נתניהו מגנה את דברי חוטובלי: "יהודי התפוצות יקרים לנו"

אתמול התראיינה סגנית שרת החוץ בתכנית של ערוץ i24news ואמרה כי בני הקהילה היהודית בארה"ב אינם משרתים בצבא ולא מבינים את שעובר על אזרחי ישראל ■ נתניהו הגיב הבוקר לביקורת, ואמר כי דברי חוטובלי "אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל"

ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה ציפי חוטובלי / צלם: דור מלכה
טל שניידר 23.11.2017

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מודע ללחץ הרב המגיע מקרב יהודי ארה״ב, וממהר להגיב למהומה שיצרה סגניתו ציפי חוטובלי.

אתמול (ד') בלילה פורסם ראיון באנגלית עם סגנית שרת החוץ בתכנית של ערוץ i24news. חוטובולי דיברה בהרחבה על יחסי ישראל ויהודי ארה״ב, והתמקדה באירוע אליו הייתה מוזמנת על ידי ארגון הלל, אך לא השתתפה בו עקב התנגדות חלק מחברי הקהילה היהודית לעמדותיה. חוטובלי מרבה לשתף ולספר על האירוע החלופי של חב״ד בו השתתפה, ועל חוסר הנכונות של חלקים בקהיליה היהודית לשמוע את דעותיה.

בדקה האחרונה של הראיון חוטובלי משמיעה את דעתה בנוגע לקהיליה היהודית בארה״ב, שבניהם (לדבריה) אינם משרתים בצבא, ולא מבינים את מה שעובר על אזרחי ישראל. הדברים זכו להד באתרי חדשות יהודיים אמריקאים. מיותר לציין שיש קצינים יהודים וחיילים יהודים קרביים בארה״ב, הנייבי האמריקאי (וזרועות אחרים של הצבא) מחזיקים רבנים בשירות, בתי כנסת פעילים וקהיליה יהודית צבאית בעלת נוכחות גם בקרב הקצונה הבכירה.

כאמור, הבוקר עלתה סגנית שר החוץ להגיב בשידור חי בגלי צה״ל ולשטוח את גרסתה. תוך כדי השידור פרסם נתניהו את ההודעה הבאה: ״ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית. ‏יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. ‏אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל״

אמירתו הנוקשה והתגובה המהירה יחסית מעידים שנתניהו מודע לקרע הגדול הקיים כיום בין שתי הקהיליות היהודיות הגדולות בעולם - הישראלית והאמריקאית. המשבר המתמשך, מאז הודעת נתניהו על ביטול מתווה הכותל לפני כחצי שנה הביא לביטול ארוחת ערב רשמית שלו עם חבר המנהלים של הסוכנות, פגישות מצומצמות עם ראשי הקהיליה היהודית בעת הביקור שלו שם ואמירות של שרים בכירים בליכוד בשיחות סגורות, שהמשבר הזה הוא מן הגרועים שידעה ישראל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ארה"בבנימין נתניהוציפי חוטובליערוץ i24news
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.