רשות המסים ומע' מחשוב: 40% מהעסקים לא רשמו הכנסות כחוק

רשות המסים ירדה שוב לשטח וביקרה בעסקים המשתמשים במערכות ממוחשבות לניהול חשבונותיהם ■ בעל אולם אירועים שלא רשם 80 אלף שקל ציין כי "התפקשש לי וגם יש לי עובדת חדשה"

רשות המיסים / צילום: איל יצהר רשות המיסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים ממשיכה במבצעי הביקורת המתמקדים בכל פעם בפלח שוק מסוים או במאפיין של העסקים המבוקרים. הפעם ירדו אנשי הרשות לשטח של העסקים הגדולים העושים שימוש בתוכנות מחשב על מנת לנהל את מערכת החשבונות - ב-15 עסקים שונים בשטחי השיפוט של משרדי השומה ברחובות, בחולון, בתל אביב ובכפר סבא.

הביקורת העלתה נתון די מדהים ביחס לעסקים גדולים, ולפיו 40% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כנדרש בחוק: בעסק לפיתוח אתרים ופרסום באינטרנט נתגלה אי רישום הכנסות בהיקף של כמיליון שקל. בעל העסק ורואה החשבון שלו טענו "על העברות בנקאיות אנחנו לא חייבים להוציא חשבונית".

הסבר מדהים אחר עלה בביקורת בבר מסעדה בראשון לציון. בתגובה לממצאים לפיהם במקום לא נרשמו הכנסות של כ-80 אלף שקל שנתקבלו מארבעה אירועים שהתקיימו במקום - בעל המקום הסביר "התפקשש לי וגם יש לי עובדת חדשה". למקום נשלח צוות חקירות להמשך טיפול - מה שעשוי להעלות כי ה"פקשוש" היה נרחב בהרבה.

במרפאת שיניים נתגלה אי רישום הכנסות ראשוני של כ-80 אלף שקל וזאת מבדיקת חלק קטן ממערכת החשבונות. גם למרפאה נשלח צוות חקירות להמשך טיפול.

ומצעד התירוצים נמשך. באולם לאירועים קטנים בתל אביב לא נרשמו הכנסות בסך 8,000 שקל בגין אירוע שנערך במקום. בעל האולם טען "זה אירוע קטן". אולם אירועים בראשון לציון לא רשם הכנסות של 60 אלף שקל ושם בעל האולם הסביר "50,000 שקל קיבלתי הלוואה ו-10,000 שקל זה צ'ק שקיבלתי לסגירת חשבון". אולם אירועים נוסף בראשון לציון לא רשם הכנסות שנתקבלו מ-25 צ'קים שמסרו לקוחות שונים. במקרה זה טען בעל העסק "אני שם כל צ'ק של לקוח במעטפה, זה לסגירת חשבון".

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ו"להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים", כפי שמסרה רשות המסים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
העלמת מסרשות המסים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.