - הרשת השנייה בגודלה בבריטניה), לאחר גרמניה, שבה מחזיקה החברה 56 בתי מלון בבעלות ובניהול.

רשת JURYS INN הוקמה בשנת 1839 באירלנד, ושיעור התפוסה בה גבוה יחסית, ועומד על ממוצע שנתי של כ-80%. הכנסות הרשת, שצמחה בשיעור ממוצע של כ-15% בשנים האחרונות, צפויות להסתכם השנה ב-225 מיליון ליש"ט, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) יסתכם בכ-60 מיליון ליש"ט. המחיר הממוצע לחדר במלונות הרשת עומד על 74 ליש"ט ליום - גידול של 21% בשלוש שנים.

בעקבות העסקה צפויות הכנסותיה השנתיות של פתאל לצמוח בכ-37%, ורווח ה-EBITDA לגדול ב-20-25 מיליון ליש"ט (94-115 מיליון שקל) בשנה. השנה, אגב, צפויה פתאל לרשום רווח EBITDA של 500-550 מיליון שקל, לא כולל העסקה הנוכחית.

"קפיצה ממש משמעותית"

דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון, אמר בשיחה עם "גלובס" כי "המלונות שאנחנו רוכשים באירופה נכנסים למערכת שלנו בצורה קלה יחסית, כי יש לנו מנהלים אזוריים מצוינים במדינות כמו בריטניה, ספרד וגרמניה, שכבר מתורגלים בהכנסת מלונות נוספים למערכת, וזה לא ממש משנה אם אנחנו רוכשים מלון אחד, עשרה או יותר.

"פה מדובר בעסקה שמהווה קפיצה ממש משמעותית, שנעשתה אחרי הרבה לימוד והכנה.

"החברה שאנחנו קונים היום היא בעלת מערכת ניהולית בריאה, ויש לה פוטנציאל לעוד התפתחות, כך שאנחנו רואים בעסקה הזדמנות גדולה מאוד".

- אתה לא רץ מהר מדי? כמה כסף אתם מביאים מהבית?

"יש לנו הרבה מאוד מקורות עצמיים, אבל נעזרנו גם בבנקים דיסקונט ולאומי לצורך העסקה. בכל מקרה, אנחנו לא יוצאים מהקונבננטים (התניות פיננסיות) המקובלים שלנו. יחס החוב ל-EBITDA שלנו הוא בסביבות 4, שזה יחס מקובל וטוב, והבנקים הישראליים יודעים למה הם נותנים לנו הלוואות. הם מכירים את החברה היטב ופועלים בצורה מאוד מקצועית".

פתאל ממשיך לקדם הנפקת מניות ראשונית של החברה (אירופה וישראל) שתתבצע בבורסה בת"א, ומכוון כעת לרבעון הראשון של 2018, לפי שווי מוערך של 3.5-4 מיליארד שקל לחברה.

לפתאל אירופה כבר יש שלוש סדרות אג"ח נסחרות שאותן הנפיקה בת"א, בהיקף כולל של כ-810 מיליון שקל. רשת מלונות פתאל נוסדה בשנת 1998 על-ידי דוד פתאל. מותגי הרשת הם לאונרדו (Leonardo), יו (U), הרודס (Herods), ניקס (NYX) ורוטשילד 22.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוד פתאלמלונות פתאל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.