חברת Zirra השלימה גיוס הון של 2 מיליון דולר

החברה הישראלית אוספת מידע על כ-1.3 מיליון חברות פרטיות, בונה להן פרופילים ומספקת דו"חות מעמיקים, הכוללים חוות דעת מומחים וסקרים בקרב לקוחות נוכחיים ופוטנציאליים של החברות

Zirra / צילום מסך מאתר החברה Zirra / צילום מסך מאתר החברה
נתי יפת 22.11.2017

חברת זירה (Zirra), שייסדו מושית יפה וענר רבון, מדווחת על גיוס הון בהיקף 2 מיליון דולר במימון המונים וממשקיעים פרטיים, ועל עסקה אסטרטגית עם ELITE, התוכנית של בורסת לונדון לעידוד חברות פרטיות. זירה פיתחה מערכת האוספת מידע על כ-1.3 מיליון חברות פרטיות, ובהתבסס על ביג דאטה ולמידת מכונה בונה להן פרופילים. נוסף על הפרופיל הבסיסי מספקת זירה בתוך ימים ספורים דו"חות מעמיקים, הכוללים חוות דעת מומחים וסקרים בקרב לקוחות נוכחיים ופוטנציאליים של החברות. שירותי החברה מוצעים למשקיעים ולחברות עצמן.

"הרעיון מאחורי זירה הוא לשנות את את כל המתודולוגיה שבאמצעותן בודקים חברות", אומרת המנכ"לית יפה. "במקום שיבדקו נתונים פיננסיים היסטוריים, שבמועד שהם מתפרסמים הם עשויים להיות לא רלוונטיים, או בתחזיות שבמרבית המקרים - בטח בחברות סטארט-אפ - לא מתממשות, מה שאנחנו עושים זה אוספים מידע מעשרות מקורות שונים ומתרגמים אותו למה זה אומר על מצבה האמיתי של החברה, גם על פני ציר הזמן וגם ביחס למתחרות שלה. אנחנו עושים את זה באמצעות הטכנולוגיה, על ידי זה שאנחנו מנתחים אלפי מאמרים ביום ויודעים לזקק מהם איזה חברות הוזכרו בצורה דומה לחברות אחרות, ועל ידי זה מאתרים מי המתחרות האמיתיות", אמרה.

"כמה דוגמאות: למשל, אם אתה מסתכל על הטראפיק של חברה, ואתה יודע שיש לה מיליון משתמשים בחודש, על פניו זה נתון שהוא בסדר, אבל הוא לא אומר לך הרבה. אבל אם באותו זמן אנחנו יודעים לומר לך אם לפני חצי שנה היו לה חצי מיליון משתמשים או מיליון וחצי, זה משנה את התמונה. ואם אנחנו יודעים לומר לך שהמתחרות הכי קרובות יש להן 200 אלף משתמשים או 20 מיליון משתמשים זה גם משנה את התמונה. זה פרמטר אחד. אם במקביל אנחנו מציגים שינויי כוח אדם בחברה, את גיוסי הכספים של החברה, את החדשות שיוצאות מהחברה, נוצרת תמונה מלאה. זה לא בא להחליף פגישות או את מה שרואה החשבון יבדוק בניירת של החברה, אבל זה כלי שמאפשר סקרינינג הרבה יותר מהיר יעיל ואיכותי, ששם להם את הפנסים במקומות שהם צריכים, ולמנהלים של חברות לאתר ולזהות את החוזקות והחולשות שלהם עצמם ושל המתחרים שלהם, בצורה הרבה יותר מהירה, פשוטה וזולה ממה שיש להם".

סבב הגיוס הנוכחי משלים גיוסים של 4.5 מיליון דולר בסך הכל בזירה. מרבית הגיוס נעשתה במימון המונים בפלטפורמה האמריקאית SeedInvest, ולצד זאת השתתפו קרן ההשקעות של SeedInvest וקבוצה ממשקיעי מובילאיי בהובלת רוני פפייפר. לדברי יפה, הסיבה המרכזית לגיוס המונים במקום גיוס מקרן הון סיכון היא ש"יש באתר מעל 180 אלף 'משקיעים כשירים' (העומדים בתנאים המאפשרים השקעה אונליין, נ"י), והרעיון היה לעשות שיווק לקהל הזה בלי להוציא כסף. זה היה מבחינתנו איזושהי חדירה לשוק האמריקאי. התוכנית היתה לגייס 1.5 מיליון דולר, אבל הגדלנו את הסכום בגלל ביקושי יתר". הגיוס הנוכחי נעשה לפי שווי חברה של 8 מיליון דולר לפני הכסף.

יפה מדגישה כי גם המשקיעים בשלב המוקדם רלוונטיים לפעילות החברה, ובעיקר פרופ' דן גלאי, ממנסחי מדד הפחד (VIX), החבר בדירקטוריון, ופרופ' צבי וינר, דיקן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, ששניהם בעלי שם עולמי בדירוג חברות והערכת סיכונים בשווקים. משקיעי נוספים בסבבי הגיוס הקודמים הם משה ליכטמן, לשעבר סגן נשיא במיקרוסופט וכיום שותף כללי בקרן IGP, ו-וורייזון ונצ'רס (לשעבר נאוטילוס של AOL), שגם משתמשת במוצרי החברה. על הלקוחות הנוספים נמנים גם מיקרוסופט ונצ'רס ודויטשה טלקום קפיטל פרטנרס.

על פי חברת מחקרי השוק Tractica, שוק ניתוח החברות מכניס מדי שנה כ-50 מיליארד דולר. לדברי יפה, "אנחנו לא חושבים שמחר בבוקר נחליף את כל האנליסטים, אנחנו בטח נייעל את העבודה שלנו ונעזור למקבלי ההחלטות לקבל החלטות בצורה הרבה יותר מהירה ולשים להם את הפנסים במקומות שהם צריכים. פוטנציאל השוק מבחינתנו, תחשוב שגופים כמו בלומברג אפילו, לא מכסים בכלל את העולם של החברות הפרטיות, למרות שהרבה מהחברות שמתחרות החברות הציבוריות, חלקן חברות 'חד-קרן', הן חברות פרטיות, שאין עליהן שום מידע שיכול לעזור לך לקבל החלטה. בגלל שהמודל שלנו הוא גם בהזמנת דו"חות וגם התחברות אינטגרלית באמצעות API, אנחנו יכולים לתת את המידע בפורמטים שונים בהתאם לרמת העומק שהלקוח צריך". לדברי יפה, עד כה, לצד אלפי דו"חות אוטומטיים סיפקה החברה כ-200 חוות דעת מעמיקות על חברות בהזמנה מיוחדת. למרות שהמיקוד הראשוני היה חברות פרטיות, החברה מספקת ניתוחים גם על חברות ציבוריות.

בנוגע לשיתוף הפעולה עם ELITE אומרת יפה: "כרגע יש שם 680 חברות וזה צומח בקצב מהיר, ומה שהבורסה נותנת להן זו פלטפורמה לצמיחה - גם ללמד איך לעבוד נכון, גם לספק סביבה תומכת, גם לגייס כסף, ולמעשה בונה כל מיני מודלים משוכללים לגיוס כסף לחברות פרטיות. אנחנו עוזרים לבורסה אינהרנטית במערכות שלהם, גם למשקיעים ששוקלים להשקיע בחברות, וגם לחברות עצמן להכיר את עצמן טוב יותר ואת הסביבה התחרותית שלהן. זה הסכם אסטרטגי שאמור להיות לשנים".

Zirra
תחום פעילות: ניתוח ודירוג חברות
מייסדים: מושית יפה (מנכ"לית), ענר רבון (מנהל מוצר)
שנת הקמה: 2014
מספר עובדים: 20 (15 בישראל, 5 מפתחים עצמאים ממקומות שונים בעולם)
גיוסי הון: 4.5 מיליון דולר
משקיעים: משה ליכטמן, דן גלאי, צבי וינר, קבוצת משקיעים בהובלת רוני פפייפר, ורייזון ונצ'רס, מימון המונים בפלטפורמה SeedInvest, קרן SeedInvest

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיוס הוןמימון המונים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.