קונים דירות כמו חליפות: כך פתחה משפחת תשובה את הסופ"ש

וגם: מדוע אסור לקבל החלטות מכריעות בעת חופשה בפריז?

גל נאור ויצחק וחיה תשובה / צילום: אביב חופי גל נאור ויצחק וחיה תשובה / צילום: אביב חופי
שירי דובר 10.12.2017

באז של מינויים וקידומים

חברת התוכן הוויראלי פלייבאזז מרעננת את ההנהלה

חברת פלייבאזז (Playbuzz) הישראלית, הפועלת בעולם התוכן הוויראלי והאינטראקטיבי, מתרחבת ומרעננת את הנהלתה במספר מינויים חדשים, וזאת בתום סבב גיוסים בסך כ-35 מיליון דולר שהתקיים בספטמבר השנה, בהובלת קרן ויולה צמיחה ומשקיעים קיימים.

במסגרת המינויים ירחיב תום פחיס - שייסד את החברה יחד עם שאול אולמרט, המנכ"ל - את תחומי אחריותו ובנוסף להיותו שותף מייסד וסמנכ"ל התפעול של החברה, הוא יקדם שיתופי פעולה עם גופי מדיה, ויהיה אמון על ניהול רוחבי של הפעילות העסקית הגלובלית.

קידום נוסף הוא של ירון בר אשר יצטרף רשמית להנהלה, ויהיה אמון על כלל הפעילות בישראל. בר מסכם בימים אלה שנה בחברה כמנהל הפעילות המסחרית, כאשר קודם להצטרפותו לפלייבאזז ניהל במשך עשור את הפעילות המסחרית של אתר ONE.

יעל שפריר, שניהלה את אזור המזרח התיכון, אסיה-פאסיפיק ומזרח אירופה, והקימה את פעילות החברה בשוק הרוסי, קודמה, וכעת היא תכהן כסמנכ"לית שותפויות בינלאומיות.

בנוסף לאלה מונה אורי הופנונג לדירקטור שווקים חדשים ומוביל הפעילות העסקית של החברה באמריקה הלטינית, לאחר שפתח וניהל את פעילות החברה בסאו פאולו, ברזיל, ואילו מור סידי מונה לדירקטור צמיחה עסקית בחברה.

תום פחיס / צילום: שירן כרמל
 תום פחיס / צילום: שירן כרמל

קונים דירות כמו חליפות

כך פתחה משפחת תשובה את הסופ"ש

בסוף השבוע ערכו האדריכלית גל נאור, מבעלי קבוצת הבנייה פלאזה-תשובה, ומעצב האופנה שי שלום, אירוע שכלל תצוגת אופנה בדירה לדוגמה ב"פארק בבלי" בתל-אביב.

למי שהתעניין בקולקציית הדירות דווקא, סיפרה נאור כי בכ-30% מהדירות שנמכרו במגדל הראשון בפרויקט, אותו היא תכננה, בחרו הרוכשים שלא להסתפק בקיים ולחבר שתי דירות או פשוט לקנות כבר את כל הקומה.

במגיעים להתרשם: הוריה של נאור, חיה ויצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק; יולי תמיר, נשיאת שנקר; ד"ר אסתר לוצאטו; אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום; פנינה רמון; ואחרים.

גל נאור ויצחק וחיה תשובה / צילום: אביב חופי
 גל נאור ויצחק וחיה תשובה / צילום: אביב חופי

סר לואי: המיליארדר האוסטרלי פרנק לואי קיבל תואר אבירות ממלכת אנגליה

המיליארדר האוסטרלי-יהודי פרנק לואי קיבל בסוף השבוע תואר אבירות (Sir) בטירת וינדזור, הודות לתרומתו לכלכלה הבריטית ולפעילותו הפילנתרופית בממלכה. התואר הוענק ללואי על-ידי המלכה אליזבת השנייה.

לואי (87) נולד בסלובקיה, שרד את מלחמת העולם השנייה לאחר שאיבד את מרבית משפחתו במחנות ריכוז. בשנת 1946 הוא עלה על אניית פליטים לישראל, נעצר ונכלא בקפריסין, ועם השחרור הגיע ארצה, הצטרף לחטיבת גולני ונלחם במלחמת העצמאות.

בשנת 1952 עזב לואי את ישראל לאוסטרליה והחל את פעילותו העסקית כאשר פתח עסק לשיווק סחורות קטנות. בהמשך התפתח העסק והוא ייסד את רשת ווסטפילד (Westfield) הבינלאומית, שוויה מוערך בכ-31 מיליארד דולר.

בשנת 2010, הוא שיפץ קרון רכבת במחנה בירקנאו, ששימש את הנאצים להובלת יהודים, לזיכרם של יהודי הונגריה שנרצחו בשואה. בתוך הקרון הניח לואי את נרתיק הטלית והתפילין של אביו, הוגו לואי. הוגו סירב בעקשנות למסור את הנרתיק לנאצים ועל כך הוכה למוות על ידי חייל גרמני במחנה בירקנאו - מטרים ספורים מהמקום בו עמד כעת הקרון שהוקדש על ידי בנו.

בישראל מכהן לואי כיו"ר המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שעל-יד אוניברסיטת תל-אביב.

בישראל נקשר באחרונה שמו גם בעניין קשריו עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ופרשת בנק לאומי. נזכיר, כי במסגרת זו נחקר חשד כי אולמרט היה מעורב בהליכי הפרטת הבנק, בעת שכיהן כשר האוצר, וכי הוא פעל להטות את תנאי המכרז במטרה לסייע ללואי חברו, שביקש לרכוש את הבנק. תיק זה נסגר בשל חוסר ראיות.

המלכה אליזבט השניה וסר פרנק לואי / צילום:Jonathan Brady/PA Images via Getty Images
 המלכה אליזבט השניה וסר פרנק לואי / צילום:Jonathan Brady/PA Images via Getty Images

והרי התחזית משווייץ

וגם: מדוע אסור לקבל החלטות מכריעות בעת חופשה בפריז

כיאה לעונה ולחודש, עורך בנק UBS Wealth Management את אירועי התחזית שלו. האירועים לקחו חלק ביום רביעי בערב בקמילו שברמת-אביב, ובחמישי בבוקר בנורמן בתל-אביב, כאשר אל שניהם הגיעו כל מי שביקשו לדעת מה הצפי הכלכלי לשנת 2018.

אחד מאורחי או ליתר דיוק - מארחי - הכבוד היה מארק אנדרסן, אסטרטג השקעות בכיר ומנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management, שנחת בישראל היישר ממטה החברה בשווייץ. אנדרסן, האמון על הצוות שמגבש את התחזיות של UBS לטווח הקצר ולטווח הארוך, ציין כי יש לשים לב לתחומים טכנולוגיים בהם הדאטה, רובוטים, רכב אוטונומי וזיהוי פנים. כך למשל, תחום הדאטה צפוי לצמוח פי 50 עד שנת 2020.

ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS ישראל, התייחס לנושא אחר, אנושי קצת יותר - השלכות האינטואיציה ותפיסת המציאות על התנהגות כלכלית. דהאן טען כי "בתחום ההשקעות, בני אדם מונעים בעיקר על-ידי הרגש ופחות משיקולים רציונליים. מחקרים מעלים כי אנשים נוטים להאמין בהשקעה שלהם הרבה יותר, מיד לאחר שביצעו אותה". דהאן התייחס לגישתו של הכלכלן והסופר סטיבן לויט ואמר כי "יש תפיסה לפיה רודי ג'וליאני הוא זה שמיגר את הפשע בניו-יורק. לויט מראה שמספר גורמים, בהם הרחבת בתי הכלא והתרת הפלות כמה עשורים לפני כן, הם אלה שהפחיתו את הפשע. דמיינו את עצמכם ליד מגדל אייפל בפריז, בקפה נעים, שותים אספרסו ומשלמים עליו 20 אירו. אתם אומרים לעצמכם שזה בסדר, כי אתם בחופש בפריז. בדיוק משום כך צריך לשים לב להתנהגות שלנו, לאמוציות ולתפיסות. שלא תמיד נכונות ומשפיעות על ההשקעות".

התחברו למציאות: רות גורנשטיין, לשעבר מבעלי ויסוצקי; עו"ד אורית אפרתי, יו"רית ידידי שנקר, האדריכלית אירמה אורנשטיין; שרה אללוף, יו"רית אגודת קרן ידידי אתנה; עו"ד חני נבון, שותפה במשרד יגאל ארנון ושות'; עו"ד ענבר שנהב; לימור אללוף, יו"רית אגודת הידידים של מוזיאון ינקו-דאדא; אשת עסקי הנדל"ן מירי עזורי; ואחרים.

ענבר שנהב וחני נבון / צילום: רונן מחלב
 ענבר שנהב וחני נבון / צילום: רונן מחלב

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
UBSיצחק תשובהפרנק לואיגל נאורEX.CO (לשעבר פלייבאז)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.