לפיד מציע לבגין את המקום של "יש עתיד" בוועדה

 לפיד הציע לבגין את המושב של סיעתו בתוך ועדת הפנים של הכנסת ■ ״הסיבה שבגין הודח אינה אפילו הצבעה בוועדה או במליאה, אלא רק הבעת העמדה של בגין בוועדה אשר חשפה את ערוות הליכוד בכך שהחוק מיועד להגן רק על נתניהו"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
טל שניידר 23.11.2017

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הציע היום (ה') לחבר הכנסת בני בגין (הליכוד) את המושב של סיעתו בתוך ועדת הפנים של הכנסת. זאת על מנת שבגין יוכל להמשיך ולהביע את עמדתו במסגרת הדיונים על חוק איסור פרסום המלצות המשטרה של ח"כ דודי אמסלם.

לפיד הסביר בשידור בגלי צה״ל שהדחת בגין לא נעשתה מן הטעם של הצבעה או אי הצבעה לפי המשמעת הסיעתית, אלא על מנת שבגין לא יעלה את אפשרות החלת החוק רק לחקירות עתידיות. לדברי לפיד, זה גם ההבדל מהצבעתה של ח"כ עדי קול במליאה בניגוד למשמעת סיעתית לפני מספר שנים.

״הסיבה שבגין הודח אינה אפילו הצבעה בוועדה או במליאה, אלא רק הבעת העמדה של בגין בוועדה אשר חשפה את ערוות הליכוד בכך שהחוק מיועד להגן רק על נתניהו. הם רוצים לייצר מצג כאילו יש טעמים כלליים לחוק הזה״ אמר לפיד.

אתמול הדיחו חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם את בגין מחברות בוועדת הפנים, וזאת למשך כשבועיים עד שתעבור החקיקה. במקביל כדי לשלול את השפעתו של בגין על חקיקת חוק הלאום, הרכיבו בליכוד ועדה מיוחדת, ועדת חוק הלאום בראשות ח"כ אוחנה, בה בגין אינו חבר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בני בגיןיאיר לפידדוד אמסלם
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.