פז: רווח נקי של 176 מ' שקל והכנסות 2.8 מיליארד שקל

בתשעה חודשים השיגה החברה רווח נקי מדווח של כ-403 מיליוני שקלים, ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ פוגל: "הירידה נובעת מהדממת בית הזיקוק ברבעון השני לצורך השיפוץ הרב שנתי ומרווחי הון בתקופה המקבילה אשתקד"

יונה פוגל / צילום: תמר מצפי יונה פוגל / צילום: תמר מצפי
שירה קרפיק ספיר 22.11.2017

חברת פז  (36180 ,‎+0.22%‏) פרסמה היום (ד') את תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2017, וחשפה כי הרווח הנקי המתואם ברבעון הסתכם בכ-176 מיליון שקל, פי 2 מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי המתואם של הרבעון הסתכם בכ-245 מיליון שקל, גידול של כ-84% מול הרבעון המקביל.

מגזר הזיקוק סיים את הרבעון ברווח תפעולי מתואם של כ-108 מיליון שקל, מול הפסד תפעולי של כ-16 מיליון ברבעון המקביל. הקבוצה מציגה תזרים חזק מפעילות שוטפת של כ-744 מיליון שקל.

יונה פוגל, מנכ"ל פז, מסר כי "אנו מסיימים רבעון מוצלח עם רווחים נאים וגידול מרשים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע ממגזר הזיקוק, שעם חזרתו לפעילות לאחר השיפוץ הרב שנתי ובסביבת מרווחי זיקוק טובים השיג רווח תפעולי גבוה. מגזר הקו"מ הגדיל תרומתו לרווחי הקבוצה בזכות ניהול יעיל של מתחמי התדלוק וגידול במספר ובגודל העסקאות בחנויות Yellow. הישגי הקבוצה בולטים על רקע של סביבה עסקית תחרותית ואתגרים רגולטוריים הדורשים גידול בהשקעות ובהוצאות.

"אנו ממוקדים בשיפור השירות ללקוחות ובפיתוח שירותים חדשים תוך ניצול היתרונות התפעוליים והלוגיסטיים של החברה. אנו משקיעים בפיתוח שירותים מתקדמים ומתקנים חדשים ומציעים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים ללקוחותינו".

פוגל הוסיף כי "בתשעה חודשים השיגה החברה רווח נקי מדווח של כ-403 מיליוני שקלים, ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המתואם לתקופה זו הסתכם לכ-360 מיליון שקל, ירידה שנובעת מהדממת בית הזיקוק ברבעון השני לצורך השיפוץ הרב שנתי ומרווחי הון בתקופה המקבילה אשתקד".

מוקדם יותר היום, הודיעה החברה על כוונתה העקרונית לגייס עד 400 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוחות כספייםיונה פוגל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.