שי אבני הורשע בהונאת משקיעים ובניהול תיקים ללא רישיון

בית המשפט המחוזי הרשיע הבוקר את אבני במסגרת הסדר טיעון, בין היתר, בעבירות גניבה בידי מורשה, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך ■ בסך הכל הואשם אבני בכך שביצע למעלה מ-2,000 עסקאות שהניבו לו רווח של כ-340 אלף שקל

הונאה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב הונאה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אלה לוי-וינריב 22.11.2017

עוד הרשעה בגין הונאת משקיעים בשוק ההון: בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ד') את שי אבני, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות גניבה בידי מורשה, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך, ניהול תיקים ללא רישיון ומשיכת שיקים ללא כיסוי.

כתב האישום המקורי נגד אבני, בגין הונאת משקיעים בשוק ההון, הוגש לביהמ"ש ביוני אשתקד. האישום המקורי ייחס לאבני ולחברת קול 2 שבבעלותו עבירות גניבה בידי מורשה, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניהול תיקים ללא רישיון ומשיכת צ'קים ללא כיסוי.

על-פי כתב האישום המקורי, בין השנים 2014-2012 פנה אבני ל-17 משקיעים שונים, הציג את עצמו בפניהם כבעל מומחיות וניסיון בשוק ההון, והציע לנהל את השקעותיהם תמורת חלוקה ברווחים. לחלק מן המשקיעים הבטיח אבני כי במקרה שיהיו הפסדים בתיק, הם יכוסו על-ידו, ולחלקם הוא אף נתן צ'קים ללא כיסוי שנועדו להבטיח את התחייבויותיו כלפיהם. לפי כתב האישום המקורי, לאחר שהמשקיעים נתנו לאבני את ההרשאה לפעול בחשבונותיהם, הוא החל לבצע עסקאות עצמיות בין חשבונותיו לבין חשבונות המשקיעים, באופן שיצר רווח לחשבונות של אבני על חשבון המשקיעים.

בסך הכל הואשם אבני בכך שביצע למעלה מ-2,000 עסקאות שהניבו לו רווח של כ-340 אלף שקל.

בכתב האישום המתוקן שכלל שני אישומים בלבד הודה אבני בכך שאכן ביצע כ-2,000 עסקאות מתואמות בין חשבונותיהם של הלקוחות לבין חשבונותיו השונים, אך הסכום שגנב מהם לכאורה הופחת לכ-280 אלף שקל. עוד הודה אבני כי השפיע בדרכי תרמית על שערי ניירות הערך בהם סחר. הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה בנוגע לעונש שיוטל על אבני, ואולם הוסכם ששירות המבחן ייתן חוו״ד בעניינו, בטרם ישמעו הטיעונים לעונש.

את התיק ניהל עו"ד עידן שוורץ ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך; אבני מיוצג על ידי עו"ד רועי קינן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גניבה בידי מורשההונאהקבלת דבר במרמה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.