פלויד מייוות'ר מצטרף לחברת הגיימינג פלאיטרקס מהרצליה

מתאגרף העל הופך לבעל מניות בחברה ויהיה הפרזנטור של משחק הפוקר החדש שלה, אף על פי שהורשע בשורת מקרי אלימות נגד נשים ■ "אף אחד ברמות האלה לא מושלם", מגיב המנכ"ל דניאל קשמיר

פלויד מייוותר / צילום: Mark J. Rebilas, רויטרס פלויד מייוותר / צילום: Mark J. Rebilas, רויטרס
נתי יפת 21.11.2017

חברת הגיימינג הישראלית פלאיטרקס (Playtrex) מהרצליה, שהקימו דניאל קשמיר ואלי אוהד ברוידה, הודיעה על שיתוף פעולה עם פלויד מייוות'ר, שנחשב למתאגרף הטוב בעולם עד פרישתו השנה. לדברי קשמיר, המכהן כמנכ"ל החברה, מייוות'ר הפך במסגרת שיתוף הפעולה לבעל מניות "משמעותי", אך סירב לפרט מה יהיה היקף אחזקותיו. מייוות'ר יהיה הפרזנטור של משחק הסושיאל פוקר החדש Wild Poker, שבו השחקנים אינם מהמרים על כסף, ונועד "ליהנות מהזמן ולמצוא ריגוש", כדברי קשמיר.

מייוות'ר הוא המתאגרף המצליח בעולם, עם מאזן של 50 ניצחונות וללא הפסדים - נצחון אחד יותר מרוקי מרציאנו שגם הוא לא הפסיד מעולם קרב. באוגוסט האחרון השיג מייוות'ר את נצחונו האחרון, שאחריו פרש, בקרב מול קונור מקגרגור, שעורר עניין תקשורתי רב והניב הכנסות של מאות מיליוני דולרים. אלא שמייוות'ר לא שמר את האלימות לזירה בלבד. במהלך הקריירה הוא נעצר שבע פעמים בגין אלימות נגד חמש נשים, ובחלק מהמקרים הודה והורשע. באחד המקרים נחשד שאיים על אישה באקדח, ובעקבות מקרה אחר ריצה מאסר של חודשיים.

לשאלה אם אין בעייתיות בשיתוף פעולה עם דמות כזאת ענה קשמיר: "אני לא מכיר מישהו שמגיע לרמות האלה והוא מושלם. קצת קשה לנו להאמין שהוא לא אהוד, עכשיו יש לו נסיעה לסין שלא ידענו עליה וכבר קיבלנו הצעות לשיתוף פעולה. מבחינתו זה בן אדם ששבר את שיאי הצפייה, שלהוט לגבי הקונספט והמוצר. זה משהו שיכול למנף מאוד את המוצר והחברה".

הכנסות שוק המשחקים במובייל מתקרבות ל-50 מיליארד דולר בשנה, בעיקר בזכות רכישות בתוך האפליקציות. על פי חברת המחקר SensorTower, ברבעון הראשון של 2017 חלה צמיחה של 53% בהכנסות בתחום ל-11.9 מיליארד דולר, לעומת 7.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2016. מספר ההורדות של משחקים גדל בין הרבעונים מ-7.6 מיליארד ל-8.8 מיליארד בשתי חנויות האפליקציות, של גוגל ואפל. המשחק המוביל בהכנסות היה Monster Strike, שהצליח לגייס כפרזנטור את ארנולד שוורצנגר, ולמקום השלישי הגיע המשחק Game of War שאותו מקדמת קייט אפטון.

על רקע התחרות העזה בין עשרות אלפי משחקים, לגיוס מפורסמים כפרזנטורים יש חלק חשוב בהגדלת סיכויי ההצלחה שלהם. בפלאיטרקס אומרים כי הרעיון מאחורי צירוף מייוות'ר, שדמותו שולבה במשחק, היה להדגיש את השילוב בין אסטרטגיה לאלמנטים של מזל וצבירת כוח. בין השאר מאפשר המשחק לאמץ דמויות של חיות הנותנות לשחקנים כוח ייחודי, כמו ג'ירפה המאפשרת להציץ לאחד מקלפי המתחרה, או כריש שיוכל לחוש למי בשולחן יש קלפים חלשים.

פלאיטקס מעסיקה 15 עובדים במשרדיה בהרצליה, ושותפתה האסטרטגית היא חברת התקשורת Hero Digital מלוס אנג'לס. החברה אינה מדווחת על היקף גיוסיה עד כה, אך מצהירה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם כמה משקיעים במטרה לגייס הון. בכוונת החברה לגייס ב-2018 עשרות עובדים ולהשיק שני משחקים נוספים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיימינגפלויד מייוודר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.