נתניהו: חכמי ספרד יתנוססו מעל סדרת שטרות הכסף הבאה

נתניהו הצטרף בכך לקולות שמחו על-כך שרק אישי רוח ממוצא אשכנזי מופיעים על גבי סדרת השטרות החדשה, שבבנק ישראל השקיעו בהכנתה קרוב לעשור

השטר החדש של 100 שקלים / צילום: דוברות בנק ישראל השטר החדש של 100 שקלים / צילום: דוברות בנק ישראל
עמירם ברקת 22.11.2017

דיוקנאותיהם של חכמי ספרד יתנוססו מעל סדרת שטרות הכסף הבאה, כך אמר היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת קבלת השטרות הנושאים את דיוקנאותיהם של לאה גולדברג (100 שקל) ורחל המשוררת (20 שקלים). נתניהו הצטרף בכך לקולות שמחו על-כך שרק אישי רוח ממוצא אשכנזי מופיעים על גבי סדרת השטרות החדשה, שבבנק ישראל השקיעו בהכנתה קרוב לעשור. הבחירה באישים שדיוקנאותיהם יתנוססו על גבי השטרות נעשתה על-ידי חברים בוועדה לעיצוב השטרות, ובניגוד לעמדת שרי האוצר שכיהנו באותה תקופה שהעדיפו דווקא מנהיגים פוליטיים.    

בנק ישראל יתחיל מחר הפצת שטרות הכסף החדשים בעריכים של 20 ו-100 שקלים. נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג הפיצה היום בעצמה שטרות לנשיא המדינה, ראש הממשלה ולתלמידי בית הספר לאומנויות ביבנה. נתניהו אמר לפלוג בפגישתם כי "הערך של השטרות שלנו מייצג את עוצמת הכלכלה שלנו. המצב הפיננסי של מדינת ישראל בניהול המשותף של בנק ישראל וממשלת ישראל - איתן מתמיד. אנחנו נכנסים לעשור השלישי של המאה ה-21 עם עוצמות גדולות ונמשיך לנהל את זה באחריות".   

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהובנק ישראלקרנית פלוגשטרות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.