דוחות עזריאלי: עלייה של 6% ב-NOI; הרווח ירד ל-263 מיליון ש'

ה-NOI של קבוצת עזריאלי רשם עלייה ברבעון השלישי של השנה ל-349 מיליון שקל ■ עזריאלי: במהלך ארבעת החודשים יולי-אוקטובר 2017 נרשמו גידולים בפדיונות בקניוני עזריאלי בשיעור של 5.6%

יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי
שירות גלובס 22.11.2017

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי הציגה היום תוצאות כספיות טובות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ברבעון צמחה ב-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 349 מיליון שקל, על רקע גידול של 9% בהכנסה מפעילות הקניונים בישראל ל-213 מיליון שקל ושל 5% בהכנסה ממשרדים ל-97 מיליון שקל.

בהכנסה מנדל"ן מניב בארה"ב, מנגד, נרשמה ירידה של 9% ל-29 מיליון שקל, על רקע התחזקות השקל מול הדולר. ה-NOI מנכסים זהים (הפועלים יותר משנה) גדל ב-2% ל-331 מיליון שקל. התזרים התפעולי (FFO) ברבעון גדל ב-3% והסתכם בכ-251 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה של 5.7% ברווח הנקי, לרמה של 263 מיליון שקל ברבעון, בעיקר עקב הפסדים משערוכי נכסים בסך 31 מיליון שקל, לעומת רווח של 127 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל ב-2016.

ברבעון המקביל נרשם רווח עבור הקרקע של עזריאלי טאון בתל אביב, ואילו ברבעון הנוכחי נרשמו הוצאות חד-פעמיות בהיקף של 27 מיליון שקל - מתוכן כ-15 מיליון שקל בעקבות ההוריקן "הארווי" בטקסס וכ-12 מיליון שקל עבור היטל השבחה בקניון איילון.

המניה עלתה ב-26% בתוך שנה

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, רשמה עזריאלי עלייה של 6% ב-NOI לרמה של כמיליארד שקל, כשבהכנסה מנכסים זהים נרשם גידול של 2% ל-973 מיליון שקל.

ב-FFO רשמה עזריאלי שיפור של 8.2% לרמה של 762 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של כ-1.14 מיליארד שקל - ירידה של 4.5% לעומת התקופה המקבילה.

מניית עזריאלי נסחרה היום ביציבות. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-26%, ושוויה של החברה בבורסה הגיע ל-23 מיליארד שקל.

המנכ"ל יובל ברונשטיין, שהודיע לפני כחודש על פרישתו, ציין היום כי החל באוקטובר הואץ תהליך האכלוס של פרויקט הדגל של הקבוצה, מגדל עזריאלי שרונה, והוא צפוי להוות תוספת משמעותית לתיק הנכסים של הקבוצה וישפיע בעיקר על התוצאות של 2018 והלאה.

לדבריו, "באחרונה הודענו על קבלת אישור הוועדה המחוזית לתוכנית להקמת המגדל הרביעי בפרויקט עזריאלי תל אביב, שיכלול הגדלה של השטחים מכ-69 אלף מ"ר ל-150 אלף מ"ר, ועל רכישת קרקע לפיתוח לפרויקט גדול בפתח תקוה. התפתחויות אלה, נוסף על צבר הפרויקטים בביצוע, מהווים את מנוע הצמיחה העתידית של הקבוצה".

עזריאלי מחזיקה כיום ב-17 קניונים ומרכזים מסחריים בישראל, בשטח כולל של 331 אלף מ"ר (שיעור תפוסה של 97%). בתחום המשרדים מחזיקה החברה ב-13 נכסים מניבים בישראל, בשטח של 539 אלף מ"ר (תפוסה של 99%), ובארה"ב בשבעה נכסים מניבים, בשטח של כ-190 אלף מ"ר ובתפוסה של 87%. בתחום הדיור המוגן בישראל, מחזיקה החברה בשני בתי דיור מוגן בשטח כולל של 49 אלף מ"ר ובתפוסה של 100%.

שי ליפמן, אנליסט בווליו בייס, ציין בתגובה לדוחות: "פעילות הייזום הענפה, שמאפיינת את החברה בשנים האחרונות, צפויה להימשך גם לתוך העשור הבא, והיא משפיעה לחיוב על התוצאות, ברמת ההכנסות והרווחיות, שמגדילה ומחזקת את ההון העצמי של החברה ומבטיחה את הצמיחה והמובילות של עזריאלי בשוק גם בעתיד. מניית עזריאלי ממשיכה להוות עוגן יציב וחשוב בתיק ההשקעות, והיא בהחלט בבואה של כלכלת ישראל החזקה".

תוצאות עזריאלי ברבעון השלישי במיליוני שקלים
 תוצאות עזריאלי ברבעון השלישי במיליוני שקלים

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוחות כספייםקבוצת עזריאלי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.