סטארט-אפ תל אביבי שמאבטח תשתיות סייבר גייס 10 מיליון ד'

המוצרים של סקדהפנס מתוכננים למנוע מתקפות המנצלות את העובדה שיותר רשתות ייצור ותשתיות מבוססות כיום על תקשורת אינטרנט ■ מייסדי סקדהפנס הם המנכ"ל יוני שוחט ומנהל הטכנולוגיות עופר שקד

מתקפת סייבר/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב מתקפת סייבר/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נתי יפת 21.11.2017

חברת סקדהפנס (SCADAfence) הישראלית, המתמחה בהגנת סייבר על רשתות ייצור ותשתיות, השלימה היום גיוס של 10 מיליון דולר מאז הקמתה. החברה סירבה לציין מה היקף הסבב שפורסם היום.

בחברה השקיעו JVP הירושלמית, קרן NexStar Partners האמריקאית, קרן ההשקעות היפנית GlobalBrain ואחרים. מהחברה נמסר כי הגיוס ישמש להרחבת מרכז המחקר והפיתוח בישראל ולהגדלת הפעילות העסקית, בעיקר בצפון אמריקה, אסיה ואירופה.

המוצרים של סקדהפנס מתוכננים למנוע מתקפות המנצלות את העובדה שיותר רשתות ייצור ותשתיות מבוססות כיום על תקשורת אינטרנט (Industrial Internet of Things). המעבר לייצור תעשייתי מבוסס רשתות, שבו הרכיבים השונים מתקשרים אלה עם אלה, מאפשר יעילות תפעולית גבוהה יותר, אך חושף את התעשייה להשבתת ייצור, שיבוש תהליכים, פגיעה באיכות מוצרים, גניבת מידע ותקיפות כופר. בסקדהפנס אומרים כי חברות תעשייה דיווחו השנה על הפסדים ושחיקת רווחים במאות מיליוני דולרים, בעקבות מתקפות סייבר.

מייסדי סקדהפנס הם המנכ"ל יוני שוחט ומנהל הטכנולוגיות עופר שקד. לדברי שקד, "מרבית פתרונות ההגנה המגיעים מעולם ה-IT אינם מתאימים להגן על רשתות ייצור. שימוש בפתרונות אלו ברצפת הייצור אף מסכן את רציפות הייצור, כך שחסרונם של הפתרונות הקיימים כיום גדול מיתרונם. הטכנולוגיה שפיתחנו מספקת פתרון לניטור מתמשך ומבטיחה המשך תהליך ייצור תקין, ללא כל סיכון לשיבוש או השבתה, לצד שיפור ברמת האבטחה של הרשתות".

עיקר השימוש בטכנולוגיה של סקדהפנס נעשה בתעשיות התרופות, הכימיקלים, המזון והרכב. בין הלקוחות שעליהן מדווחת החברה נמנות מיצובישי, שניידר אלקטריק, ג'נרל אלקטריק וסימנס.

SCADAfence

תחום פעילות: סייבר

מייסדים: יוני שוחט (המנכ"ל) ועופר שקד

שנת הקמה: 2014

מספר עובדים: 20, בתל אביב

גיוסי הון: 10 מיליון דולר

משקיעים: JVP, NexStar Partners, GlobalBrain, 31Ventures Global Innovation, iAngels, Global Brain, ו-DS Strategic Partners

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
JVPסייבראבטחת סייבר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.