הראל הגדילה רווחיה ב-193% מתחילת השנה ל-601 מ' ש'

קבוצת הביטוח הגדולה בישראל דיווחה על גידול של 13% בהכנסות מפרמיות בפעילויות הביטוח ■ מדווחת על "הרעה בתוצאות בענף הביטוח הסיעוד"

יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר יאיר המבורגר / צילום: איל יצהר
רון שטיין 22.11.2017

קבוצת הביטוח הראל, שנמצאת בשליטת משפחת המבורגר, פותחת את עונת הדוחות של קבוצות הביטוח הגדולות עם דיווח על גידול ניכר של 193% ברווח הכולל מתחילת השנה, שהסתכם בכ-601 מיליון שקל, בעוד שהרווח הכולל ברבעון השלישי שמר על יציבות, ברמה של 164 מיליון שקל.

בשורה העליונה, רשמה החברה גידול של כ-13% בהכנסות מפרמיות, כשהרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים גדל ב-210% ונחתך ברבעון האחרון בכ-50%, ביחס לתקופות המקבילות ב-2016. עם זאת, הרווח הכולל הוא שיעור המדידה הנהוג לבחינת רווחיותן של קבוצות הביטוח.

הגדלת התחייבויות בביטוח חיים

הראל, הנסחרת לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד שקל, היא קבוצת הביטוח הגדולה במשק. לדברי המנכ"ל מישל סיבוני, "בתשעת החודשים הראשונים של השנה נמשכה הצמיחה בקבוצת הראל בכל מגזרי הפעילות. אנו ממשיכים לפעול לפיתוח מנועי הצמיחה של הראל, וזאת לצד הטמעת האסטרטגיה החדשה של הקבוצה, המבוססת על ניתוח נתונים באמצעות ביג דאטה וטכנולוגיה מתקדמת והטמעת עולם הדיגיטל".

הראל מדווחת כי הגידול ברווח הכולל מתחילת השנה נובע בעיקר מכך שה"ירידה בריבית חסרת הסיכון לטווח הארוך, המשמשת לבחינת נאותות העתודות, אשר בעקבותיה הגדילה הראל ביטוח את ההתחייבויות הביטוחיות במגזר ביטוח חיים וחיסכון ארוך טווח בתקופת הדוח בכ-9 מיליון שקל לאחר מס, מול גידול בהתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד בכ-96 מיליון שקל לאחר מס, בעקבות ירידת הריבית".

עוד גורם לגידול ברווח, לדברי החברה, הוא שבשנה שעברה קטן הרווח שלה לאחר מס בכ-112 מיליון שקל, בגין ההשפעות של המלצות ועדת וינוגרד, כפי שאומצו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

לצד זאת, התוצאות מתחילת השנה הושפעו גם מגידול במרווח הפיננסי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וכן מעלייה בדמי הניהול המשתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים, ומרווח שנרשם השנה בגין שערוך מגדל של הראל - שתרם לרווח לאחר מס כ-61 מיליון שקל. אגב, אשתקד גם היתה מחיקה בקרנות הנאמנות של הקבוצה.

התוצאות ברבעון השלישי הושפעו, בין השאר, מגידול בהתחייבויות הביטוחיות במגזר ביטוח חיים וחיסכון ארוך טווח בהיקף של 65 מיליון שקל, שלא היה אשתקד.

שיפור בחיסכון לטווח ארוך

ביחס לפעילות העסקית הציגה הראל גידול בהכנסות מפרמיות בכל מגזרי הפעילות של הביטוח, לצד ירידה בהכנסות מפעילות שוק ההון בהראל פיננסים (שבאחרונה שינתה כיוון לחיוב בתחום קרנות הנאמנות).

בשורה התחתונה, חל שיפור במגזרי החיסכון לטווח ארוך, שעבר מהפסד לרווח, והביטוח הכללי, למול ירידה ברווח במגזרי השירותים הפיננסיים וביטוחי הבריאות.

אגב, בהראל התייחסו לתחום הביטוח הסיעודי, התופס כותרות בימים אלה, וגילו כי יש "הרעה בתוצאות החיתומיות בענף הביטוח הסיעודי, בשל גידול בתביעות". לצד זאת, פעילות החברה בחו"ל ממשיכה לצמוח בהכנסות ולהגדיל את רווחיה, אבל עדיין לא משמעותית ברמת הקבוצה.

בסוף יוני הוטל על הראל קנס של 3.4 מיליון שקל על ידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוחות כספייםהראל ביטוח
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.