"רשת חברתית לאתרי בנייה" מישראל גייסה 7 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית Buildup, שהוקמה באמצע 2015, מדווחת על גיוס 7 מיליון דולר בסיבוב A בהובלת TLV Partners

פועלים באתר בנייה / צילום: Bernadett Szabo, Reuters פועלים באתר בנייה / צילום: Bernadett Szabo, Reuters
נתי יפת 21.11.2017

חברת הסטארט-אפ הישראלית Buildup, שהוקמה באמצע 2015, מדווחת על גיוס 7 מיליון דולר בסיבוב A בהובלת TLV Partners, שאחד ממייסדיה, איתן בק, יצטרף לדירקטוריון החברה. בסבב ההשקעה השתתפו גם הקרנות UpWest Labs, 01Ventures, Abstract Ventures, וכן גיא גולדשטיין ואחיקם קאופמן, מייסדי קרן Check. בשלב ה-seed גייסה החברה 1.6 מיליון דולר, בהובלת גולדשטיין וקאופמן. Buildup פיתחה אפדליקציה לניהול פרויקטי בנייה מורכבים, ומדווחת על האצה של 25% במהירות הבנייה וקיזוז של עד 80% במספר התקלות הקשורות לאיכות הבנייה. הנתונים מבוססים על דיווחי לקוחות בכמאה פרויקטים שהתנהלו בארה"ב בעזרת התוכנה.

האפליקציה ממוקדת בשיפור התקשורת בין הגורמים השונים השותפים בניהול אתר בנייה - יזמים, קבלנים ראשיים, קבלני משנה ובחלק מהמקרים גם הפועלים עצמם. התוכנה פועלת כמעין רשת חברתית המאפשרת תקשורת שוטפת בין כל הגורמים בשטח, כך שכל תקלה שמזוהה עולה מיד לענן והופכת למשימה לביצוע למי שאחראי על תיקונה. רשימת המשימות מאפשרת לכל אחד מהגורמים לבצע מעקב בזמן אמת על התקדמות הפרויקט ולזהות נקודות כשל, כולל סיכוני בטיחות הדורשים טיפול דחוף. למרות האפשרות לצמצם את בעיית הבטיחות החמורה בישראל באמצעות האפליקציה, Buildup אינה מבצעת בשלב זה מכירות בישראל.

מייסדי החברה הם המנכ"ל אורן כהן ומנהלת הטכנולוגיה יעל שרמן, הפועלים מפאלו אלטו. מרכז הפיתוח של החברה נמצא בתל אביב. על פי חברת המחקר מקינזי, ההשקעות בשוק הבנייה העולמי הן בהיקף של 13% מהתוצר הגלובלי, כ-10 טריליון דולר בשנה. לפי מקינזי, ב-20 השנים האחרונות סקטור הבנייה התייעל ב-1% בלבד בשנה, אף שניתן להשיג התייעלות של 50%-60%. לדברי כהן, נכון להיום תפוקת העבודה בפרויקטי בנייה היא 35% בלבד, כלומר 65% מהזמן מתבזבז על עיכובים והמתנות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גיוס הוןסטארט-אפ
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.