ג'יי.פי מורגן שוקל לספק גישה לחוזים העתידיים על הביטקוין

הבדיקה שמתבצעת בג'י פי מורגן באה לאחר מנכ"ל הבנק הגדיר את הביטקוין כהונאה ואיים לפטר סוחרים שייסחרו במטבע

ביטקוין / צילום: רויטרס ביטקוין / צילום: רויטרס

מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב, J.P. Morgan Chase, ג'יימי דיימון, אמר בעבר שאם אחד מהסוחרים של הבנק יקנה או ימכור ביטקוין, הוא "יפטר אותו בתוך שנייה".

אבל זה לא מונע מהבנק לחפש הזדמנויות עסקיות בשוק החוזים העתידיים שמתוכנן על הביטקוין. מפעילת הבורסות משיקאגו, קבוצת CME, אמורה להשיק מסחר בחוזים עתידיים על ביטקוין לקראת סוף השנה, בכפוף לאישור רגולטורי.

ג'יי.פי מורגן שוקל אם לספק ללקוחותיו גישה למוצר הביטקוין החדש באמצעות יחידת הברוקרז' בחוזים עתידיים שלו, מסר מקור יודע דבר. פירוש הדבר הוא שלקוחות הבנק ישתמשו בו כדי להמר על עלייה או ירידה של המטבע הדיגיטלי, והבנק יקבל עמלות על שירותיו.

התהליך הזה כולל גם הערכה של מידת הביקוש בקרב לקוחות הבנק לחוזים המוצעים לביטקוין, לפי אותו מקור.

כאמור, השקת שוק החוזים כפופה עדיין לאישור רגולטורי, מה שאומר שהיא עלולה להתעכב או להתבטל כליל על ידי נציבות המסחר בחוזים עתידיים (CFTC).

גם בנקים נוספים צריכים להחליט אם לתמוך בשוק החוזים על הביטקוין של CME. גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה מריל לינץ' ומורגן סטנלי הם בין עשרות הבנקים והחברות שמציעים ללקוחותיהם גישה לשווקים של CME באמצעות יחידות החוזים שלהם. מורגן סטנלי שוקל אם לספק גישה למסחר בחוזיים על ביטקוין של CME, לפי מקור יודע דבר.

אבל באף אחד מהבנקים הללו אין מנכ"ל שהיה כה ביקורתי כלפי הביטקוין כמו דיימון, שהגדיר את המטבע הדיגיטלי כ"הונאה" והשווה אותו לבועות פיננסיות היסטוריות. "מי שטיפש מספיק לקנות אותו, ישלם את המחיר יום אחד", אמר דיימון בכנס מקצועי בחודש שעבר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
JP מורגןביטקוין
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.