נתב"ג יורחב בשטחו הצפוני לאור הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים

הרחבת נמל התעופה תיעשה בתקציב של 4 מיליארד שקל ■ גם היקף הקניות באונליין מחייב היערכות: בחודש דצמבר לבדו צפויות להגיע לנתב"ג כ-10 מיליון חבילות

נתב"ג / צילום: תמר מצפי נתב"ג / צילום: תמר מצפי
מיכל רז-חיימוביץ' 13.12.2017

לאור הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים ובהתאם לכך בתנועת המטוסים, נמל התעופה בן-גוריון יורחב בשטחו הצפוני (על פני שטח של 1,300 דונם), שיכלול בין היתר מסלול הסעה נוסף. הרחבת נמל התעופה תיעשה בתקציב של 4 מיליארד שקל.

שנת 2017 צפויה להסתיים עם תנועת נוסעים שתחצה את רף ה-20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בשנה (תנועת הנוסעים נמדדת במספר הנוסעים בטיסות הלוך ובטיסות החזור). ברשות שדות התעופה מעריכים כי תנועת הנוסעים תוסיף לגדול בעשור הקרוב להיקפים של כ-30 מיליון נוסעים בשנה.

במקביל, יוקם אזור מטענים חדש בחלק הצפוני של השדה, שיאפשר להגדיל את קיבולת הנוסעים העוברים בטרמינל 1 שנפתח לפני כחצי שנה, ומאז הוא משמש לטיסות פנים ולטיסות לואו קוסט. המטרה היא להגדיל את קיבולת הנוסעים שיוכל הטרמינל להכיל גם לאור הסגירה הצפויה של שדה דב. היקף הנוסעים שחולפים בטרמינל 1 צפויה להגיע ל-6 מיליון (הלוך ושוב), לעומת היקף של כ-3 מיליון כיום.

גם היקף הקניות באונליין, שנמצא במגמת גידול וכולל מיליוני חבילות שעוברות בנתב"ג, מחייב היערכות. בחודש דצמבר לבדו צפויות להגיע לנתב"ג כ-10 מיליון חבילות. לפיכך, הגדלת אזור המטענים תשנה את אופן הטסת המטענים האוויריים בשטחי נתב"ג, כשהתוכנית להרחבת השטח הצפוני מפרידה בין הטיפול בנוסעים לבין הטיפול במטענים. הפרדה זו תתאפשר הודות לתוכנית להעתקת מפעלי המזון למטוסים לחלקו המערבי של טרמינל 3.

במתחם הצפוני בנתב"ג מתוכננת להיבנות קריית מטענים, שטחי לוגיסטיקה ותחזוקת מטוסים; ובשטחים שיפונו באזור טרמינל 1, המשמשים כאזורי המטען כיום, ייסללו רחבות חניית מטוסים חדשות. משמעות הרחבת השטח הצפוני היא ניצול סופי של כל זכויות הבנייה בנתב"ג וצורך למציאת שדה תעופה בינלאומי חלופי במקביל.

שטח התוכנית מתפרש על כ-1,300 דונם, כשהיא כאמור מתמקדת בתחום שמצפון למסלול ההמראה 26 - 08 ומדרום לדרכים הארציות 461 ו-412. בנוסף, התוכנית כוללת הקמת כניסה חדשה לנתב"ג מדרך 46 שתהווה חיבור ישיר לאזור המטענים החדש.

התוכנית שתבוצע בשלבים כוללת גם "פיצוי" לתושבי האזור שהגידול בתנועת המטוסים מורגש בקרבם, משום שהיא כוללת גם הקמת פארק פתוח על שטח של כ-100 דונם באזור יהוד-מונוסון ואור-יהודה.

במקביל, בניית זרוע E בנתב"ג תסתיים עד סוף השנה, ובה 8 שרוולי עלייה וירידה ממטוסים. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טיסותנתב"גרשות שדות התעופהשדה תעופה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.