אביגדור יצחקי: "בניגוד למה שאומרים, אין בעיה בתשתיות"

שר השיכון, יואב גלנט: "ב-2018 יהיו להערכתי פי שניים התחלות בנייה ממה שהיו ב-2014"

אביגדור יצחקי / צילום: תמר מצפי אביגדור יצחקי / צילום: תמר מצפי
גיא נרדי 22.11.2017

בהופעה ראשונה מאז נכנס לתפקידו כראש הרשות החדשה להתחדשות עירונית, הדגיש הערב חיים אביטן בעיקר את נסיונו הרב כראש העיר חדרה: "כשנכנסתי לתפקידי כראש עירייה, קיבלתי עיר בלי אף תוכנית בניין עיר. תכנית המתאר שהכנתי הבהירה איפה יש מגדלים ואיפה יש צמודי קרקע. אותו דבר אני רוצה לעשות ברשות להתחדשות עירונית. אני רוצה להכין תכנית אב של כל תכניות הפינוי בינוי בארץ, ולפי זה לעמוד מול הרשויות ולייצר מאות אלפי יחידות דיור".

אביטן דיבר בכנס שערך עו"ד משה טרספולסקי, אחראי התחדשות עירונית במשרד עו"ד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ' בתל אביב. בדומה לדוברים אחרים בכנס, הוא הדגיש את הנושא החברתי כאמצעי לפתרון של חסמים המעכבים את פרוצדורת קידום התכניות: "מי שנמצא ברוב השכונות או המרכזים הוותיקים הם אלה שהתבגרו ושלא היו יכולים לעבור מהם. אני אומר שהנושא של תכנון ובנייה זה לא "פוטו פרג'", זה תהליך ארוך ומתמשך. רשות ממשלתית היא חלק מפתרון להקל על ציבורים שזקוקים להם".

קודם לכן דיבר יו"ר מטה הדיור ויו"ר המועצה הארצית, אביגדור יצחקי, שאמר כי "בניגוד למה שאומרים, אין בעיה בתשתיות במדינה - חוץ מתחבורה ציבורית. יש תשתיות, ואם לא אז עושים תשתיות. גם את החשמל והמים והביוב והתקשורת וגני ילדים יש בסוף".

יצחקי ציין כי "הפתרון הנכון הוא תחבורה ציבורית. מדינת ישראל לא השכילה לעשות תחבורה ציבורית כמו שצריך על מנת לבטל את הצורך של 3 ו-4 מכוניות לכל משפחה במקרה הטוב. אנחנו בפיגור, אבל נעשה מאמץ אדיר להשיג את הפיגור. אבל שבגלל זה לא נבנה דירות ושלאנשים לא יהיה איפה לגור? זה לא נראה לי רציני".

שר השיכון, יואב גלנט, אמר בכנס כי מחירי הדירות בישראל "נבלמים", זאת למרות שהלמ"ס דיווחה רק בימים האחרונים על עלייה חודשית של עוד 0.4%. לדבריו, "בחצי שנה האחרונה יש בלימה במחירי הדיור. יש עליות וירידות של חצי אחוז לכאן ולכאן, אבל בסופו של דבר התוכנית הזאת, שנוח לאנשים רבים לתקוף אותה וקוראים לה "מחיר למשתכן", מכניסה לשוק עשרות אלפי יחידות בשנה במחיר מוזל ב-20% עד 30% מהשוק. אז אנחנו מביאים עוד ועוד דירות לשוק וב-2018 יהיו להערכתי פי שניים התחלות בנייה ממה שהיו ב-2014".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אביגדור יצחקייואב גלנט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.