לא רק שגרירות ארה"ב: איפה משרדי הממשלה? בעיקר בת"א

השגרירות האמריקאית תעבור לבירת ישראל, בינתיים אצלנו מתעכבת החלטת הממשלה - מתוך 140 יחידות ממשלתיות רק 9 עברו לירושלים

ציר בגין תל אביב / הדמיה וצילום: 3DVISION – הדמיות ממוחשבות ציר בגין תל אביב / הדמיה וצילום: 3DVISION – הדמיות ממוחשבות
טל שניידר 07.12.2017

בעוד הנשיא דונלד טראמפ מציג את חזונו לירושלים ותוך שהוא שולט בפרטים ומציין שמשרדי ממשלת ישראל נמצאים בירושלים - המציאות בשטח שונה. קריית הלאום בירושלים, בין שדרות יצחק רבין לשדרות וולפסון ומעבר לכך התפתחה בשנים האחרונות, אך ממשלת ישראל על כל איבריה לא נמצאת שם. בין הבניינים היפים והחדשים של משרד החוץ ומשרד מבקר המדינה, ניצב משרד האוצר ומשרד ראש ממשלה. המוח בירושלים. ואיפה הלב הפועם של משרדי הממשלה ושאר איברי הממשלה? מפוזרים בעיקר בתל-אביב.

נושא העברת יחידות, אגפים וחלקים של משרדי הממשלה לתוך ירושלים קובע בהחלטת ממשלה בשנת 2007. מאז חלפו כתריסר שנים, ומעט השתנה. בין משרדי הממשלה שפנו לקבל פטור למעבר לירושלים, ניתן למצוא את משרד הנגב והגליל שיושב בתל-אביב; כך גם הנהלת משרד החינוך, אגפים שלמים של משרד המשפטים, וגם לשכות ניהול במשרד התחבורה, ביטחון הפנים והתרבות והספורט.

יצוין שבהחלטה המקורית נקבע שיש להשלים את העברת משרדי הממשלה במאי 2015. הדדליין חלף וממשלת ישראל קבעה לעצמה הארכה - שנת 2019.

מספר גופים ממשלתייים קיבלו פטור מן המעבר: משרד הבטחון, יחידות מסוימות בתוך משרד ראש הממשלה ומשרד החקלאות.

המשרד לענייני ירושלים והמורשת, בראשותו עומד השר זאב אלקין (הליכוד), מונה להוביל את הפיקוח על תהליך מעבר המשרדים. במסגרת הופעתו בפני ועדת הפנים של הכנסת ביולי האחרון, ציין אלקין אז כי מתוך 140 יחידות ממשלתיות, "9 עברו עד כה ו-37 יחידות נמצאות בתהליך מעבר". לדברי אלקין, עד מאי 2019, 28 יחידות ממשלתיות יעברו לאחר מכן בתהליך שיסתיים ב-2025. עוד ציין אלקין, כי "40 יחידות פנו לוועדת חריגים לקבל פטורים. 20 יחידות סורבו".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ירושליםמשרדי הממשלהתל אביב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.